• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
I've only tried the 50th and vintage 300T, but the 50th hugs the wrist, whereas the T sticks up and feels a lot thicker. Probably different for different wrists or tastes, but for me it was a pretty huge difference.
Looking now at the specifications I see that the 300T is 14mm thick vs the 50th anniversary which is 13,5mm including the crystal. So pure case thickness is almost 2mm difference which I can imagine would do a lot for the comfort and wearability.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ingen som bor i närheten av Halmstad med en SUB 300T eller 1200T så man kan få testa? :pompus:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag dyker sällan nu för tiden så mina klockor får inte heller vara under vattnet. :sorry: Sist någon av mina klockor fick vara med i excotiskt vatten så var vi i Key West. Då sa vår guide EFTER första dyket att "I'd take that shiny thing of my wrist if I where you. Those barracudas man, they'll try to rip your arm of if they think it's a small fish." Tack för info! Tror att jag kör utan nästa gång... :confused:
Ett gott råd. En barracuda vill man inte ha armen i. Jag har länge velat lära mig dyka, men skjuter ständigt upp det så det blir nog aldrig av. Däremot var jag på väg till key west nu i höst, för ett bröllop men Corona satte stopp för det. Egentligen till Florida men jag vill gärna ta ett glas i baren där Hemingway hängde.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är smått sugen att testa någon doxa ex. Caribbean,sharkhunter eller en klassisk orange tavla. Funderar nå på att sälja så skicka gärna pm :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag dyker sällan nu för tiden så mina klockor får inte heller vara under vattnet. :sorry: Sist någon av mina klockor fick vara med i excotiskt vatten så var vi i Key West. Då sa vår guide EFTER första dyket att "I'd take that shiny thing of my wrist if I where you. Those barracudas man, they'll try to rip your arm of if they think it's a small fish." Tack för info! Tror att jag kör utan nästa gång... :confused:
Fast man kan faktiskt dyka sålänge det finns vatten, eller måste det vara karibiska vatten menar du? (Luktar badkruka här :p ). Inga barracudor här hemma heller så fritt fram säger jag :)
 
uqGysm9.jpg

https://www.thedoxabook.com/a-50-year-journey/
Köp inte :rolleyes:

f*n en sån behöver jag... får bli en sån när jag väl har en Doxa i handen och kan börja tänka på nästa :D
 
Ingen som bor i närheten av Halmstad med en SUB 300T eller 1200T så man kan få testa? :pompus:
Det kan hända att jag klickade in en ny 300t nu, så förhoppningsvis kommer den innan jag åker uppåt landet igen:p i sådana fall tycker jag nästan en utomhuslunch med jämförelse borde vara på agendan! Nu är det bara de där högst obestämda leveranstidsgudarna som ska vara snälla
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Det kan hända att jag klickade in en ny 300t nu, så förhoppningsvis kommer den innan jag åker uppåt landet igen:p i sådana fall tycker jag nästan en utomhuslunch med jämförelse borde vara på agendan! Nu är det bara de där högst obestämda leveranstidsgudarna som ska vara snälla
Grattis :) funderar själv på att beställa en om de inte dyker upp nå beg. Vart beställde du?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ett gott råd. En barracuda vill man inte ha armen i. Jag har länge velat lära mig dyka, men skjuter ständigt upp det så det blir nog aldrig av. Däremot var jag på väg till key west nu i höst, för ett bröllop men Corona satte stopp för det. Egentligen till Florida men jag vill gärna ta ett glas i baren där Hemingway hängde.
Helst inte! Såg några på nära håll för de är rätt nyfikna och de är inte att leka med. :confused: Jag var både på baren och i huset där han bodde (som numera är museum) och båda var värda ett besök. :) Är du ändå där så kan man även åka på snorkeltur ut till reven, då behöver man inget dykcertifikat. Vi gjorde det en dag och det var riktigt coolt. Snorkel och cyklop kör man bara och det räcker för det är bara några meter djupt. Var fortfarande som att simma runt i ett akvarium och vi såg barracuda även där.

Fast man kan faktiskt dyka sålänge det finns vatten, eller måste det vara karibiska vatten menar du? (Luktar badkruka här :p ). Inga barracudor här hemma heller så fritt fram säger jag :)
Jag har gjort typ 90% av mina dyk utanför ön i Malmö så det vet jag. Är verkligen inte någon badkruka, det kan jag lova. ;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det kan hända att jag klickade in en ny 300t nu, så förhoppningsvis kommer den innan jag åker uppåt landet igen:p i sådana fall tycker jag nästan en utomhuslunch med jämförelse borde vara på agendan! Nu är det bara de där högst obestämda leveranstidsgudarna som ska vara snälla
Härligt, grattis! :D Låter väldigt trevligt med en lunch och klämma på lite klockor, får hålla tummarna för att den hinner fram i tid. Vilken variant blev det? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Btw: Fick svar från Doxa nu, och de menar på att alla SUB 300T ordrar från Juli och framåt ska ha både HRV och uppdaterat clasp på armbandet :) @Von @MaBr
Då är det därför de har 1200m vattenresistens på alla enligt hemsidan. Konstigt att de håller kvar namnet bara, borde ju vara 1200T då för det var väl det enda som skiljde dem åt? :confused:

Äh skojar med dig det vet du :angel: (det är jääävligt kallt i vattnet där jag befinner mig just nu :nailbiting: nån fetknopp har dessutom spräckt våtdräkten ).
Blir väldigt kallt utan våtdräkt! :D Jag hade nog inte fått på min längre och jag tänker inte heller försöka! :p
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag ser fram emot den dagen jag också får vara med i denna klubben och posta lite bilder men fram tills dess får jag fortsätta titta på alla era fina bilder som ni lägger ut.
För många smarriga bilder finns det verkligen att titta på här :)
Man blir lite smått sugen :woot: :)
Det kan hända att jag klickade in en ny 300t nu, så förhoppningsvis kommer den innan jag åker uppåt landet igen:p i sådana fall tycker jag nästan en utomhuslunch med jämförelse borde vara på agendan! Nu är det bara de där högst obestämda leveranstidsgudarna som ska vara snälla
Kul! Inte alls avis ;)
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Då är det därför de har 1200m vattenresistens på alla enligt hemsidan. Konstigt att de håller kvar namnet bara, borde ju vara 1200T då för det var väl det enda som skiljde dem åt? :confused:


Blir väldigt kallt utan våtdräkt! :D Jag hade nog inte fått på min längre och jag tänker inte heller försöka! :p
Är inte tavlan på 300T mindre än tavlan på 1200T?
 
Topp