Det är en vanlig lampa med den tjocka mest vanliga sockeln. Lampan skruvas i. Det är inga halogenlampor till spottar.![]()
Även kallad E27 sockel
Så hade det förklarat saken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en vanlig lampa med den tjocka mest vanliga sockeln. Lampan skruvas i. Det är inga halogenlampor till spottar.![]()
Du borde få fram en del svar om du söker på ovk-besiktning. Det är en lag som reglerar det.Nån vänlig ventgubbe som vet hur ofta man ska rensa sina kanaler i huset? Kan man göra det själv?
Kör Nibe750 med återvinning.
Ett förtydligande; ett ”vanligt hus” är det inte lag på att genomföra kontrollen mer än efter färdigställande av huset vid nybyggnation. Annat vid flerbostadshus.Du borde få fram en del svar om du söker på ovk-besiktning. Det är en lag som reglerar det.
Ok, då gäller det kanske kontor och flerfamiljshus?Ett förtydligande; ett ”vanligt hus” är det inte lag på att genomföra kontrollen mer än efter färdigställande av huset vid nybyggnation. Annat vid flerbostadshus.
Jo, nåt sånt är det nog.Ok, då gäller det kanske kontor och flerfamiljshus?
En kollega rekommenderade https://tafservice.se/ till mig.Kanske fel tråd men testar,
jag skulle behöva en engångsstädning på måndag/tisdag. Bolaget jag brukar använda tar ca 220kr/h efter Rut men hade inte tid. Någon som har erfarenhet av hemstädning och något bolag att rekommendera? Bor i lgh i Sthlm City. Tack![]()
Tack för tipset! Har bokat med dem nu nästa vecka. Dem hade testa på pris för 99kr/h. Jag kan återkomma med recensionEn kollega rekommenderade https://tafservice.se/ till mig.
Jag har inte fått tummen ur att testa men kollegan är nöjd...
En nivålist borde funka. Finns lite olika alternativ som du kan kika på som tar upp allt mellan 2 - 20mm.Några snickare eller golvläggare här som kan komma med tips på hur jag löser en tröskel mellan två rum på snyggast sätt?
Har öppnat upp / tagit ner en vägg mellan köket och vardagsrummet nämligen. När jag sedan la nytt golv i köket och skulle fixa tröskeln så märker jag att det skiljer närmare 15mm i höjdskillnad mellan sidorna i den öppnade ytan.
Bild för ref
En nivålist borde funka. Finns lite olika alternativ som du kan kika på som tar upp allt mellan 2 - 20mm.
Snickarna hade skitit i de där de är målarens jobb! målaren å sin sida hade kört lite smack smack aka träfärgad fog, du som kund hade sedan varit förbannad för att killarna som var billigast i Kungsängen inte kunde merNågra snickare eller golvläggare här som kan komma med tips på hur jag löser en tröskel mellan två rum på snyggast sätt?
Har öppnat upp / tagit ner en vägg mellan köket och vardagsrummet nämligen. När jag sedan la nytt golv i köket och skulle fixa tröskeln så märker jag att det skiljer närmare 15mm i höjdskillnad mellan sidorna i den öppnade ytan.
Bild för ref
Får se till att spika ner den först för att få den i rätt nivåFast det ser väl ut som om det går från nästan ingen skillnad till uppåt 15? Det blir ju lite klurigare att lösa med en nivålist.