• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella dykartråden om dykarklockor

14060M :cool:
5DC248F7-E77E-485C-B514-0E8B0FE2CBED.jpeg
Se där ja! En ny favorit har dykt upp.
Grattis till en fantastiskt fin klocka.

Eftersom jag redan har 2 st Seamaster 300 (36 och 41 mm) så lutar det starkt mot att nästa dykare får bli en Seamaster Planet Ocean 600 39,5 mm.
ref 215.30.40.20.01.001

Jag tycker att den är en av de snyggare klockarna just nu.
Det skall dock tilläggas att min personliga favorit är nog Submarinern, men det får vänta ett tag till…….

• Like
Reactions: J/W
Det går även bra att våga 36mm.

PXL_20210808_162625999-01.jpeg
Behöver fylla i här också: JA, våga 36mm! Jag har flertalet dykare (och en av mina favoriter, Rolex Explorer) i 36mm och det går att bära upp. Det känns som många är rädda att det ska se för smått ut men prova er fram. Sen ska jag säga själv att det är inte helt lätt att gå från ex en IWC Pilot på 43mm eller en Seiko SKX till en 36mm 60-tals dykare. Man får liksom springa långsamt. :)

Annars vill jag slå ett slag för DOXA som jag tycker har ett riktigt trevligt utbud av dykare: https://doxawatches.com/pages/diving-the-sub. Är själv sugen på en Sub200 Aquamarine med gummiband.

Ja fortfarande oklart.
Som sagt vad har du själv för preferenser? Anledningen till frågan är att den kryllar av tips och det är rätt oklart vad du är ute efter och ditt eget engagemang är rätt lågt.
Jag tycker själv att jag var ganska tydlig med min frågeställning då jag ville ha inspiration inför ett kommande klock köp.
Söker alltså en dykare med en diameter på ca 39-40 mm (vilket således också är mina preferenser)
Lug-to-lug bör inte överstiga 48 mm, annars ser det för stort ut på min handled.
Priset spelar ingen roll, ålder spelar ingen roll, märke spelar ingen roll.
Jag ville, som sagt, få inspiration och inget annat.
på forumet finns bevisligen ett mycket stort kunnande gällande klockor, något som jag själv inte har då jag det senaste åren börjat intressera mig av klockor.
Alla förslag som lämnats i denna tråden är mycket uppskattade, de visar på en del märken som jag inte ens kände till.
Ha en trevlig helg!

Tillbaka
Topp