• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den Stora Dart-trĂ„den 🎯

Jimpa

Silver
Jahaja det finns vÀl inte nÄgra andra som kastar pil hÀr förstÄs?
Jo det tror jag nog nÀstan sÀkert att det gör!

Det kÀnns som Dart varit pÄ uppsving sista Ären?
Med Live-sÀndningar pÄ Viaplay och tÀvlanden ifrÄn Sverige m.m

SÄ det mÄste sÀkert finnas intresse för att snacka Pil pÄ Klocksnack ocksÄ.

Jag upptÀckte sjÀlv ganska nyligen hur mycket nöje det Àr att kasta Pil!

och har spenderat otaliga timmar framför tavlan, bÄde i vÀnners sÀllskap med ungarna & online. Mycket online har det blivit
IMG_2094.png

IMG_2097.jpeg
IMG_4822.jpeg
Jag har tagit med mig pilarna till den lokala Klubben nÄgra gÄnger, vilket varit jÀvligt trevligt ocksÄ!
1725470921369897.jpeg

IMG_2095.jpeg

SÄ vill du snacka Flights, Tungsten, dual core Blade 6 tavlor, 501, Around The World eller Cricket sÄ Àr det vÀlkommet hÀr

IMG_2096.jpeg

IMG_0993.jpeg

VĂ€l mött BullsBuddy’s!

Bilagor

• IMG_2099.png
    IMG_2099.png
    603.5 KB · Visningar: 7
  • RenderedImage.jpeg
    RenderedImage.jpeg
    229.8 KB · Visningar: 7
World Darts Championship pÄ Viaplay Àr alltid en höjdpunkt kring jul/nyÄr!
Dart Àr riktigt kul att bÄde titta pÄ, och utöva.

SĂ„ trillade dom sĂ„ Ă€ntligen ned i brevlĂ„dan. Årets julklapp till mig sjĂ€lv. Loxley’s Robin Hood - modell 1 med helt slĂ€t Barrow.
IMG_2753.jpeg
Kul för mig! som suktat efter dem ett bra tag. Riktigt snygg i sin enkelhet.
IMG_2758.jpeg

SĂ„.. jakten pĂ„ den första 180’s gĂ„r nu in i ett avgörande skede đŸ‘đŸ„ƒ

Pang pang pang 🎯

Bilagor

• IMG_2753.jpeg
    IMG_2753.jpeg
    501.4 KB · Visningar: 3
grÀvde Ä hittade 
.det var 39 Är sedan
IMG_0869.jpeg
Dom dÀr kan du fÄ skapligt betalt för.
Har sjÀlv spelat sedan tidigt 80-tal, gjorde dock ett uppehÄll pÄ 20ish Är men började igen för 10 Är sedan. Spelar bÄde seriespel, distrikt och riks, samt enskilda tÀvlingar. Gjorde nÄgra matcher i elitserien för ett par Är sedan, saknades folk, det Àr dock bÄde ett och fyra steg över min nivÄ.:)

Jag satte pÄ tv:n nu sÄhÀr pÄ lördag eftermiddag, SM i dart pÄ SVT minsann. Jag blev plötsligt vÀldigt sugen pÄ att skaffa en tavla och kasta lite pil. TÀnker det kan vara kul för grabben pÄ 13 Är ocksÄ.
Jag har givetvis kastat lite pil pÄ skoj genom Ären hos kompisar osv men aldrig haft en egen tavla.
FrĂ„gan lyder: Vad ska man ha för grejer? För nybörjare men inget skrĂ€p. Är det sjĂ€lvklart att man köper en ”riktig” tavla eller kör man nĂ„t digitalt?
Tacksam för tips!

Kikade runt lite och jag ser att de spelar pÄ en Winmau Blade6 i SM. En sÄn verkar kosta typ 800:-, inte mycket att brÄka om antar jag?
Men pilar - vad ska man ha för grejer?

Hittade ocksÄ detta pÄ en snabb Googling. En annan Winmau tavla med pilar och skÄp och hela skiten för 2500:-
Kan det vara nÄt?

Kikade runt lite och jag ser att de spelar pÄ en Winmau Blade6 i SM. En sÄn verkar kosta typ 800:-, inte mycket att brÄka om antar jag?
Men pilar - vad ska man ha för grejer?

Hittade ocksÄ detta pÄ en snabb Googling. En annan Winmau tavla med pilar och skÄp och hela skiten för 2500:-
Kan det vara nÄt?

Vet inte var du bor men om du har en dartklubb i din nÀrhet sÄ rekommenderar jag att ta kontakt med denna och gÄ dit och prova pilar och se vad som kan passa. SkitsvÄrt att rekommendera just pilar. Dartklubbar har ofta begagnade tavlor att köpa. Skicka gÀrna ett PM sÄ kan jag nog hjÀlpa dig med kontakter med klubbar.
Setet du lÀnkar till har tavla med hÀftade trÄdar sÄ det skulle jag inte rekommendera.

Senast Àndrad:
Aldrig tycks man fÄ tre bra pil i rad, men man Àr lika glad för det endÄ pÄ nÄ vis. KÀnner jag mig sjÀlv rÀtt sÄ lÀgger jag vÀl bara pilarna pÄ hyllan
den dagen jag kastat min första 180 i vanlig ordning. TĂ€nk vad roligt det kunde vara att kasta pil endĂ„ 🎯
IMG_3182.jpeg

IMG_3296.jpeg

+Edit. Det blev övning pÄ dubblar, jag brukar kasta alla pilar jag har och lÀmna de pilar som sitter pÄ en dubbel. Och sÄ kastar jag om dem tills sista pil sitter pÄ dubbel. Kan ta tid en dÄlig dag.

En annan övning jag brukar köra för att tÀvla mot mig sjÀlv Àr (Around the world) ifrÄn 1 till Bulle.
SÄ man fÄr kasta över hela tavlan och bli lite mer vÀrldsvan pÄ siffror som 9,15,11 osv.

vĂ€ldigt HjĂ€lpsam övning nĂ€r jag försökt finna vilken piluppsĂ€ttning som jag tycks trĂ€ffa mĂ„let med allra bĂ€st ocksĂ„ 👍
IMG_0988.jpeg

IMG_0991.jpeg
IMG_0994.jpeg

Det Àr trevligt att förbÀttra sin egen statistik!

En vacker dag.. sĂ„ kanske jag vinner ett leg eller rentav en riktig match 😁đŸčđŸ’Ș😘

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp