Mitt sökande efter en automatdykare fortsätter. Ett märke som fått min uppmärksamhet är Steinhart. Läser endast positiva synpunkter när det gäller kvaliteten. Den lovordas som ett av de mest prisvärda märkena. En kritik den dock fått är att skänklarna är onödigt raka, vilket gör att den ligger för platt på handleden. Tycker 42mm är en utmärkt storlek men med ca 50mm lug to lug så inser jag att det inte blir bra på min 17cm handled. 50mm betraktar jag som övre gränsen för mig, och det är då om skänklarna är "normalt" böjda. 39mm versionen med 47mm lug to lug bör dock funka.
Men då är frågan om jag kommer att uppleva klockan för liten. Med den tjocka ringen så kommer urtavlan att bli max 30mm nånting, kanske mindre.
Ser också att 39mm serien på Steinharts sida ligger under rubriken damklockor. Går det för sig att skaffa en damdykare? Tänk om polarna skrattar åt mig och säger: "Patric har en damklocka!
".
Nä skämt åsido. Välkomnar synpunkter här.
En sak jag också inte gillar är att många av modellerna endast finns med GMT visare. En funktion som jag aldrig kommer att ha nytta av, och dessutom innebär en extra distraherande detalj på urtavlan. Men det är kanske ett mindre problem egentligen.