• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Bakverk! 🥰
316FB63C-9482-42CE-841D-CB0FEBE9EFF8.jpeg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hallå alla dog lovers

Familjen vill ha en hund, dom är 3 mot 1, jag är inte riktigt lika övertygad.
Det är en Golden Retriever som verkar gälla.

Vad har ni att säga om detta ?
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Hallå alla dog lovers

Familjen vill ha en hund, dom är 3 mot 1, jag är inte riktigt lika övertygad.
Det är en Golden Retriever som verkar gälla.

Vad har ni att säga om detta ?
Låter som läget hemma hos oss, för massor av år sedan. Jag var den som inte riktigt var med på det där med hund. Det blev borderterrier och sedan har det bara varit den rasen, och jag... är väl den av oss som verkligen fastnat i hundvärlden.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Låter som läget hemma hos oss, för massor av år sedan. Jag var den som inte riktigt var med på det där med hund. Det blev borderterrier och sedan har det bara varit den rasen, och jag... är väl den av oss som verkligen fastnat i hundvärlden.
är lite orolig för det själv, hundbur i bilen måste man ha det antar jag ?
hårar golden mycket ? måste man skaffa städrobot ?
 
Hallå alla dog lovers

Familjen vill ha en hund, dom är 3 mot 1, jag är inte riktigt lika övertygad.
Det är en Golden Retriever som verkar gälla.

Vad har ni att säga om detta ?
Vi är själv hundägare sedan ca 3 månader tillbaka. Vi har pratat om det i flera år, stött och blött. Med facit i hand skulle man gjort detta för flera år sedan. En hel del jobb så klart, men det är helt klart värt det alla dagar i veckan. 😊

KÖR!


01359D37-2C33-421C-9DF3-CF58CE6F80E9.jpeg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
För en så stor hund, ja.. bur är att föredra.
Hårar... Lite efter individ, men jo det får man helt klart räkna med. Du kommer att hitta hubdhår överallt och på de mest oväntade ställen.
Ok, kan tänka mig att man vänjer sig vid hundhåret, man får väl städa lite oftare.
Verkar vara en djungel om vart man ska köpa hunden med olika uppfödare..
 

Dondon

Cartier
Hallå alla dog lovers

Familjen vill ha en hund, dom är 3 mot 1, jag är inte riktigt lika övertygad.
Det är en Golden Retriever som verkar gälla.

Vad har ni att säga om detta ?
Jag var i samma sits för snart 2 år sen, dock ingen Golden. Jag var emot idén men övriga familjen för och jag gav mig till sist.
Var beredd på att en hund tar mycket tid skulle jag säga. Träning, motion, mental stimulans, det tar sin tid varje dag om min hund ska må bra. Annars är risken överhängande att han plockar fram sina mindre charmiga egenskaper. Skulle också noga kolla uppfödare så kan det spara dig mycket huvudvärk längre fram.

Nu är jag och hunden i princip oskiljaktiga men i princip all tid som inte går åt till mina barn går till honom så jag skulle väga in vad man prioriterar mest innan jag bestämde mig. Sen går det ju såklart att kombinera de två, beror ju lite på vad man gör och vart man ska i mitt fall.
Är man införstådd i det så finns det inte mycket som slår hur glad ens hund blir av att se en. Kan räcka med att ha hämtat något i garaget i fem minuter för att få ett välkomnande som om man kom hem från kriget.

Lycka till!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ok, kan tänka mig att man vänjer sig vid hundhåret, man får väl städa lite oftare.
Verkar vara en djungel om vart man ska köpa hunden med olika uppfödare..
Ta tid på er. Jobba upp god kontakt med några olika kennels, det är alltid bra och uppskattas mycket av säljaren. Är det den första hunden? Lås er inte vid rasen, fundera brett. Golden är härliga, men kanske en lite mindre hund kan passa bättre. En mindre hund är också lättare att få hjälp med att passa än en större, de gånger man kan behöva. ...Och den hjälpen kommer du garanterat någon gång att behöva under de, förhoppningsvis minst tio, kommande hundåren. Jag lovar.
Klart värt att väga in.
 
