Se där ja! En ny favorit har dykt upp.
Grattis till en fantastiskt fin klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se där ja! En ny favorit har dykt upp.
Jag tänkte på denIngen som har tänkt på Rolex sub?
Ingen som har tänkt på Rolex sub?
Där har vi i alla fall en modell med många variationerBara 9 st än så länge
Får väl variera med lite fler märken, blir kanske lite dåligt med inspiration för @AndreasPersson18 med femtioelva varianter av Rolex sub.
Omega 39,5mm.
![]()
![]()
![]()
Seiko SLA043:Hej.
Vill gärna ha förslag på vad Ni tycker är den bästa dykarklockan med en diameter på 39-40 mm (ca).
Ålder eller prisklass spelar ingen roll.
Jag behöver inspiration inför nästa köp.
/ Andreas
Den blå är fantastiskt finBara 9 st än så länge
Får väl variera med lite fler märken, blir kanske lite dåligt med inspiration för @AndreasPersson18 med femtioelva varianter av Rolex sub.
Omega 39,5mm.
![]()
![]()
![]()
+++ På dessa, helst här på forumet kan man få en bra deal, snyggt med både gummi och läder !Oris Aquis 39,5mm, finns i lite olika färger, LE-versioner osv.
![]()
![]()
![]()
Här en liknandeDen här är heller inte så tokig:
(lånad bild från Glashütte Original´s hemsida)
![]()
Fick för mig att den var ännu mindre, typ 34-35mm, har du möjlighet att mäta?Det går även bra att våga 36mm.
![]()
Behöver fylla i här också: JA, våga 36mm! Jag har flertalet dykare (och en av mina favoriter, Rolex Explorer) i 36mm och det går att bära upp. Det känns som många är rädda att det ska se för smått ut men prova er fram. Sen ska jag säga själv att det är inte helt lätt att gå från ex en IWC Pilot på 43mm eller en Seiko SKX till en 36mm 60-tals dykare. Man får liksom springa långsamt.Det går även bra att våga 36mm.
![]()
Ja, så kan det vara. Den är ju lite svårt att mäta "exakt" pga kronskydden. Jag är inte hemma just nu, men kommer jag ihåg det så kan jag mäta när jag kommer hem..Fick för mig att den var ännu mindre, typ 34-35mm, har du möjlighet att mäta?
Fick för mig att den var ännu mindre, typ 34-35mm, har du möjlighet att mäta?
Precis som träden lyder: ”Bästa dykaren 39-40 mm”Frågan är lite som "hur långt är ett snöre". Vad har du själv för preferenser?
Ja fortfarande oklart.Precis som träden lyder: ”Bästa dykaren 39-40 mm”
så långt är snöret detta fallet.
oklart?
Jag tycker själv att jag var ganska tydlig med min frågeställning då jag ville ha inspiration inför ett kommande klock köp.Ja fortfarande oklart.
Som sagt vad har du själv för preferenser? Anledningen till frågan är att den kryllar av tips och det är rätt oklart vad du är ute efter och ditt eget engagemang är rätt lågt.