• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Fick hem en ny klocka igår, för ivrig att packa upp för att hinna med att fota.
Har tidigare ägt två datejust och storleken har suttit som en smäck.
Denna är här för att stanna, ett BRA tag iaf, riktigt nöjd med skick, storlek och finishen på denna 14270.
Någon som råkar ha en länkbit över får gärna slänga iväg ett PM också! :)
temporary_zpshi13jiq7.jpg

Grattis! Riktigt fin. Får man fråga vilken årsmodell det är på den?

-Starvald-

Denna är här för att stanna, ett BRA tag iaf, riktigt nöjd med skick, storlek och finishen på denna 14270.
Fin liten rackare! Grattis :)

riktigt snygg! grattis! :happyhappy:

Grattis! Trevlig liten pjäs det där.

FedEx ringde på idag. Det var väntat. Jag fick nämligen leveransbesked i torsdags från Hong Kong. Min Kickstarterklocka var klar och redo att skickas.
IMG_0482.JPG

Ett case som är fullt tillräckligt för att förvara klockan.

IMG_0484.JPG

Diskret logga. Eller hur?

IMG_0487.JPG

Och öppnar man sitt case är det inte speciellt märkvärdigt i sig, men klockan är inplastad och fin. Serienumret ligger under 200.

IMG_0489.JPG

Armbandet som sitter på är nog det som jag kommer att behålla på. Ett extra med orange söm blev medlevererat. Det är också snyggt, men inte lika mycket som det svarta. Eventuellt att jag köper ett svart pvd Zulu eller G10 senare.

IMG_0490.JPG

Mobilnärbild på uret liggandes på ett vitt papper. Mobilen har verkligen problem med vitbalansen i fotona den tar.

IMG_0495.JPG

Detalj tagen genom lupp.
IMG_0496.JPG

Ytterligare en detalj via lupp.
IMG_0497.JPG

-
Sist men inte minst wristshot.
IMG_0502.JPG

Supernöjd. Detta är väl den enda av klockorna som finansierats via Kickstarter som jag känt varit "klockren" att beställa. Och jag är inte besviken.

https://www.kickstarter.com/project...-first-affordable-forged-carbon?ref=discovery

Idag är jag lycklig. Var länge sugen på en Black Bay, men till slut föll valet på nedan. Tror den kommer komplettera min Speedy, som nu sitter på svart croco-läder, mycket väl. Tack för titten!

IMG_3956.jpg
IMG_3960.jpg
IMG_3958.jpg
IMG_3965.jpg
IMG_3984.jpg

Första Rollen, nu får det räcka på ett tag. :pirate:

Idag är jag lycklig. Var länge sugen på en Black Bay, men till slut föll valet på nedan. Tror den kommer komplettera min Speedy, som nu sitter på svart croco-läder, mycket väl. Tack för titten!

IMG_3956.jpg
IMG_3960.jpg
IMG_3958.jpg
IMG_3965.jpg
IMG_3984.jpg

Grattis! Köpte nyss en BB. Sugen på en vittavlad klocka som nästa köp. Exp2 står högst upp på den listan just nu.
Edit: måste tillägga att det känns som du måste ha jäkligt bra smak då ;)

Grattis! Köpte nyss en BB. Sugen på en vittavlad klocka som nästa köp. Exp2 står högst upp på den listan just nu.
Edit: måste tillägga att det känns som du måste ha jäkligt bra smak då ;)

Detsamma! :happyhappy:
Exp II är riktigt trevlig, men det är nog BB också (har aldrig klämt på en). Enda lösningen jag ser är att du köper båda. :D

Grattis! Och välkommen ner i träsket ;)

Tusen tack!

IMG_3956.jpg
IMG_3960.jpg
IMG_3958.jpg
IMG_3965.jpg
IMG_3984.jpg

Kärlek! Fy sablar vad avis jag är nu. Försökte köpa den vita EXP II:an på Jälmers ur i måndags men urmakarn va bortrest. När han svarade idag hade den sålts - mycket lustigt!

Grattis! Finns så mycket schysta strap-kombos till den snövita tavlan:D

/Lukas

Kärlek! Fy sablar vad avis jag är nu. Försökte köpa den vita EXP II:an på Jälmers ur i måndags men urmakarn va bortrest. När han svarade idag hade den sålts - mycket lustigt!

Grattis! Finns så mycket schysta strap-kombos till den snövita tavlan:D

/Lukas

Ahh, bittert! Jag körde Chrono24 och det funkade riktigt bra. Hoppas du hittar en snarast. :)

Tillbaka
Topp