• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
När man tittar ner i valplådan och får se det här! 😍
20F936BC-7BE3-421D-95ED-BB0CC059DC1B.jpeg
 

Frodda

Omega
Följt tråden fram och tillbaka högst sporadiskt, men eftersom jag fick avliva min förra hund i maj 2020, tumör bakom ögat.
En rottistik 9 år gammal, så börjar suget på skaffa hund komma igen..

Har sneglat lite American staffordshire terrier, gillar rasen jätte mycket!
Sonen gillar American Bully, frun gillar staffordshire terriern.
Men alla har en sak gemensamt jämfört med rottis, alla är mindre:) Vi vill gärna ha med hunden i husvagnen utan den tar halva husvagnen.

Vad säger ni om Amstaff? eller Bully eller staffe ?
Framför allt bilder ! :)
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Följt tråden fram och tillbaka högst sporadiskt, men eftersom jag fick avliva min förra hund i maj 2020, tumör bakom ögat.
En rottistik 9 år gammal, så börjar suget på skaffa hund komma igen..

Har sneglat lite American staffordshire terrier, gillar rasen jätte mycket!
Sonen gillar American Bully, frun gillar staffordshire terriern.
Men alla har en sak gemensamt jämfört med rottis, alla är mindre:) Vi vill gärna ha med hunden i husvagnen utan den tar halva husvagnen.

Vad säger ni om Amstaff? eller Bully eller staffe ?
Framför allt bilder ! :)
Rekommenderar att snacka staffe med @Silverglantz 😉
 

andrewski

Omega
Följt tråden fram och tillbaka högst sporadiskt, men eftersom jag fick avliva min förra hund i maj 2020, tumör bakom ögat.
En rottistik 9 år gammal, så börjar suget på skaffa hund komma igen..

Har sneglat lite American staffordshire terrier, gillar rasen jätte mycket!
Sonen gillar American Bully, frun gillar staffordshire terriern.
Men alla har en sak gemensamt jämfört med rottis, alla är mindre:) Vi vill gärna ha med hunden i husvagnen utan den tar halva husvagnen.

Vad säger ni om Amstaff? eller Bully eller staffe ?
Framför allt bilder ! :)
Här kommer vår staffe Elsa, 9 månader. Fantastisk hundras
 

Bilagor

  • 8BCB3086-CB22-45D6-ACC5-671ED3F80857.png
    8BCB3086-CB22-45D6-ACC5-671ED3F80857.png
    455.9 KB · Visningar: 32

laketwig

Patek
2-Faktor
Har två skapligt stora hundar och vi kör med grindar, men det beror ju på om du även behöver ha annat i bagaget eller inte. Går i och för sig att sätta in en avdelare på mitten, så du kan ha hunden på ena sidan och övrigt på andra.

Volvo V50 2020-07-09.jpg
 

Frodda

Omega
Varit i kontakt med par Kennel kring valp först och främst, men hittade en som försiktigt föreslog en 1 årig hane.
I utlandet har han fått B/B på höfterna, i Sverige fick han C/D, detta innebär att dom INTE kan avla på han. (hunden besiktad jan 2021
Deras son vill ha kvar hunden, men då dom behöver få in en avelshanne till så vill dom göra sig av med denna.

Ser flera fördelar kring skaffa en 1 årig hund framför valp, men ser även nackdelar..

Vi har fått erbjudandet och ska träffa hunden på lördag.

Jag upplever kennel väldigt seriös, kunnig till tusen och icke säljande alls. Svarat på alla korkade frågor direkt och rakt.


Vad säger forumet om detta? Tankar ?

IMG_20210202_160810_762_392844724180129.jpg
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på gallerdörrar i bagaget till nya xc60 som är lätta att snabbt plocka bort när man behöver lasta mycket istället för att ha vovven med?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har två skapligt stora hundar och vi kör med grindar, men det beror ju på om du även behöver ha annat i bagaget eller inte. Går i och för sig att sätta in en avdelare på mitten, så du kan ha hunden på ena sidan och övrigt på andra.

Volvo V50 2020-07-09.jpg

Någon som har tips på gallerdörrar i bagaget till nya xc60 som är lätta att snabbt plocka bort när man behöver lasta mycket istället för att ha vovven med?

Se bilden ovan. Båda grindarna plockas bort på 5 sekunder. Sitter på fjädrande stålpinnar så det är bara att trycka grinden uppåt så lossnar den. Säljs av Jeppe och finns till alla bilmodeller:


Se bara till att precis som vi ha Volvos eget enkelt uppfällbara lastgaller mellan baksäte och bagageutrymmet ... ;)
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Se bilden ovan. Båda grindarna plockas bort på 5 sekunder. Sitter på fjädrande stålpinnar så det är bara att trycka grinden uppåt så lossnar den. Säljs av Jeppe och finns till alla bilmodeller:


Se bara till att precis som vi ha Volvos eget enkelt uppfällbara lastgaller mellan baksäte och bagageutrymmet ... ;)
Lysande, kollar den. Tack!
 
Topp