• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Maxer

Audemars
2-Faktor
Fasiken vad svårt det är att välja färg på Sub 200...
Svart går bort då jag tycker Doxa ska vara lite mer färggranna. Silver? Okej.
Mörkblå? Snygg men ska man gå blå så kanske turkos är bäst?
Turkos? Riktigt snygg, men ibland känns den lite, too much, eller?
Gul? Samma tankar som turkos.
Orange? Klassiska färgen på Doxa. Kanske den man "ska" ha? Men @Von har ju en orange så en annan färg hade kanske varit roligare i tråden.

Jag går fram och tillbaka hela tiden...

Hmm, lutar mot turkos eller gul. Vad säger ni?
Gul skulle jag säga. Men frågan är om man tröttnar efter ett tag. Mörkblå känns safe, men lite tråkigt kanske.

Har också haft fingret på köpknappen ett tag
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kör! Mörkblått har du redan haft, även om det var en Breitling. Nu är det dags för en gul Doxa.
Sant, och det är kanske lite för sobert. Ska det vara Doxa ska det vara FÄRG! ;)
Jag satsar på gul eller turkos. Bestämmer mig när det är dags att lägga beställningen om 1-3 veckor. :) Just nu lutar jag åt gul. Men kan mycket väl bli turkos...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gul skulle jag säga. Men frågan är om man tröttnar efter ett tag. Mörkblå känns safe, men lite tråkigt kanske.

Har också haft fingret på köpknappen ett tag
Jag hade nog tröttnat efter ett tag om det var min enda klocka. Men har man fler klockor man kan varva med tror jag att den gula Doxan sticker ut och gör en glad när man bär den, med tanke på färgen :)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fasiken vad svårt det är att välja färg på Sub 200...
Svart går bort då jag tycker Doxa ska vara lite mer färggranna. Silver? Okej.
Mörkblå? Snygg men ska man gå blå så kanske turkos är bäst?
Turkos? Riktigt snygg, men ibland känns den lite, too much, eller?
Gul? Samma tankar som turkos.
Orange? Klassiska färgen på Doxa. Kanske den man "ska" ha? Men @Von har ju en orange så en annan färg hade kanske varit roligare i tråden.

Jag går fram och tillbaka hela tiden...

Hmm, lutar mot turkos eller gul. Vad säger ni?

Rösta också på gul :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Doxa har en fin nyans på sin gula. I annat fall skulle jag slå ett slag för orange som när sommaren glider över mot höst fortfarande går i ton med naturen :)
Ja de verkar ha fått till den gula färgen riktigt bra. Turkos också. Orange är så klart också riktigt bra. Gillar orange men det ska bli gul eller turkos :) Lutar mot gul.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Kommer troligtvis att släppa min silverlunga nästa vecka när nya kommer om någon är sugen så får ni förtur här innan jag lägger ut den.

SilverLung_Wrist_Grass_Instagram.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Bland de ballaste klockorna som någonsin funnits tycker jag - Ägt troligen ett 100-tal klockor senaste 10 åren men denna får mig att le vartenda gång.

Det är något magiskt kring hela 60-talets utforskning och äventyr som denna klocka får mig att fantisera om när jag har den på mig!

C6F85BAB-34B5-410A-8853-6F01C0477AE2.jpeg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Bland de ballaste klockorna som någonsin funnits tycker jag - Ägt troligen ett 100-tal klockor senaste 10 åren men denna får mig att le vartenda gång.

Det är något magiskt kring hela 60-talets utforskning och äventyr som denna klocka får mig att fantisera om när jag har den på mig!

C6F85BAB-34B5-410A-8853-6F01C0477AE2.jpeg
Kan inte mer än hålla med :)

Silverlung_Flowers_Instagram.jpg

Den är galet fin.

När är dessa modeller med aqua lung på tavlan tillverkade?

(Nytilkommen Doxa-intresserad)

Edit: Det är en LE som släpptes 2018 har jag förstått :)
 
Senast ändrad:

Anthraxabuz

Panerai
På tal om Soprod A10 så sitter det även i Doxas SUB 6000T Professional, efterträdaren till 5000T. Den skulle ha tillverkats i 6000 exemplar. Vilket jag inte tror Doxa hann göra. Då man ser väldigt få av den på olika forum etc. Boett och länk delar den med 1500T.
Men tavlan skiljer sig åt, med applicerade index, polerade visare. Och den är utan det klassiska hårkorset.
Mitt exemplar är nr 3/6000 :)
20200802_104825.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
På tal om Soprod A10 så sitter det även i Doxas SUB 6000T Professional, efterträdaren till 5000T. Den skulle ha tillverkats i 6000 exemplar. Vilket jag inte tror Doxa hann göra. Då man ser väldigt få av den på olika forum etc. Boett och länk delar den med 1500T.
Men tavlan skiljer sig åt, med applicerade index, polerade visare. Och den är utan det klassiska hårkorset.
Mitt exemplar är nr 3/6000 :)
20200802_104825.jpg
Snyggt med visare och index som harmoniserar. Jag är svag för den typen av index, tre linjer som bildar ett index. Dessutom tyckte jag det var snyggt, om än en så liten detalj, med rektangeln i vitt runt datumfönstret. Hur upplever du Soprod A10-verket? Har du hunnit få någon känsla? Upplever du någon skillnad mot ETA-verken?
 

Anthraxabuz

Panerai
Snyggt med visare och index som harmoniserar. Jag är svag för den typen av index, tre linjer som bildar ett index. Dessutom tyckte jag det var snyggt, om än en så liten detalj, med rektangeln i vitt runt datumfönstret. Hur upplever du Soprod A10-verket? Har du hunnit få någon känsla? Upplever du någon skillnad mot ETA-verken?
Ja, jag älskar denna tavlan. Rejäla index med mycket lysmassa ger härligt liv i tavlan.
Har haft denna klockan sedan den var ny i november 2016. Beställde den direkt från Doxa. Upplever urverket som väldigt stabilt. Ligger på ca 4 sek plus per dygn och har gjort så sedan jag fick den. Jag är mycket nöjd med den.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja, jag älskar denna tavlan. Rejäla index med mycket lysmassa ger härligt liv i tavlan.
Har haft denna klockan sedan den var ny i november 2016. Beställde den direkt från Doxa. Upplever urverket som väldigt stabilt. Ligger på ca 4 sek plus per dygn och har gjort så sedan jag fick den. Jag är mycket nöjd med den.
Då så, din erfarenhet tar bort mitt Soprod A10-spöke. :)
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Tittade in på fredmans ur i Stockholm precis och de hade en nyare (av armbandet att döma) doxa 1200 orange inne. Såg inget pris men mkt fin såg den ut.
 
Topp