• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Hotshot tråden

Oew

Rolex
@Gold är med, hotshots är sen gammalt!
image.jpeg
 
Så ska upp till stan (Stockholm) nästa vecka och tydligen ska jag ut och äta med mina kollegor. Tänkte då det kunde vara kul att dra dem till något schysst ställe så tips tas emot där det serveras vettig hotshot och ganska centralt.
 
  • Like
Reactions: Oew

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ååååh, Hot Shots, vilka minnen! :)

Hade den stora lyckan att vara flitig krogbesökare i slutet av 80-talet och fick vara med om denna nyhet. Till en början gjordes en Hot Shot inte på Galliano utan på anisett (eller vad det nu hette) vilket fick till följd att när man skulle göra det hemma i början så smakade det skit då krogarna gått över till Galliano som var mycket godare.

Glömmer aldrig när vi stod på East gästlista runt 1990 (det var ganska hippt på den tiden, till skillnad från mig och min kompisar) och kaxiga som fan gick till baren och beställde ett gäng Hot Shots. Bartendern tittade på oss och förklarade att det var typ förra årets drink men att vi kunde få något liknande med blåbärssoppa i. Då kände man sig om möjligt ännu ohippare :D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ska vi ha en egen fishshot tråd?
image.jpeg
(Hoppas det var en gnuggis så den går att tvätta bort )
 

demondave

Rolex
IMG_5305.JPG


Ja, jävlar! Förra helgen. Tog en bild, glömde bort tråden. Inte så mycket hot shotens fel som att jag var ute med bryggare/ölnördar. Mycket suspekt den kvällen, men inget Treo och en pizza inte fixade.. lagom till lägdags dagen efter.
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp