• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Efter en längre tid av läsande och suktande kring nedan klocka kändes det plötsligt som att tiden var kommen och jag skred, halvt på impuls, till (ur)verket!
dcd1718ef00592d2433897a83a942dec.jpg
eb24c19dce672754aaf1cb69957636c4.jpg
ccc1c264d1ce433552c8b2cb00d994d9.jpg
6beb31f61d86ddb825f0ffe718c022a4.jpg
34aef22adfa6552d1f718790a81cd3c4.jpg
817d7ee43b453f68760ca5c2ad8b6ada.jpg

56591e5092453eea7cb0adf5b547b385.jpg

Den gamla favoriten har fått sällskap!
Den där kombon är verkligen inte dum!
Grattis!

Nytt i stallet! Fan vad kul :)

Paketet levereras i en snygg påse från Rob, känns nästan som ett nyköp (..eller nyvinst) ;)
image.jpg

Fullset med extra travel case :)
image.jpg

Det blev en Hublot Classic Fusion, den större 45:an. Fantastisk snygg klocka som bärs väldigt nätt och bekvämt trots den på pappret stora storleken.
image.jpg

image.jpg

Kul att kunna bidra till forumets roligaste tråd! Tack vikgul för en trevlig pratstund och en smidig affär. Avslutar med ett första WS, det kommer fler! :)
image.jpg
Tack själv! Hoppas du är nöjd!

• Like
Reactions: R0B
Folk kan gnälla hur mycket de vill om att Omega urvattnar Speedyn med alla "editions" men den där är feeeeet! Grattis [emoji4]

Jag har också gnällt över alla nya sides of the moon som de släppte i Basel. Det börjar redan bli lite tjatigt och jag tycker det var mer tanke bakom modellerna tidigare. Fast jag måste också säga att efter lite eftertanke så var de flesta helt OK (förutom White side of the moon...) :)

Jo, UPS kom förbi. Med paket. Från Düskland. Jag la in en order i lördags och idag kom leveransen.

Och vad hittar man när man öppnar? Ett vitt kuvert och nån låda som är svart.
IMG_0329.JPG

Jodå, lådan ser ut som den ska.

IMG_0330.JPG

Och bruksanvisningen är med.
IMG_0332.JPG

Och under den hittar man en svart klocklåda.

IMG_0333.JPG

Och öppnar man det lilla locket så hittar man lite smått, men mest gott.

IMG_0334.JPG

Och vad är med? Två insexnycklar och ett armbandsverktyg till länkarmbandet. En länk till armbandet, en flaska loctite och nåt inplastat.
IMG_0335.JPG

Och när plasten åker av blir den mycket snyggare.
IMG_0336.JPG

Och innan länkjustering så kommer ett obligatoriskt wristshot.
IMG_0338.JPG

En stund senare så har jag justerat armbandet. Två länkar till är borttagna. Spännet är utlagd två justeringshål och nu sitter den som en smäck. Länkskruvarna är åtdragna med loctite så att de inte ramlar ur. Jag är fattigare, men nöjd.

Jo, UPS kom förbi. Med paket. Från Düskland. Jag la in en order i lördags och idag kom leveransen.

Och vad hittar man när man öppnar? Ett vitt kuvert och nån låda som är svart.
IMG_0329.JPG

Jodå, lådan ser ut som den ska.

IMG_0330.JPG

Och bruksanvisningen är med.
IMG_0332.JPG

Och under den hittar man en svart klocklåda.

IMG_0333.JPG

Och öppnar man det lilla locket så hittar man lite smått, men mest gott.

IMG_0334.JPG

Och vad är med? Två insexnycklar och ett armbandsverktyg till länkarmbandet. En länk till armbandet, en flaska loctite och nåt inplastat.
IMG_0335.JPG

Och när plasten åker av blir den mycket snyggare.
IMG_0336.JPG

Och innan länkjustering så kommer ett obligatoriskt wristshot.
IMG_0338.JPG

En stund senare så har jag justerat armbandet. Två länkar till är borttagna. Spännet är utlagd två justeringshål och nu sitter den som en smäck. Länkskruvarna är åtdragna med loctite så att de inte ramlar ur. Jag är fattigare, men nöjd.

Fin klocka, grattis, härlig känsla att öppna paket ;-)

haha visste att jag skulle få skit för den! skulle ju få upp klockan så fort som möjligt tänkte väl inte på att det låg riksdaler överallt ;)

haha visste att jag skulle få skit för den! skulle ju få upp klockan så fort som möjligt tänkte väl inte på att det låg riksdaler överallt ;)

Ingen fara, men till nästa paketöppning ser du till att det ligger nonchalant utslängda tusenlappar istället, så att stekarna här på forumet kan få sitt lystmäte. :D

Tillbaka
Topp