• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den perfekta pappaklockan (eller mammaklockan)?

Vad hade din egen pappa för klocka? Jag har själv fem (5) barn och har aldrig någonsin tänkt i dessa banor!? Om du är rädd att skada ditt barn på grund av klockan så undrar jag om det är lämpligt med klocka över huvud taget när du handskas med den lilla. Det var en rolig tråd rubrik på idé stadiet, men seriös, är den det? Må bäst och var försiktig med ditt lilla barn :happyhappy:
Han hade nån Citizen med länk, men den var rätt tunn. Dock minns jag inte om han hade den när jag var spädbarn ;)
Varför skulle inte tråden vara seriös? Varför skulle jag besvära mig om jag inte skulle vilja ha seriösa svar och idéer och inspiration från vad andra har på sig?
En dykare med rejäl länk riskerar ju att skada barnet, framförallt huvudet när de är små - och visst, många gånger tar jag av mig klockan helt, men jag känner mig naken utan.
5 barn är respekt - oavsett vilken klocka du bär! Var hälsad och lev väl.

Senast ändrad:
Vete tusan om jag ens tänkt tanken vilken klocka som skulle användas...... och vad är alla dessa tider som ni tydligen slaviskt ska följa???
Var dock länge sedan mina barn var små :)

Vete tusan om jag ens tänkt tanken vilken klocka som skulle användas...... och vad är alla dessa tider som ni tydligen slaviskt ska följa???
Var dock länge sedan mina barn var små :)
Tanken med tråden slog mig först när jag blev pappa för andra gången och det var mest nyfikenhet på vad KS-pappor/mammor har på sig. Använder inte klockan för nån form av tidtagning eller liknande för barnet utan det är mer att jag känner mig naken utan klocka.

IMG_1169.JPG

Den här på gummi fungerar nog bäst hos mig. Bara att spola av bebisens mat, skit, dreggel etc.

En bonus är ju om klockan har ett roligt lås, trevlig länk, tål att jongleras med, bitas på samt tappas i klinkergolv vid blöjbyte.
Iallafall jag har använt min seamaster som distraktionsmoment för alla tre ongarna. Och den lever än.

En bonus är ju om klockan har ett roligt lås, trevlig länk, tål att jongleras med, bitas på samt tappas i klinkergolv vid blöjbyte.
Iallafall jag har använt min seamaster som distraktionsmoment för alla tre ongarna. Och den lever än.
Distraktion är bra. Min dotter älskar både lumen och vridningen på min SKX007.

Tillbaka
Topp