Nu är det dags för min första paketöppning här på KS.
Klockan jag har köpt är en Vostok Europe N1 Rocket med automatiskt verk, vit urtavla och stållänk.
Klockan är en bastant pjäs med en diameter på 46mm och en tjocklek på 17mm. Avståndet mellan bandhornen är 22mm. Hela härligheten väger in på 252g. Skruvad krona och vattentät till 200m
Klockan är inspirerad av den ryska rymdraketen N1.
Den första varianten av raketen som började utvecklas 1959 var den största och kraftfullaste raket som någonsin byggts. 1965 började utvecklingen av N1-L3. Raketen skulle tävla med USAs Apollo-Saturn V att åka till månen. Fyra försök att få iväg raketen gjordes men tyvärr misslyckades alla fyra. Faktum är att den andra uppskjutningen resulterade i att raketen föll ner på startplattan och exploderade i den största explosionen genom mänsklighetens historia om man inte räknar atombomber.
Klockan finns i flera olika utföranden med svart eller vit urtavla. Brunt eller svart läderarmband eller svart eller metallfärgad stållänk.
Jag tycker kopplingen till rymdraketer är intressant då jag gillar rymdgrejer och är intresserad av rymdfart. Att sen göra en klocka som inspireras av en väldigt misslyckad raket gör saken ännu mer intressant tycker jag. Och visar att tillverkarna har tänkt ett steg till och inte tagit första bästa och mest kända rymdraket som inspiration.
Här kommer lite bilder. Hoppas ni gillar dom
Lådan med lite godis som var med i paketet.
Klockan i lådan med skyddsplasten på.
storleksjämförelse med min Certina DS Action Diver.
Den obligatoriska handledsbilden.