• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Idag...IGEN..🤣
20210311_104443.jpg
20210311_104507.jpg
20210311_105017.jpg
20210311_104923.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Om jag förstått rätt är syftet med klockan på länk kanske egentligen inte så mycket att dyka med, utan att ha som armbandsur när dykarna bor i sin bostadsmodul med högt tryck och heliumatmosfär mellan dyken. Alltså en vardagsklocka i en ovanlig situation. Jag tror kanske inte de använder samma klocka för faktisk dykning. Då har de en dykdator och kanske en annan dykarklocka i reserv med band som strappas utanpå dykardräkten, som är dedikerad till bara det.
Paul Scurfield använder både Scurfa och dykdator. Finns video på Youtube när han dyker med en Scurfa..😁
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
❤️❤️ Om du vill bli av med den gula så RING mig! 😀😂😍😇🥳
Sitter säkert hos mig!😍
Fanns att beställa för bara ett tag sedan, bara och hålla ögonen öppna.
https://www.scurfawatches.com/product/diver-one-d1-500-yellow/
Men alltså.. varför har scurfa tagit bort DYKAR förlängningen? De är ju just det, dykare som tagit fram klockan. Märkligt kan jag tycka..
Tror ej den är gjord för attt dyka med egentligen, det är alldeles för kort förlängning på länken för att gå över dykardräkten. Och som @JPS33 skriver tror jag inte de dyker med länk.
 

MLH

Cartier
Snygg! Är det Gloss Blue?
Tack! Nej, det är 2019 års limiterade upplaga, som jag tror är ”standardmörkblå”. Som kuriosa har Paul skrivit någonstans (på insta tror jag) att han plockade den här blå nyansen från en Tudor snowflake. Alltså samma förlaga som Tudor själva hade till sin BB58. Och det kan man ju nästan ana... även om jag tycker att BB58 har en större tendens att ändra färg med ljuset, medan Scurfan är mindre dynamisk.
481A7392-F53F-4A5B-A3A6-1B4706CF42F9.jpeg
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Sitter säkert hos mig!😍
Fanns att beställa för bara ett tag sedan, bara och hålla ögonen öppna.
https://www.scurfawatches.com/product/diver-one-d1-500-yellow/

Tror ej den är gjord för attt dyka med egentligen, det är alldeles för kort förlängning på länken för att gå över dykardräkten. Och som @JPS33 skriver tror jag inte de dyker med länk.
Jo får hålla ögonen öppna. Slut igår när jag var inne. Kanske väntar in Treasure Seeker.. 😀
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Tack! Nej, det är 2019 års limiterade upplaga, som jag tror är ”standardmörkblå”. Som kuriosa har Paul skrivit någonstans (på insta tror jag) att han plockade den här blå nyansen från en Tudor snowflake. Alltså samma förlaga som Tudor själva hade till sin BB58. Och det kan man ju nästan ana... även om jag tycker att BB58 har en större tendens att ändra färg med ljuset, medan Scurfan är mindre dynamisk.
481A7392-F53F-4A5B-A3A6-1B4706CF42F9.jpeg
Du menar förstås ”statiskt vacker blå” ?!
😂 😂
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Om jag förstått rätt är syftet med klockan på länk kanske egentligen inte så mycket att dyka med, utan att ha som armbandsur när dykarna bor i sin bostadsmodul med högt tryck och heliumatmosfär mellan dyken. Alltså en vardagsklocka i en ovanlig situation. Jag tror kanske inte de använder samma klocka för faktisk dykning. Då har de en dykdator och kanske en annan dykarklocka i reserv med band som strappas utanpå dykardräkten, som är dedikerad till bara det.
Mjo, så är det nog. Har själv bara haft gummin på mina klockor när jag dykt.. dock är ju justerbar länk så himla fiffigt! 🥰
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Då är frågan, vad är snyggare? Gummi ele nato? 😁
20210311_152941.jpg
20210311_153603.jpg
20210311_152953.jpg
20210311_153118.jpg
Hmm.. jo snygg på Nato, men tror jag tycker att det ”ska va på gummi”..
Får lite ”stora blå” feeling med Enzo ner i djupet med gummi på klockan.
Riktig dykare ska ha gummi, och Scurfa ser ut som en riktig dykare.. -den känslan, typ.. 😜🤓😇😅😁
Just my 2-cents..
 

Code

AKA Vincent B
Hmm.. jo snygg på Nato, men tror jag tycker att det ”ska va på gummi”..
Får lite ”stora blå” feeling med Enzo ner i djupet med gummi på klockan.
Riktig dykare ska ha gummi, och Scurfa ser ut som en riktig dykare.. -den känslan, typ.. 😜🤓😇😅😁
Just my 2-cents..
Ahh ändrade tillbaka 😁
 
Topp