• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den Stora Dart-tråden 🎯

Jimpa

Silver
Jahaja det finns väl inte några andra som kastar pil här förstås?
Jo det tror jag nog nästan säkert att det gör!

Det känns som Dart varit på uppsving sista åren?
Med Live-sändningar på Viaplay och tävlanden ifrån Sverige m.m

Så det måste säkert finnas intresse för att snacka Pil på Klocksnack också.

Jag upptäckte själv ganska nyligen hur mycket nöje det är att kasta Pil!

och har spenderat otaliga timmar framför tavlan, både i vänners sällskap med ungarna & online. Mycket online har det blivit
IMG_2094.png

IMG_2097.jpeg
IMG_4822.jpeg
Jag har tagit med mig pilarna till den lokala Klubben några gånger, vilket varit jävligt trevligt också!
1725470921369897.jpeg

IMG_2095.jpeg

Så vill du snacka Flights, Tungsten, dual core Blade 6 tavlor, 501, Around The World eller Cricket så är det välkommet här

IMG_2096.jpeg

IMG_0993.jpeg

Väl mött BullsBuddy’s!

Bilagor

• IMG_2099.png
    IMG_2099.png
    603.5 KB · Visningar: 7
  • RenderedImage.jpeg
    RenderedImage.jpeg
    229.8 KB · Visningar: 7
World Darts Championship på Viaplay är alltid en höjdpunkt kring jul/nyår!
Dart är riktigt kul att både titta på, och utöva.

Så trillade dom så äntligen ned i brevlådan. Årets julklapp till mig själv. Loxley’s Robin Hood - modell 1 med helt slät Barrow.
IMG_2753.jpeg
Kul för mig! som suktat efter dem ett bra tag. Riktigt snygg i sin enkelhet.
IMG_2758.jpeg

Så.. jakten på den första 180’s går nu in i ett avgörande skede 👍🥃

Pang pang pang 🎯

Bilagor

• IMG_2753.jpeg
    IMG_2753.jpeg
    501.4 KB · Visningar: 3
grävde å hittade ….det var 39 år sedan
IMG_0869.jpeg
Dom där kan du få skapligt betalt för.
Har själv spelat sedan tidigt 80-tal, gjorde dock ett uppehåll på 20ish år men började igen för 10 år sedan. Spelar både seriespel, distrikt och riks, samt enskilda tävlingar. Gjorde några matcher i elitserien för ett par år sedan, saknades folk, det är dock både ett och fyra steg över min nivå.:)

Jag satte på tv:n nu såhär på lördag eftermiddag, SM i dart på SVT minsann. Jag blev plötsligt väldigt sugen på att skaffa en tavla och kasta lite pil. Tänker det kan vara kul för grabben på 13 år också.
Jag har givetvis kastat lite pil på skoj genom åren hos kompisar osv men aldrig haft en egen tavla.
Frågan lyder: Vad ska man ha för grejer? För nybörjare men inget skräp. Är det självklart att man köper en ”riktig” tavla eller kör man nåt digitalt?
Tacksam för tips!

Kikade runt lite och jag ser att de spelar på en Winmau Blade6 i SM. En sån verkar kosta typ 800:-, inte mycket att bråka om antar jag?
Men pilar - vad ska man ha för grejer?

Hittade också detta på en snabb Googling. En annan Winmau tavla med pilar och skåp och hela skiten för 2500:-
Kan det vara nåt?

Kikade runt lite och jag ser att de spelar på en Winmau Blade6 i SM. En sån verkar kosta typ 800:-, inte mycket att bråka om antar jag?
Men pilar - vad ska man ha för grejer?

Hittade också detta på en snabb Googling. En annan Winmau tavla med pilar och skåp och hela skiten för 2500:-
Kan det vara nåt?

Vet inte var du bor men om du har en dartklubb i din närhet så rekommenderar jag att ta kontakt med denna och gå dit och prova pilar och se vad som kan passa. Skitsvårt att rekommendera just pilar. Dartklubbar har ofta begagnade tavlor att köpa. Skicka gärna ett PM så kan jag nog hjälpa dig med kontakter med klubbar.
Setet du länkar till har tavla med häftade trådar så det skulle jag inte rekommendera.

Senast ändrad:
Aldrig tycks man få tre bra pil i rad, men man är lika glad för det endå på nå vis. Känner jag mig själv rätt så lägger jag väl bara pilarna på hyllan
den dagen jag kastat min första 180 i vanlig ordning. Tänk vad roligt det kunde vara att kasta pil endå 🎯
IMG_3182.jpeg

IMG_3296.jpeg

+Edit. Det blev övning på dubblar, jag brukar kasta alla pilar jag har och lämna de pilar som sitter på en dubbel. Och så kastar jag om dem tills sista pil sitter på dubbel. Kan ta tid en dålig dag.

En annan övning jag brukar köra för att tävla mot mig själv är (Around the world) ifrån 1 till Bulle.
Så man får kasta över hela tavlan och bli lite mer världsvan på siffror som 9,15,11 osv.

väldigt Hjälpsam övning när jag försökt finna vilken piluppsättning som jag tycks träffa målet med allra bäst också 👍
IMG_0988.jpeg

IMG_0991.jpeg
IMG_0994.jpeg

Det är trevligt att förbättra sin egen statistik!

En vacker dag.. så kanske jag vinner ett leg eller rentav en riktig match 😁🏹💪😘

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp