Sant. Har för mig jag sett en opalinvit också?Finns också i svart och grå. Kanske någon ytterliga färg också. Brukar gå lite billigare än ”Skyfall”, dvs. den blå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sant. Har för mig jag sett en opalinvit också?Finns också i svart och grå. Kanske någon ytterliga färg också. Brukar gå lite billigare än ”Skyfall”, dvs. den blå.
Varit nära på att slå till på en Skyfall fler gånger, bland annat en som jag hittade från sent 2016 i fint skick. Priset tar alltid emot och saknas service åker man dit ytterligare. En begagnad AT från tex 2023 med garantid brukar vara billigare. Men Omega behöver återinföra helborstad länk på AT.Förstår dina varma känslor för den referensen. Den är en av de finare AT som släppts. Lycka till med letandet och glöm inte uppdatera tråden om du hittar ett exemplar.
Det är såpass alltså? Då får man verkligen fråga sig om det är värt att skaffa just den referensenVarit nära på att slå till på en Skyfall fler gånger, bland annat en som jag hittade från sent 2016 i fint skick. Priset tar alltid emot och saknas service åker man dit ytterligare. En begagnad AT från tex 2023 med garantid brukar vara billigare. Men Omega behöver återinföra helborstad länk på AT.
Även om Skyfall är den finaste AT så tycker jag inte premien gentemot den senaste AT38 är värd. Skyfall begagnad brukar listas för >50k, då är det minst en 10 år gammal klocka medan nyare AT beg från 2022-2024 säljs för strax under 50k med garantitid.Det är såpass alltså? Då får man verkligen fråga sig om det är värt att skaffa just den referensen
Håller med. Senaste generationens AT har också inramat datumfönster. Personligen skulle jag hellre lägga några tusen extra för en begagnad Lacquer eller Shades än en överhypad Skyfall. Då har man en kanonklocka med flera års garanti och inramat datumfönster (om den detaljen är viktig - håller med om att det är snyggt).Även om Skyfall är den finaste AT så tycker jag inte premien gentemot den senaste AT38 är värd. Skyfall begagnad brukar listas för >50k, då är det minst en 10 år gammal klocka medan nyare AT beg från 2022-2024 säljs för strax under 50k med garantitid.
Men också polerade mittlänkar…Håller med. Senaste generationens AT har också inramat datumfönster. Personligen skulle jag hellre lägga några tusen extra för en begagnad Lacquer eller Shades än en överhypad Skyfall. Då har man en kanonklocka med flera års garanti och inramat datumfönster (om den detaljen är viktig - håller med om att det är snyggt).
Inte säkert att OP har något emot PCL. Han nämner i alla fall inget om det. Många verkar till och med tycka att det är fint. Annars hade nog inte Omega och Rolex släppt så många modeller med PCL. Tror det är en typisk grej som klocksavanter på diverse forum gillar att störa sig på.Men också polerade mittlänkar…
Har inte tänkt på att mittlänkarna skiljer sig, ännu en sak att ta i beaktning!Men också polerade mittlänkar…
Välkommen ner i kaninhåletHar inte tänkt på att mittlänkarna skiljer sig, ännu en sak att ta i beaktning!
Haha det är lätt att vara klocksavant, men som allt i livet blir man väl en finsmakare ju längre man håller på med det.Välkommen ner i kaninhålet![]()
Så är det helt klart. Vissa dagar njuter man. Andra dagar önskar jag att jag bara kunde vara nöjd med en klocka.Haha det är lätt att vara klocksavant, men som allt i livet blir man väl en finsmakare ju längre man håller på med det.
Nu US länk på min AT också! Helt ok kvalitet med tanke på priset.Tack för bra recension och bilder, nu beställt till min 38 mm.
![]()
Här kommer lite bilder från min handled som är någonstans där runt 16cm också. Jag har inte jämfört med andra "vanliga" 36mm modeller hur den bärs, men kan absolut tänka mig att den bärs något större än vad 36mm indikerar. Jag tycker dock inte det är några probllem för mig utan att den modellen är helt kanonHej gänget!
Letar efter en 40 års present till brorsan. Tror att en AT 36 mm hade kunnat passa hans smala handleder. Ref 2518.30/50/80.
Har dock läst på några håll att den bärs relativt stort? Tror ni att det kan bli problem på en.. uppskattningsvis 16 cm handled?
Om det är någon som funderar på att sälja så får ni gärna dra ett PM![]()
Wow den är riktigt bra. Tack ska du ha för wsHär kommer lite bilder från min handled som är någonstans där runt 16cm också. Jag har inte jämfört med andra "vanliga" 36mm modeller hur den bärs, men kan absolut tänka mig att den bärs något större än vad 36mm indikerar. Jag tycker dock inte det är några probllem för mig utan att den modellen är helt kanonOch som vanligt blir perspektivet lite förvrängtmed den här typen av billder.
![]()
![]()
![]()
Tror en ligger på kaplans just nu för vettiga peng en så längeWow den är riktigt bra. Tack ska du ha för ws
Kommer att sluta med att jag hittar en quartz till brorsan (som han föredrar) och att jag klickar hem en co-ax till mig själv..
Den kommer funka fint . Här är exempel på 39 och 18cm handledHej gänget!
Letar efter en 40 års present till brorsan. Tror att en AT 36 mm hade kunnat passa hans smala handleder. Ref 2518.30/50/80.
Har dock läst på några håll att den bärs relativt stort? Tror ni att det kan bli problem på en.. uppskattningsvis 16 cm handled?
Om det är någon som funderar på att sälja så får ni gärna dra ett PM![]()
Kollade lite snabbt men såg bara 2 st 39or?Tror en ligger på kaplans just nu för vettiga peng en så länge![]()
Var de 39? Jag har inte kollad exakt bara såg bilden.Kollade lite snabbt men såg bara 2 st 39or?
Grymt snyggHär kommer lite bilder från min handled som är någonstans där runt 16cm också. Jag har inte jämfört med andra "vanliga" 36mm modeller hur den bärs, men kan absolut tänka mig att den bärs något större än vad 36mm indikerar. Jag tycker dock inte det är några probllem för mig utan att den modellen är helt kanonOch som vanligt blir perspektivet lite förvrängtmed den här typen av billder.
![]()
![]()
![]()
Small second är snyggaste av alla nya referenser tycker jagAT Sedna Gold
![]()
Herregud vad fin Skyfall är. Den där referensen är perfekt. Helborstad länk, magisk blå tavla, inramat datumfönster. Måste köpa en sådan någon gång. Hur är 8500-verket?Skyfallen fick följa med till kontoret idag.Är fortfarande fruktansvärt nöjd med denna klocka, funkar till det mesta!
Ja den är riktigt bra!Herregud vad fin Skyfall är. Den där referensen är perfekt. Helborstad länk, magisk blå tavla, inramat datumfönster. Måste köpa en sådan någon gång. Hur är 8500-verket?
Peak AT enligt mig . Mycket slimare än nuvarande referensSkyfallen fick följa med till kontoret idag.Är fortfarande fruktansvärt nöjd med denna klocka, funkar till det mesta!
![]()