• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Jens

Greedo
IMG_8946.jpeg

Spana in vad vi fick låna av grannen - gepard! Det är ju såå inne bland alla högadliga Lagottos! 🤣
Shakira verkar såå nöjd 🙃
Jag vill sträcka mig till att jag aldrig har sett en Lagotto med en sån nöjd blick! Hela Shakira fullkomligt skriker ”Ta fler bilder och lägg ut”!!




J
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Idag är en tung dag då Nikki Sixx fått somna in efter att tappert kämpat mot cancer endast två år och fyra månader ung… 😭💔
Sov så gott husses älskade lille kille 😭💔
IMG_3068.jpeg

IMG_3067.jpeg

IMG_3066.png

IMG_3065.jpeg

IMG_3056.jpeg

IMG_3031.jpeg

😭💔

Så himla fin ❤️ Beklagar. Såå tråkigt när djur ska behöva gå bort pga sjukdomar osv, speciellt så tidigt 😢
 

Jens

Greedo
Idag är en tung dag då Nikki Sixx fått somna in efter att tappert kämpat mot cancer endast två år och fyra månader ung… 😭💔
Sov så gott husses älskade lille kille 😭💔
IMG_3068.jpeg

IMG_3067.jpeg

IMG_3066.png

IMG_3065.jpeg

IMG_3056.jpeg

IMG_3031.jpeg

😭💔
Beklagar. Om det är till nån tröst så kan jag meddela att dom hundar jag har lämnat över till den stora hundrastgården där uppe har varit fantastiska så det blir gott sällskap! Ena tiken kanske jag skulle passa mig för, men i övrigt ett kanongäng!




J
 

cobbah

Omega
Så himla fin ❤️ Beklagar. Såå tråkigt när djur ska behöva gå bort pga sjukdomar osv, speciellt så tidigt 😢
Tack! ❤️ Ja det är sjukt tragiskt framför allt i och med att han inte blev så gammal 😭
Beklagar. Om det är till nån tröst så kan jag meddela att dom hundar jag har lämnat över till den stora hundrastgården där uppe har varit fantastiska så det blir gott sällskap! Ena tiken kanske jag skulle passa mig för, men i övrigt ett kanongäng!




J
Tack! Han hade väldigt lätt för att skaffa vänner att busa med och titta mest på när andra hundar skällde på honom eller andra hundar så då har de säkert skoj tillsammans var de nu än befinner sig ❤️
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Idag är en tung dag då Nikki Sixx fått somna in efter att tappert kämpat mot cancer endast två år och fyra månader ung… 😭💔
Sov så gott husses älskade lille kille 😭💔
IMG_3068.jpeg

IMG_3067.jpeg

IMG_3066.png

IMG_3065.jpeg

IMG_3056.jpeg

IMG_3031.jpeg

😭💔
Så trist.. Får mig att tänka på Burr, min förra bostonterier. Det tog mer 25 år innan jag skaffade en ny.
 

cobbah

Omega
Så trist.. Får mig att tänka på Burr, min förra bostonterier. Det tog mer 25 år innan jag skaffade en ny.
Ja det förstår jag, är själv väldigt ambivalent till ny vovve. Ena dagen är det det mest otänkbara medan nästan det mest självklara.
Frun är mer rutinerad hundägare, även om just Nikki tagit hårt på henne med, så det blir hennes beslut att fatta om det blir vovve igen och i så fall när.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ja det förstår jag, är själv väldigt ambivalent till ny vovve. Ena dagen är det det mest otänkbara medan nästan det mest självklara.
Frun är mer rutinerad hundägare, även om just Nikki tagit hårt på henne med, så det blir hennes beslut att fatta om det blir vovve igen och i så fall när.
ja du.. med facit i hand borde jag ha skaffat ny vovve mycket tidigare. men som läget var med jobb och allt annat blev det läge förrän förra hösten efter jag slutat jobba. Både för och nackdelar. har lite gömt hur man uppfostrar och tränar en hund men med lite mer tid så hinner jag laga riktigt mat till min nya kamrat.
En go liten vovve som alltid vill vara hos husse och njuter av hemlagad mat är en fröjd. alla är vi olika men mitt råd är skaffa en ny familjmedlem, du kommer inte att ångra dig :)

