• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Förstår dina varma känslor för den referensen. Den är en av de finare AT som släppts. Lycka till med letandet och glöm inte uppdatera tråden om du hittar ett exemplar.
Varit nära på att slå till på en Skyfall fler gånger, bland annat en som jag hittade från sent 2016 i fint skick. Priset tar alltid emot och saknas service åker man dit ytterligare. En begagnad AT från tex 2023 med garantid brukar vara billigare. Men Omega behöver återinföra helborstad länk på AT.

Varit nära på att slå till på en Skyfall fler gånger, bland annat en som jag hittade från sent 2016 i fint skick. Priset tar alltid emot och saknas service åker man dit ytterligare. En begagnad AT från tex 2023 med garantid brukar vara billigare. Men Omega behöver återinföra helborstad länk på AT.
Det är såpass alltså? Då får man verkligen fråga sig om det är värt att skaffa just den referensen

Det är såpass alltså? Då får man verkligen fråga sig om det är värt att skaffa just den referensen
Även om Skyfall är den finaste AT så tycker jag inte premien gentemot den senaste AT38 är värd. Skyfall begagnad brukar listas för >50k, då är det minst en 10 år gammal klocka medan nyare AT beg från 2022-2024 säljs för strax under 50k med garantitid.

Även om Skyfall är den finaste AT så tycker jag inte premien gentemot den senaste AT38 är värd. Skyfall begagnad brukar listas för >50k, då är det minst en 10 år gammal klocka medan nyare AT beg från 2022-2024 säljs för strax under 50k med garantitid.
Håller med. Senaste generationens AT har också inramat datumfönster. Personligen skulle jag hellre lägga några tusen extra för en begagnad Lacquer eller Shades än en överhypad Skyfall. Då har man en kanonklocka med flera års garanti och inramat datumfönster (om den detaljen är viktig - håller med om att det är snyggt).

Håller med. Senaste generationens AT har också inramat datumfönster. Personligen skulle jag hellre lägga några tusen extra för en begagnad Lacquer eller Shades än en överhypad Skyfall. Då har man en kanonklocka med flera års garanti och inramat datumfönster (om den detaljen är viktig - håller med om att det är snyggt).
Men också polerade mittlänkar…

Tack för bra recension och bilder, nu beställt till min 38 mm 👍.
1000013153.jpg
Nu US länk på min AT också! Helt ok kvalitet med tanke på priset.
@Henke1981

4670.jpg
4671.jpg

Hej gänget!

Letar efter en 40 års present till brorsan. Tror att en AT 36 mm hade kunnat passa hans smala handleder. Ref 2518.30/50/80.

Har dock läst på några håll att den bärs relativt stort? Tror ni att det kan bli problem på en.. uppskattningsvis 16 cm handled?

Om det är någon som funderar på att sälja så får ni gärna dra ett PM 😁

Hej gänget!

Letar efter en 40 års present till brorsan. Tror att en AT 36 mm hade kunnat passa hans smala handleder. Ref 2518.30/50/80.

Har dock läst på några håll att den bärs relativt stort? Tror ni att det kan bli problem på en.. uppskattningsvis 16 cm handled?

Här kommer lite bilder från min handled som är någonstans där runt 16cm också. Jag har inte jämfört med andra "vanliga" 36mm modeller hur den bärs, men kan absolut tänka mig att den bärs något större än vad 36mm indikerar. Jag tycker dock inte det är några probllem för mig utan att den modellen är helt kanon :) Och som vanligt blir perspektivet lite förvrängtmed den här typen av billder.

IMG_20231123_070904.jpg

IMG_20250314_080050.jpg

IMG_20250521_080130.jpg

Här kommer lite bilder från min handled som är någonstans där runt 16cm också. Jag har inte jämfört med andra "vanliga" 36mm modeller hur den bärs, men kan absolut tänka mig att den bärs något större än vad 36mm indikerar. Jag tycker dock inte det är några probllem för mig utan att den modellen är helt kanon :) Och som vanligt blir perspektivet lite förvrängtmed den här typen av billder.

IMG_20231123_070904.jpg

IMG_20250314_080050.jpg

IMG_20250521_080130.jpg
Wow den är riktigt bra. Tack ska du ha för ws

Kommer att sluta med att jag hittar en quartz till brorsan (som han föredrar) och att jag klickar hem en co-ax till mig själv..

Hej gänget!

Den kommer funka fint . Här är exempel på 39 och 18cm handled

702AD864-BDA3-4C3F-9BEC-9F3283489E3A.jpeg

IMG_20231123_070904.jpg

IMG_20250314_080050.jpg

IMG_20250521_080130.jpg
Grymt snygg

Skyfallen fick följa med till kontoret idag. 🤩 Är fortfarande fruktansvärt nöjd med denna klocka, funkar till det mesta!

Herregud vad fin Skyfall är. Den där referensen är perfekt. Helborstad länk, magisk blå tavla, inramat datumfönster. Måste köpa en sådan någon gång. Hur är 8500-verket?

• Like
Reactions: SCM
Herregud vad fin Skyfall är. Den där referensen är perfekt. Helborstad länk, magisk blå tavla, inramat datumfönster. Måste köpa en sådan någon gång. Hur är 8500-verket?
Ja den är riktigt bra! 👌 Kan inte säga så mycket om urverket mer än att det verkade hålla tiden bra om jag minns rätt från den tiden då jag fortfarande höll koll på sådant 😅 Sen är det också rätt smidigt att kunna ”hoppa” timvisaren separat när den legat i lådan ett tag eller när man är ute och reser. Enda klockan jag har som har den funktionaliteten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp