• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den Officiella Tracksuit & Watch Tråden

Fyllt på! :)
1DBB732D-08D2-4B19-AE86-BA9D0A7C6146.jpeg

Riktigt nöjd med den, går ju inte jämföra med din som är typ NOS, förra ägaren har verkligen använt min och det syns klart och tydligt. Men de gör att man vågar använda den rätt flitigt ;)
Den ska vara från 94' inga tavlor ännu men är lite små sugen på något nytt

Förstår det! Nej visst, jag hade oförskämd tur när jag fick möjlighet på den. Klockrent, som det ska vara! Det är faktiskt sjukt, de klockor som varit NOS har jag haft svårare att använda fullt ut, men så fort första repan är där så kan man slappna av. Värre med de klockor som är platta och borstade på bezel, AP/PP osv... Men gött, sen tåler ju din klocka lite också! Coolt! Vad är du sugen på för tavla?
Är det Ernestos gamla?

Jag var lite inne på 5ref först, men ska nog satsa på en 6ref ändå :) Dock är det verkligen nice med borstade bandhorn!

Förstår det! Nej visst, jag hade oförskämd tur när jag fick möjlighet på den. Klockrent, som det ska vara! Det är faktiskt sjukt, de klockor som varit NOS har jag haft svårare att använda fullt ut, men så fort första repan är där så kan man slappna av. Värre med de klockor som är platta och borstade på bezel, AP/PP osv... Men gött, sen tåler ju din klocka lite också! Coolt! Vad är du sugen på för tavla?
Är det Ernestos gamla?

Jag var lite inne på 5ref först, men ska nog satsa på en 6ref ändå :) Dock är det verkligen nice med borstade bandhorn!
Förstår vad du menar, hade en Patek som jag typ inte vågade använda för jag var "rädd" att repa den.. sen att köpa NOS förstår jag inte riktigt om de inte för investeringssyfte eller något, för så fort du börjar använda en NOS så är det inte NOS pris på den igen, så mycket pengar har jag inte:arghh:
Lite sugen på denna, stämmer bra det.
Screenshot_20200113-002524__01.jpg

Detta är min första DD, är inte så mycket för guld så de fick bli platinum eller WG men denna kom upp och var så pass fin så var tvungen att ha den:D
Har prövat 6ref platinum innan jag köpte min, men tyckte inte om dem polerade bandhorn, tycker de gör sig mycket bättre på gult guld än på PT modellen, prövade även en nyare WG DD , men de var inget för mig.
Screenshot_20200522-001724.jpg

Senast ändrad:
Förstår vad du menar, hade en Patek som jag typ inte vågade använda för jag var "rädd" att repa den.. sen att köpa NOS förstår jag inte riktigt om de inte för investeringssyfte eller något, för så fort du börjar använda en NOS så är det inte NOS pris på den igen, så mycket pengar har jag inte:arghh:
Lite sugen på denna, stämmer bra det.
Screenshot_20200113-002524__01.jpg

Detta är min första DD, är inte så mycket för guld så de fick bli platinum eller WG men denna kom upp och var så pass fin så var tvungen att ha den:D
Har prövat 6ref platinum innan jag köpte min, men tyckte inte om dem polerade bandhorn, tycker de gör sig mycket bättre på gult guld än på PT modellen, prövade även en nyare WG DD , men de var inget för mig.
Screenshot_20200522-001724.jpg

Det är den silvriga tavlan va? Glaciär/Is finns väl bara med de större diamanterna har jag för mig?
Okej, ja då är den verkligen fin :)

Den är riktigt fin!! :) Jag är på jakt efter en för fullt men för mig blir det 6ref istället, vill ha solid länk och nya Claspen :) Nya länken/låset med gamla bandhornen hade varit optimalt på alla vis! Det är trevligare med borstningen! Jag personligen är ett stort fan av Glaciärtavlan! ;) Du har en bra klocka där, på med länken igen bara!

sidan.jpg

Ser ut som silver, detta är den med dem större stenar, finns även en liknande till salu här på KS men med dem små. Borde väl gå köpa den Glaciär/Is och sätta i min? om man nu hittar en till salu.
Tack, som sagt riktig nöjd med den :)

Ja länken och låset är en upgrade, synd att dem inte gör nyare med borstade bandhorn... de var just det som var en dealbreaker för mig :shifty:
Glaciärtavlan är trevlig, och diamanter på det:wideyed::wideyed:

Mycket OT nu:oops:

edit, back on topic,

sorryot.jpg

Senast ändrad:
59377166-8B59-4825-BBB3-9B6D2E8D6A4D.jpeg
Jag ska försöka leta upp mina gamla ortenbyxor som är duktigt slitna, lite mer feeling i dom till en sån här fin tråd men jag får inleda med detta :D

sidan.jpg

Ser ut som silver, detta är den med dem större stenar, finns även en liknande till salu här på KS men med dem små. Borde väl gå köpa den Glaciär/Is och sätta i min? om man nu hittar en till salu.
Tack, som sagt riktig nöjd med den :)

Ja länken och låset är en upgrade, synd att dem inte gör nyare med borstade bandhorn... de var just det som var en dealbreaker för mig :shifty:
Glaciärtavlan är trevlig, och diamanter på det:wideyed::wideyed:

Mycket OT nu:oops:

edit, back on topic,

sorryot.jpg

Snabb OT, blandade ihop det. När jag refererar till större stenar menar jag de på 6ref tavlorna. Men ser att de är de större av 5reffarna på bifogad tavla :)

Tror att Glaciär/Is finns även till 5 men är inte säker! Rolex blir ju hårdare hela tiden med just tavlorna!

Tillbaka
Topp