IMG_1690.JPG





IMG_2058.JPG






LOAO2120.JPG
 

Jens

Greedo
DAE657CB-0515-4DF5-AF9F-7B34608F40B5.jpeg

Yrvädret från Deje som hon även kallas här hemma trotsar regn och rusk. 17kg och 48cm i mankhöjd när hon nyligen passerade 8 månader.
I förrgår natt så tog min fru beslutet att ta ut henne och kissa. Vaknar av ett telefonsamtal från min fru som sa att Fröken hade dragit efter två harar. Jag drar på mig kläder och ut o letar. 45 min senare så återvänder hon till brottsplatsen självmant. Det blev ett rejält löppass för henne vilket märktes då hon sov till kl 13 dagen efter!


J
 

cobbah

Omega
Igår så blev det 120mil i bilen för att hämta hem en ny familjemedlem 😋
Lite tufft med samma ras då saknaden av Nikki gör sig påmind men det ger sig väl allt eftersom.
Hemmet känns genast komplett igen med vovve i huset ❤️
Kvarstår gör dock frågan om va gynnaren ska heta då åsikterna går väldigt isär 🤪
IMG_3136.jpeg

IMG_3137.jpeg

IMG_3146.jpeg

IMG_3154.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Igår så blev det 120mil i bilen för att hämta hem en ny familjemedlem 😋
Lite tufft med samma ras då saknaden av Nikki gör sig påmind men det ger sig väl allt eftersom.
Hemmet känns genast komplett igen med vovve i huset ❤️
Kvarstår gör dock frågan om va gynnaren ska heta då åsikterna går väldigt isär 🤪
IMG_3136.jpeg

IMG_3137.jpeg

IMG_3146.jpeg

IMG_3154.jpeg
Vilket charmtroll. Som den småbarnspappa jag är (med barnfilmer på konstant) dyker spontant Ådi eller Idefix upp som namnförslag 😬

Vilka namn står ni och väger kring?
 

cobbah

Omega
Vilket charmtroll. Som den småbarnspappa jag är (med barnfilmer på konstant) dyker spontant Ådi eller Idefix upp som namnförslag 😬

Vilka namn står ni och väger kring?

Ja, sånt där är alltid lika spännande att höra, @cobbah

Ja han är något så sjukligt söt och charmig 😍

Frun är helt såld på Anton, hennes dotter är inne på Ossian medan jag, eftersom han är från en ”C-kull”, är inne på något just på C som Collin, Cliff, Cash, Conan eller bara något lite tramsigt/roligt som Sture eller Leif typ.

Har väl egentligen inget emot något av deras förslag så sätt men har gått lite prestige i att inte bara ge med sig 🤪😂
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ja han är något så sjukligt söt och charmig 😍

Frun är helt såld på Anton, hennes dotter är inne på Ossian medan jag, eftersom han är från en ”C-kull”, är inne på något just på C som Collin, Cliff, Cash, Conan eller bara något lite tramsigt/roligt som Sture eller Leif typ.

Har väl egentligen inget emot något av deras förslag så sätt men har gått lite prestige i att inte bara ge med sig 🤪😂
Med de förslagen så håller jag på flera av dina.
...☝🏻 please, släpp Conan. 😂
Men att få ropa in "Leffe" hade ju varit helt underbart.
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Med de förslagen så håller jag på flera av dina.
...☝🏻 please, släpp Conan. 😂
Men att få ropa in "Leffe" hade ju varit helt underbart.
Haha instämmer.

I min mening är alla typer av ”I Sverige vanligt förekommande människonamn” trist.

Cliff, Cash och Conan var goda exempel. Själv hade jag, spontant, övervägt Chacha, Camus eller Capone.

Men är olika skolor det där. Superfin valp vilketsom! 🤩
 
Topp