• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Quartz&Squads

Breitling
Mitt försöka TAG-köp gjort: Formula 1! Gillar den men inte ens vågat ta av plasten än ifall man ska sälja den direkt :rolleyes:
 

Bilagor

  • IMG_20181128_194248.jpg
    IMG_20181128_194248.jpg
    104.9 KB · Visningar: 3

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Så länge du håller dig inom EU så tillkommer normalt sett inget. Pass upp med tex Lichtenstein som inte ingår i momsgemenskapen. Sedan finns ju alltid en liten risk att det på något sätt strular med garantin. Dock verkar det gå att köpa Tag från flera handlare med väldigt goda referenser. Min köptes från Juwelier Bektas i Tyskland o var helt problemfritt. Tror att Montredo och Iguana Sell är bra alternativ. Iguana har jag handlat av och dom verkar väldigt bra, svarar snabbt på mail o levererade som lovat. Men gör din egen efterforskning, maila och fråga lite för att se om svaren är vettiga. Fråga om certet är stämplat o från vem samt kolla referenser. Kör på en handlare som är välkänd o har många bra referenser och gärna med trusted checkout. En viss risk tar du såklart o lite svårare att få hjälp här hemma kan det eventuellt bli. Men jag har handlat på Chrono 24 sammanlagt sex gånger nu o aldrig strulat hittills. Men men... :rolleyes:
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det viktiga som sagt är nog att du är noga i efterforskningar o även frågar runt lite/söker här på referenser samt är beredd på att det ändå är något riskablare än att knalla in till en bra AD här i Sverige. Så ta ett genomtänkt beslut och värdera risk/bekvämlighet gentemot besparing.
 

Dnyman

Omega
Efter ett år med min första vettiga klocka, en speedmaster så har jag börjat sukta efter något mer.
Igår va det dags för den årliga julklappshandlingen med gubbarna, då måste man ju titta lite i affärerna mellan ölen.
Man ska inte gå in i en klockaffär efter några öl, när dessutom ägarn av affären bjuder på lite mer dricka så går det som det går
Men nu är jag med i Tag Heuer familjen med min Formula1 Gulf. Helnöjd.
Vill tacka Jälmers ur för en fantastisk service
image.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Efter ett år med min första vettiga klocka, en speedmaster så har jag börjat sukta efter något mer.
Igår va det dags för den årliga julklappshandlingen med gubbarna, då måste man ju titta lite i affärerna mellan ölen.
Man ska inte gå in i en klockaffär efter några öl, när dessutom ägarn av affären bjuder på lite mer dricka så går det som det går
Men nu är jag med i Tag Heuer familjen med min Formula1 Gulf. Helnöjd.
Vill tacka Jälmers ur för en fantastisk service
image.jpg
Snyggt! Spontan-öl-köpen är dom bästa. Sneglat lite på den modellen jag också! :)
 

jmalmsjo

Cartier
WAJ1110, en av mina absoluta favoriter!
1A0636BD-CE82-482B-B5EB-7430A7900457.jpeg


Har spenderat mellandagarna, barnfria, i Sundsvall. Granne med trevliga Knaust hotell låg en fin urmakare/butik, Kents watch and jewellery där jag spenderade en ansenlig stund när hustrun var ute på annat. Kände och klämde bland annat på denna Aquaracer, ref WAY101E:
359A48F4-9058-41C9-A496-B8870604CB4E.jpeg

Bilden tagen från Tag heuers hemsida. Otroligt fin sunbursttavla! Har inte sett den tidigare men den väckte verkligen ett ha-begär!
 
Topp