• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fick hem en Benthos Professional. Robust och gedigen men ändå tunn och smäcker är det första intrycket. Sitter väldigt bra på armen. Det enda negativa hittills är att den känns lite vass på kanten insidan av bandhornen, där har man slarvat med finishen. Hade ochså velat haft det nya Isofranet VS 1969 vilket jag trodde det skulle komma på enligt hemsidan och tror det hade passat ännu bättre. Blir nog att beställa ett sådant ändå i efterhand.
1000013761.jpg
1000013743.jpg
1000013737.jpg
1000013732.jpg
Shit, grattis! Ser ju mycket bra ut det där!
Jag är också sugen på ett sån där Iso vs. Återkom gärna med en recension 👍
Borde bli snyggt på denna med
IDG_20251105_190221_205.jpeg

Har nu varit i kontakt med Aquastar angående det felaktiga Isofranet, Dom kunde byta ut det eller att jag fick möjlighet att köpa 2 Isofrane VS till priset av 1.
Så nu har man beställt ett svart och ett orange Isofrane VS 😊
Tänkte skriva i princip samma post som @Leppe här ovanför. Också nyfiken på dom banden. Vanliga isofrane är nästan övermäktigt på sub 300. Blir kul att se lite bilder. Grattis till fin klocka också förövrigt, inte alls dum den där.

Också trevligt att nån får ha lite positiv interaktion med Aquastars kundtjänst.

Tänkte skriva i princip samma post som @Leppe här ovanför. Också nyfiken på dom banden. Vanliga isofrane är nästan övermäktigt på sub 300. Blir kul att se lite bilder. Grattis till fin klocka också förövrigt, inte alls dum den där.

Också trevligt att nån får ha lite positiv interaktion med Aquastars kundtjänst.
Tack!
Jag ska väl inte ropa hej ännu, gjorde beställningen på banden via mailkonversation men inte fått någon återkoppling och har mailat igen men inget svar så kundtjänst har nog somnat om. Efterlyste en "coupon code" som jag kunde använda och beställa direkt från Isofrane eller Synchron store där dom säljs. Var ett elände att komma in på Aquastars chattjänst för övrigt.

De kanske inte riktigt lyckades synka releaserna av klockan och bandet? Fast jag vet inte riktigt om det kan sägas vara en ursäkt. Jag har dessutom sett att någon fick sitt beställda VS 1969 häromdagen. så de börjar tydligen skickas ut nu. Jag har ett beställt - hoppas det dyker upp snart.

Det här med att korrekt speca vad en release innehåller verkar vara Mareis akilleshäl. Synd - allt annat är ju verkligen i toppklass!
Hoppas på lite bilder här @BjornAgain

Tack!
Jag ska väl inte ropa hej ännu, gjorde beställningen på banden via mailkonversation men inte fått någon återkoppling och har mailat igen men inget svar så kundtjänst har nog somnat om. Efterlyste en "coupon code" som jag kunde använda och beställa direkt från Isofrane eller Synchron store där dom säljs. Var ett elände att komma in på Aquastars chattjänst för övrigt.

Hoppas på lite bilder här @BjornAgain
Jag har det förhoppningsvis till helgen. Har fått leveransbekrätelse. Jag kan prova det på 300an.

Kanske behöver en vända hetvatten i en kopp!
Det blev lite bättre! Jag ändå har en känsla av att jag ändå mera är i målgruppen för Juelong's variant som nämns i recensionen jag länkade till ovan. Deras variant har tunnare material och jag tror egentligen det skulle passa mig bättre med tanke på mina smala handleder. Tror jag ska klicka hem ett sånt och testa. Jag har ett annat av deras band sen tidigare och det är riktigt bekvämt och upplevs ha bra kvalitet! Det är det till höger på bilden nedan.

doxa_deathmatch1.jpg

Det blev lite bättre! Jag ändå har en känsla av att jag ändå mera är i målgruppen för Juelong's variant som nämns i recensionen jag länkade till ovan. Deras variant har tunnare material och jag tror egentligen det skulle passa mig bättre med tanke på mina smala handleder. Tror jag ska klicka hem ett sånt och testa. Jag har ett annat av deras band sen tidigare och det är riktigt bekvämt och upplevs ha bra kvalitet! Det är det till höger på bilden nedan.

doxa_deathmatch1.jpg
Stinker även dessa nya band syntetisk vanilj? If so: no go.

Hej alla Doxa-ägare. Jag funderar på att köpa en Sub 200 T. Men har några frågor.

1. Hur noggrann är er klocka? Är den för exempel inom 15 sekunder per dag?

2. Är det bara Bezeln som är polerad eller är sidan av boett också polerad? Jag tycker det är lite svårt att se på bilden jag hittade online.

3. Alla ni som äger en 200 T var så snäll och skicka massor med «Wrist shots».

Tack :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp