• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Equilibrium

Garth
2-Faktor
IMG_1865.JPG

Fortfarande ingen som är sugen på ett grymt förvärv till samlingen? :)
Jodå, ifall du vill sälja din Date Day så :)
 
Var och provade både Pelagos och Black bay igår, men har så svårt att bestämma mig för vilken som bör införskaffas! Föredrar egentligen utseendet på Pelagos, men är rädd att den kanske bygger lite för mycket på höjden och att den skall kännas för "sportig" med sin matta look... Någon som haft båda som har någon input? Kliar i köpefingrarna nu!

Lyckades bestämma mig:
IMG_1564.JPG
 

ilu05191

Omega
När jag ville ha blåa tavlan till en röd så fick jag som svar att man måste byta alla delar.
Insert 800kr
Tavla inkl. Visare 3600
Kronhals med färgen 550kr
Totalt 4950kr,
Det var 27 oktober 2015 så priserna kan ha gått upp

Hojta gärna vad du får för svar☺

För att få göra det måste du köpa tavla också, jag ville egentligen bara köpa insert. Men du kanske har en snällare ad :)

500:- ville Bergströms Ur ha för ett blått insert i somras, inklusive frakt. Detta utan att ens veta om jag satt på en BB.

Rob som är dryga då med andra ord. :)

Nu var jag inne för att se om jag kunde lyckas med detta men det var tvärstopp. Killen på Bergströms gilade iofs idén och höll med om att resultatet skulle bli snyggt med enligt honom är det så att om de ska beställa en delar till en klocka så behöver de beställa delar som är till precis den klockan som lämnats in och sedan ska de returnera de trasiga delarna (normalt beställer de väl bara nya inserts etc. till reparationer). Han sa att de inte kunde beställa en svart insert och sedan returnera en blå. de kunde inte heller hjälpa mig att byta om jag hittade ett insert på annat håll då de inte "fick lov" att hjälpa till med att göra customs och moddningar.

Det kanske finns andra AD som har en mer avslappnad inställning till detta för jag tror säkert de hade hjälpt mig om de kunnat, jag var beredd att köpa en BB Blue av honom samt de andra delarna.

@Luckyluciano De gav pris på 2500 för tavlan, kommer inte ihåg vad kronhals och insert skulle kosta med det kan vara bra att veta om du ska ta upp denna tråden med Rob.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nu var jag inne för att se om jag kunde lyckas med detta men det var tvärstopp. Killen på Bergströms gilade iofs idén och höll med om att resultatet skulle bli snyggt med enligt honom är det så att om de ska beställa en delar till en klocka så behöver de beställa delar som är till precis den klockan som lämnats in och sedan ska de returnera de trasiga delarna (normalt beställer de väl bara nya inserts etc. till reparationer). Han sa att de inte kunde beställa en svart insert och sedan returnera en blå. de kunde inte heller hjälpa mig att byta om jag hittade ett insert på annat håll då de inte "fick lov" att hjälpa till med att göra customs och moddningar.

Det kanske finns andra AD som har en mer avslappnad inställning till detta för jag tror säkert de hade hjälpt mig om de kunnat, jag var beredd att köpa en BB Blue av honom samt de andra delarna.

@Luckyluciano De gav pris på 2500 för tavlan, kommer inte ihåg vad kronhals och insert skulle kosta med det kan vara bra att veta om du ska ta upp denna tråden med Rob.
Det gäller att vara smidig. Jag ringde och berättade att mitt insert var trasigt, samt att jag hade långt till AD.
 
  • Like
Reactions: PJW

Mekh

Omega
Funkar black bay till kostym eller upplevs den lite för bulkig för er som har en? En sub tycker jag ändå går bra :)

Jag tycker den känns lite bulkig och sportig för kostym. Visst, det funkar och jag har det själv ibland, men jag är lite petig med sånt där. Men 99% av alla på arbetsplatser skulle inte tänka tanken att det är något konstigt med en BB till kostym :)
 
Topp