Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beklagar verkligenAlla hundar ska ju lämna oss, nån gång... Vi vet det alltför väl och det får alltid helst dröja, ...lite till. Men på måndag vandrar den lilla svartvita över till kompisen, min Bruno.
![]()
Tack!Beklagar verkligen![]()
Verkligen tråkigt att läsa. Han är ju så fin.Alla hundar ska ju lämna oss, nån gång... Vi vet det alltför väl och det får alltid helst dröja, ...lite till. Men på måndag vandrar den lilla svartvita över till kompisen, min Bruno.
![]()
Visst var han det, men problemen började staplas på hög. Så dotterns familj bestämde sig, efter stor vånda, för att det fick vara dags.Verkligen tråkigt att läsa. Han är ju så fin.
Jämförelsebild före och efter klippning?Syskonkärlek på jobbet
![]()
GrattisInte nog med att min äldsta son fyller 43 idag, Päron blir 8 månader. Hon fick ett fästinghalsband som present ...
![]()
Grattis
En fråga, köper ni nytt fästinghalsband varje år?
Ok. Rekordet för mig var 8 år med samma. La det i en glasburk och frös in det på hösten. Resonerade som så att när hunden fick en fästing hade det slutat verka. För mig handlade det inte enbart om snålhet, även om det var en bonus. Tänkte som så att jag inte ville trycka i de mer gift än nödvändigt. Och som sagt, det var enkelt att se om det funkade eller inteTackar!
Ja och nej. Köper ett om året till våra normalt två hundar, även om vi bara hade en hund merparten av förra året. Fryser in det senast köpta på hösten och tar fram det på våren. Nu fick Päron det gamla som antagligen är lite svagare, då vi inte vet hur hon reagerar på det, medans Jaffa fick det nya. Blivit dyrt. Vill minnas att det nu kostade 380:-. Har läst om folk som använt varje en 4-5 år med bra resultat, men så snåla är vi inte ...![]()
Ok. Rekordet för mig var 8 år med samma. La det i en glasburk och frös in det på hösten. Resonerade som så att när hunden fick en fästing hade det slutat verka. För mig handlade det inte enbart om snålhet, även om det var en bonus. Tänkte som så att jag inte ville trycka i de mer gift än nödvändigt. Och som sagt, det var enkelt att se om det funkade eller inte![]()
Usch. Skönt att det verkar gått bra för Jaffa ändå. Är oturen där så är den!Inte illa. Som sagt, funkar det så funkar det. Vi lindar in vårat i aluminiumfolie och sen ner i en plastpåse.
Trots färskt halsband fick Jaffa en fästingburen infektion för snart två år sedan och fick lov att ligga på djursjukhus under ett dygn. Givetvis händer dylika saker under en helg. Sedan dess ser vi till att hon alltid får den nya varje år.
Grok tycker inte det är en bra idéÄr det någon som lyckats få hunden att äta färsk vitlök? Det ska tydligen vara effektivt mot fästingar