• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Söker en bekväm kontorstol som ändå ska vara helt okej snygg, gärna något vintage men modernt går också bra. Vad har ni för förslag?

Krav:
-Ljusbrunt läder
-Kromat/stål ben med hjul eller fot
-Höj och sänkbar
-Lutbar eller med naturligt flex
-Armstöd/karmar
-Men viktigaste kravet är att den är bekväm att sitta många timmar i
Vitra EA217 eller EA219. Uppfyller alla krav. Kostar en slant dock.

Årets fynd so far, 6 st Sjuan från 2020 för nästan inga pengar alls!
IMG_1560.jpeg

Letar också ett nytt soffbord (och kanske tv-bänk). Har idag ngn billig skräpreplika som mest blivit kvar sedan inflytt. Några tips? Inte överdrivet med plats, så smidighet premieras :)
IMG_1952.jpeg
IMG_1948.jpeg
Auktion, just soffbord går ofta väldigt billigt av någon anledning. Glas och marmor är en schysst kombo.

Jag har en Fritz Hansen Sjuan kontorsstol med armstöd som jag tycker är både snygg och bekväm för längre tid. Dock ej flexande.
Har testsuttit men tycker tyvärr inte den är särskilt bekväm alls, för hård / för lite stoppning vill jag minnas bara av att sitta en väldigt kort stund.
Vitra EA217 eller EA219. Uppfyller alla krav. Kostar en slant dock.
Det är typ de jag tänker på också egentligen men de är som du säger väldigt dyra även beg, tänkte om det finns något liknande i stil och bekvämlighet som är mindre känt och därför kanske lite billigare :)

Söker en bekväm kontorstol som ändå ska vara helt okej snygg, gärna något vintage men modernt går också bra. Vad har ni för förslag?

Krav:
-Ljusbrunt läder
-Kromat/stål ben med hjul eller fot
-Höj och sänkbar
-Lutbar eller med naturligt flex
-Armstöd/karmar
-Men viktigaste kravet är att den är bekväm att sitta många timmar i
Swedese Stella:
3283822c-a612-11eb-9b48-42010a04e005.png

Vipp Swivel chair:
a14c3395-5be7-4b47-9a98-45535954aece_d34b46aa_thumbnail_1024.png

Båda är riktigt bekväma att provsitta i butik iallafall, och lagom prisvärda.

Har testsuttit men tycker tyvärr inte den är särskilt bekväm alls, för hård / för lite stoppning vill jag minnas bara av att sitta en väldigt kort stund.

Det är typ de jag tänker på också egentligen men de är som du säger väldigt dyra även beg, tänkte om det finns något liknande i stil och bekvämlighet som är mindre känt och därför kanske lite billigare :)
Tips, kolla B2B-leverantörer. Ofta betydligt billigare prissatt. Tänker då jmf med Vipp & Swedese som är likvärdiga. Du kan välja vilket tyg/ läder du vill och en massa annat med. Haddoc från Johansson är sjukt bekväm.

Sjuan, Eames etc. Smäller ju såklart högre och har ett helt annat designvärde (och andrahandsvärde)

Tillbaka
Topp