• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kul med paket.
7a7e262d_o.jpeg

Tyskt härdat stål med ETA verk. Sinn 856 UTC - här på nato.
9bccc634_o.jpeg

Sitter kanon.
2d9493b0_o.jpeg
Riktigt trevlig Sinn!

Ledsen att förstöra för dig nu men det är stor chans att det är en franken.. Har du möjlighet att returnera? Var köpte du den?

Jag hade först tänkt att köpa den från seagulls hemsida men den var tyvärr slutsåld. Jag köpte den på eBay av "Longislandwatch". Varför den kom på ett natoband är ett mysterium eftersom den egentligen ska ha ett brunt läderband. Oj, läste nu tråden du länkade till. Synd att jag inte läste det tidigare!

Senast ändrad:
I fredags efter jobbet plockade jag upp min första Breitling tillika min första kvartsklocka sen barnsben.
En Breitling Cockpit med breitlings inhouse urverk b-50.
Efter att ha googlat hur man kortar en breitling länk så sitter den som gjuten på armen, väldigt stor men jag är inte rädd för stora klockor och detta är kanske ändå så långt från kostym ur man kan komma så den behöver ej få plats under skjortan...
DSC_0094.JPG
Bam! Cool som få - mot Breitlingtråden!!! ;)

Hoppas du har lust att skriva en recension om ett tag.

Jag fick tyvärr skicka klockan på service idag, men ska försöka mig på både recension och närvaro i Breitling tråden så småningom.. Jag ska också berätta allt om varför den behöver service vid ett senare tillfälle när jag inte är riktigt lika upprörd..

• Like
Reactions: JLW
Jag fick tyvärr skicka klockan på service idag, men ska försöka mig på både recension och närvaro i Breitling tråden så småningom.. Jag ska också berätta allt om varför den behöver service vid ett senare tillfälle när jag inte är riktigt lika upprörd..
Jäklar va trist! Du är välkommen till tråden precis när som.

I brist på annat en tisdag! Mycket bilder på liten pryl.
Förförd och djupt inne i alkoholens värld tappade jag bort mitt pepsi-insert i somras. Har inte kunnat sova sen dess:stop:
Fick tag i ett lagom blekt med tillhörande låda, äntligen!

Bäbispaket!
image.jpg

Trevligt!
image.jpg

Made in Switzerland
image.jpg

Enorm paketöppning!
image.jpg

Pepsi! 25årig klocka ska inte ha ett sprillans insert!
image.jpg

Kurre approves!:cigar:
image.jpg

Trevlig kväll klockfränder, nu ska vi ut o dricka öl.

När jag klämde på en klockbroders förra sommaren såg jag inte riktgt grejen med denna modell. Men sakta men säkert har den legat där o mognat till sig. Under en GTG i somras så bestämde jag mig att jag skulle bara ha en.
image.jpg

Det blev en 116520. Klart min bästa stålis hitills :)

När jag klämde på en klockbroders förra sommaren såg jag inte riktgt grejen med denna modell. Men sakta men säkert har den legat där o mognat till sig. Under en GTG i somras så bestämde jag mig att jag skulle bara ha en.
image.jpg

Riktigt snygg!

Det kom ett paket. Med överaktiva ungar hemma uppstår inga möjligheter till kvalitativt paketöppnande så det blev att öppna paketet i biltvätten. Två flugor i en smäll och livspusslet gick ihop.
IMG_20150908_144101~2.jpg
IMG_20150908_144107~2.jpg
IMG_20150908_144213~2.jpg
IMG_20150908_164653.jpg

En Stowa Flieger no logo. Steril och go.
Tack @Mattan för en smidig affär!

image.jpg

Där satt den! Grattis i massor till den.

Hämtade denna under lunchen idag. Paketet slets upp direkt utan någon dokumentation så jag lägger upp skönheten direkt :) en läcker tudor sub med ref 75090 och ett serienummer som daterar klockan till 1989.
Lägger upp en jämförelsebild på nytillskottet bredvid min 16570 då jag vet att många är skeptiska till storleken då det är en midsize. Jag tycker att den är sjukt läcker. Midsize är inte nåt man ser varje dag vilket gör klockan extra rolig.

image.jpg

image.jpg

Tillbaka
Topp