Senast ändrad:

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Hallå alla dog lovers

Familjen vill ha en hund, dom är 3 mot 1, jag är inte riktigt lika övertygad.
Det är en Golden Retriever som verkar gälla.

Vad har ni att säga om detta ?
Jag var inte så lysten efter en hund för två år sen, men idag är han min bästa vän. Men mycket träning, pengar och tid nedlagt. Kolla runt bland raser innan ni bestämmer er, välj kennel med omsorg och besök fler än en.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ursäkta att jag kommer in med en fråga i moll, men jag undrar över kostnader för akutbesök. Kan det verkligen stämma att man blir debiterad 30.000sek för ett akutbesök plus ytterligare 4.600sek för ultraljud? Det är en Ronja, en 13år gammal flat coated retriever som är inne. Min kompis är dagmatte nu när hon jobbar hemifrån, men nu har ägaren varit sjuk de senaste dagarna så när Ronja blev dålig i morse fick hon åka in med henne till akuten. Tyvärr gick det inte bra med undersökningen och hon kommer få somna in 😥

De är på AniCura i Stockholm och min kompis fick precis räkningen i handen.

IMG_20210116_165217.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ursäkta att jag kommer in med en fråga i moll, men jag undrar över kostnader för akutbesök. Kan det verkligen stämma att man blir debiterad 30.000sek för ett akutbesök plus ytterligare 4.600sek för ultraljud? Det är en Ronja, en 13år gammal flat coated retriever som är inne. Min kompis är dagmatte nu när hon jobbar hemifrån, men nu har ägaren varit sjuk de senaste dagarna så när Ronja blev dålig i morse fick hon åka in med henne till akuten. Tyvärr gick det inte bra med undersökningen och hon kommer få somna in 😥

De är på AniCura i Stockholm och min kompis fick precis räkningen i handen.

IMG_20210116_165217.jpg

En mycket tråkig historia, i dubbel bemärkelse. Lite svårt att svara på utan att veta mer i detalj vad som gjordes och vad som var fel med hunden. Det låter dock extremt dyrt om inga ingrepp gjordes. När våran Kelly blev akut sjuk för lite över ett år sedan kostade det ca 8.000:- för undersökning inklusive röntgen, avlivning och kremering. När Zooki åkte på livmoderinflamation för snart ett år sedan landade det på 39.000:-. Då ingick undersökning, röntgen, operation, inläggning två dygn, medicin mm. Dessutom fick hon en urinvägsinfektion i anslutning till detta så det blev väl 4 eller 5 besök totalt och ett antal olika prover och mediciner. Som tur var täckte vår försäkring upp till 40.000:-. Jag hoppas verkligen att Ronja också var försäkrad?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En mycket tråkig historia, i dubbel bemärkelse. Lite svårt att svara på utan att veta mer i detalj vad som gjordes och vad som var fel med hunden. Det låter dock extremt dyrt om inga ingrepp gjordes. När våran Kelly blev akut sjuk för lite över ett år sedan kostade det ca 8.000:- för undersökning inklusive röntgen, avlivning och kremering. När Zooki åkte på livmoderinflamation för snart ett år sedan landade det på 39.000:-. Då ingick undersökning, röntgen, operation, inläggning två dygn, medicin mm. Dessutom fick hon en urinvägsinfektion i anslutning till detta så det blev väl 4 eller 5 besök totalt och ett antal olika prover och mediciner. Som tur var täckte vår försäkring upp till 40.000:-. Jag hoppas verkligen att Ronja också var försäkrad?

Tack för svar. Jag tror att det var exakt samma, livmodersinflammation. Ja vi får hoppas det, hon blev bara lite paff när hon fick räkningen i handen efter att de varit på akuten en timme. Jag hade verkligen sett fram mot att träffa henne nu efter att de börjar rulla ut vaccin :(
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Tack för svar. Jag tror att det var exakt samma, livmodersinflammation. Ja vi får hoppas det, hon blev bara lite paff när hon fick räkningen i handen efter att de varit på akuten en timme. Jag hade verkligen sett fram mot att träffa henne nu efter att de börjar rulla ut vaccin :(

låter galet dyrt. Var inne akut på AniCura i december. Åkte in på måndag morgon för att slippa natttaxan. Lämnade blodprov och röntgade, betalade ca 8700.
 
Topp