Nu har jag kollat igenom all länkar du gav mig och wow vad inspirationen flödar ikväll!
Vad tror du om en tråkigare matta som ser mer naturlig ut, typ hampa? Kolla bifogad bild.
Vårat hus är byggt 1968 och det står på en skogsbacke, och vi har valt material och utseende på renoveringen för att fräscha upp husets ursprung (köket ej medräknat, det blev för opraktiskt). Huset och inredningen ska kännas som att den alltid har funnits där typ.
Jag har funderat rätt mycket på focal points och när man kommer upp till oss är dessa två fåtöljer det absolut första man ser. För mina ögon är Jetson supersnygg och en fåtölj jag gärna vilar mina ögon på länge och väl, och jag skulle därför vilja ha en rätt anspråkslös matta (men ganska stor).
Konsten på väggen måste få mogna fram, jag är helt nollställd men jag skulle vilja ha något ganska stort som lägger sig som en bakgrund till fåtöljerna när man kommer upp för trappan.
Belysningen är jag inte orolig för, är en AJ golvlampa för mycket Omega Seamaster??