• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Ett tips när de börjar krypa och resa sig, en UFC hjälm :D

Besparar några hjärnceller på barnet och oro hos dig
image.png
Vet nu inte om detta är ett skämt eller om denna används på riktigt?
Själv tycker jag att ungar ska få lära sig, "slå sig" lite, missuppfatta mig nu inte, självklart så vill jag inte att mitt barn så skada sig men har märkt att vår dotter lär sig att inte springa runt som en galning utan att se sig om och vara lite mer försiktig när hon slagit sig på något.

Vet nu inte om detta är ett skämt eller om denna används på riktigt?
Själv tycker jag att ungar ska få lära sig, "slå sig" lite, missuppfatta mig nu inte, självklart så vill jag inte att mitt barn så skada sig men har märkt att vår dotter lär sig att inte springa runt som en galning utan att se sig om och vara lite mer försiktig när hon slagit sig på något.
Jag håller med. Men sen är det skillnad på om barnet börjar lära sig gå vid 7 månader eller vid 15... Börja tidigt är charmigt men inte alltid det bästa.

En bra sak med att vara förälder är att man -om man inte kunde det innan- lär sig att kräma ur den sista orken ur kroppen. Särskilt vad gäller att fungera utan sömn.
Jag satt uppe och jobbade till tolv igår, sedan behövde grodis (mitt minsta barn) bada, sedan äta (extramat), sedan kissa ner sig, bli ren igen och sedan bli vaggad. Jag går i säng 0200. Idag, upp 0600 och styr upp barn nummer två till skolan, men känner mig ändå bekväm med att kunna sköta mitt jobb ordentligt idag.

Något annat som är positivt med att ha barn är att man kan ta ledigt när man vill bara man har lite framförhållning, jättebra när folk som alltid ska vara lediga samma dagar varje år och man själv inte får de dagar man själv vill.

Någon som har ett bra tips på en lite mer maskulin skötväska?
Har gått omkring med fruns gamla väska men nu när jag ska ta över känner jag att jag måste byta ut den.
Enda kravet är egentligen att det ska gå att bara hiva ner alla grejer och enkelt stänga. Har aldrig, kommer aldrig att orka organisera i väskor som man vet alltid blir stökiga ändå.

Har gått omkring med fruns gamla väska men nu när jag ska ta över känner jag att jag måste byta ut den.
Enda kravet är egentligen att det ska gå att bara hiva ner alla grejer och enkelt stänga. Har aldrig, kommer aldrig att orka organisera i väskor som man vet alltid blir stökiga ändå.
Kanske en lumparbag då?
IMG_9773.jpg

Vart är den svenska mannen på väg? :eek:;)

Först säker på sin maskulinitet under mammaledigheten då jag kör vagnen 1-5-10% av tiden ( behöver verkligen inte varva 2 väskor ) och vill nu ha en egen väska under pappaledigheten.
Keepall? När jag ska vara ledig nästa sommar ska jag fasen ha en sådan, bara för att reta mammorna på babysimmet, typ.

OnT så har vi Emmaljungas egna, en mörkgrå. . Ser inte tramsig ut på något sätt.

Vi hade någon kamouflage-färgad. Kommer inte ihåg märket men något relativt känt skulle jag tro.

Tips: sådana där krokar/öglor så att man kan hänga den på barnvagnen rekommenderas.

Tillbaka
Topp