• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Låter bilderna tala.
image1.JPG
image2.JPG
Gah, nu blir jag så sugen, nästan lite stressad att skaffa den där! Grattis!

Äntligen! (Ursäkta bildkvaliten....)
Planen var att göra en egen paketöppningstråd, är ju faktiskt inte det vanligaste uret på forumet, men jag är så dålig på att ta bilder.

Vi har här en Tag Heuer Aquaracer 500m (Ref WAK2111)
Edit: Och att jag inte skruvade bezeln rätt...

b162490.jpg

b162491.jpg

b162492.jpg

Ruskigt nöjd :D
Nu kom det in ett litet habegär på en sådan också.... Den var ju skitasnygg!!

Nu kom det in ett litet habegär på en sådan också.... Den var ju skitasnygg!!
Ja, färgen är skiftande även fast det inte är någon sunburst på - i olika ljus såklart. Den gör sig mer stealth i mörkret men man ser fortfarande att det är en blå klocka jämfört med andra blåa klockor (som ofta är lite mörkare).

I de flesta ljus blandas det blåa med lite lila vilket jag tycker är läckert! Förövrigt jävligt bra klocka och riktigt härlig, avsmalnande länk.. Har inte fortat sig eller saktat en enstaka sekund på 3 dygn nu. Går på sekunden efter Fröken Ur fortfarande!

I denna tråd har jag lite fler bilder: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-egen-tråd.43261/

• Like
Reactions: JLW
Omega f300 chronometer
Cal 1250 - stämgaffel!(= ESA 9210 (chronograph day and date)
ST 198.001
36,5 mm
1970ish

Skönt att hitta en klocka man sneglat på titt som tätt men aldrig riktigt tagit klivet. Just f300 kan ha lite knepig boett. Stor, konig. Bullig. Integrerad. You name it. Att ramla över en helt klassisk i storleken 36,5 mm är ju nästan snudd på att man springer och köper en triss. Okey, helt ovanliga är dom inte men ändå! Brummar på skönt.

#1 perfekt storlek
null_136.jpg

null_136.jpg

null_136.jpg

#2 svårt att hata en blå tavla
null_137.jpg

null_137.jpg

#3 Omega spänne
null_138.jpg

null_138.jpg

#4 helhets intrycket är bra - en WIS klocka
null_139.jpg

null_139.jpg

#5 scccchh, säg inget till @yonsson
null_140.jpg

null_140.jpg

Länk om ni vill grotta ner er i Omegas elektroniska klockor
http://electric-watches.co.uk/makers/omega/omega-f300-tuning-fork/

Lite mer om serienummer och enkelt att ta reda på ungefär när er Omega klocka tillverkades.
http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Senast ändrad:
Köpte min första automatiska igår efter över ett års grubblande och suktande på detta forum. Tänkte göra ett traditionellt öppnande här men när butikssäljaren frågade om jag ville ha den på armen direkt kunde jag inte låta bli att tacka ja då jag hade glömt min trotjänare Certina ds podium hemma.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    161 KB · Visningar: 145
  • image.jpg
    image.jpg
    150.7 KB · Visningar: 133
I fredags efter jobbet plockade jag upp min första Breitling tillika min första kvartsklocka sen barnsben.
En Breitling Cockpit med breitlings inhouse urverk b-50.
Efter att ha googlat hur man kortar en breitling länk så sitter den som gjuten på armen, väldigt stor men jag är inte rädd för stora klockor och detta är kanske ändå så långt från kostym ur man kan komma så den behöver ej få plats under skjortan...
DSC_0094.JPG

Bilagor

• 1441384800562.jpg
    1441384800562.jpg
    117.2 KB · Visningar: 58
  • 1441384992221.jpg
    1441384992221.jpg
    108.9 KB · Visningar: 65
  • 1441385625624.jpg
    1441385625624.jpg
    78.8 KB · Visningar: 65
  • 1441463295156.jpg
    1441463295156.jpg
    162.2 KB · Visningar: 70
  • DSC_0098.png
    DSC_0098.png
    627 KB · Visningar: 62
Köpte min första automatiska igår efter över ett års grubblande och suktande på detta forum. Tänkte göra ett traditionellt öppnande här men när butikssäljaren frågade om jag ville ha den på armen direkt kunde jag inte låta bli att tacka ja då jag hade glömt min trotjänare Certina ds podium hemma.
Mycket bra val! Jag är fortfarande grymt nöjd och imponerad över min, vilket är ett bra betyg från en flippare.

I fredags efter jobbet plockade jag upp min första Breitling tillika min första kvartsklocka sen barnsben.
En Breitling Cockpit med breitlings inhouse urverk b-50.
Efter att ha googlat hur man kortar en breitling länk så sitter den som gjuten på armen, väldigt stor men jag är inte rädd för stora klockor och detta är kanske ändå så långt från kostym ur man kan komma så den behöver ej få plats under skjortan...
DSC_0094.JPG

Kul! Tycker den är riktigt ball och hade jag haft handlederna för det hade jag gärna ägt en.

Tillbaka
Topp