• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Rolex Milgauss tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
En träffsäker analys, dock irriterade jag mig lite på att Sky Dweller nämndes då jag tycker att den inte kan vara "bortglömd" om den inte går att hitta i stål till listpris. Nåja, det är väl en definitionsfråga och på det stora hela tycker jag att Fratello gör ett bra jobb som vanligt.
 

DrDre

Patek
En träffsäker analys, dock irriterade jag mig lite på att Sky Dweller nämndes då jag tycker att den inte kan vara "bortglömd" om den inte går att hitta i stål till listpris. Nåja, det är väl en definitionsfråga och på det stora hela tycker jag att Fratello gör ett bra jobb som vanligt.

Sant, bortglömd (eller "Models That No One Ever Talks About") är nog inte rätt benämning. Det har varit mycktet ståhej runt Sky-Dweller och Milgaussen kom in i en andra andning när det blå modellen släpptes ( och med ännu starkare känslor, antingen älskar man den eller så hatar man den, men få är oberörda).
 

Millenary Watches

Cartier
Professional Dealer
IMG_9235.jpg
 

Millenary Watches

Cartier
Professional Dealer
Håller med @Fixxxer , mycket saknad. Varför gjorde vi oss av med den?

Ger mig fan på det är en sådan modell som helt plötsligt utgår också så ångrar man sig ännu mer!
Wow, vilken bild! Jag är ingen Rolex-kille, den enda nuvarande modellen jag är sugen på är just en Milgauss.

Väldigt underskattad och helt bortglömd för många.
En klocka med mycket liv i! Sekundvisaren är också en klar bonus :cool:
 

Dollar

Omega
2-Faktor
Enligt Youtube så ska Milgaussen vara urfasad ur sortientet för 2023. Stämmer det? Alltså "Discontinued"
 
Topp