Norrlänningen
Guld
Jag håller med @Norrlänningen . Mattor är svårt. Jag ska vara ödmjuk överhuvudtaget när det kommer till inredning, har väldigt svag "känsla" för helhet. Snart 40, och vet ärligt talat knappt vad jag gillar, förutom allmoge och "gammalt skit".
Jag har också ganska lätt att se att jag gillar enskilda grejer, men att se en helhet och tänka "Å, den där gula kroken skulle lyfta min kökshörna" är långt bort.
Nåväl, det kommer väl.
Det är riktigt svårt.
Alltså jag har ett genuint intresse men jag tror dels att jag saknar erfarenhet, jag provar mig sällan fram, samt att jag ofta väljer enskilda föremål som ser bra ut när jag håller det i handen, men väl på plats är det en katastrof.
Jag har dock anammat ett av tipsen so, jag fått i tråden, och att skapa en punkt som sticker ut och fångar ens intresse i rummet är väldigt viktigt. Det förvandlar rummet direkt!
Ta bara sambons bakmaskin.
Jag slängde ut den för tre veckor sedan för att jag tyckte att det blev så plottrigt. Köket började se ut som ett industrikök utan att jag fattade varför. Så igårplockade jag fram den igen och ordningen blev återställd. Jag ska komplettera med lite mer väl utvalda detaljer för att fixa till köket framöver.
Har haveri på en downlight i köket, måste fixa detta.
Jag funderar på att montera en tavla på en av väggarna bredvid köksön, och kanske en liten hylla för kokböcker eller något annat på den andra sidan. Någon med några idéer?
Senast ändrad: