• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

andheg

Audemars
2-Faktor
Blev en julklapp (någon dag för tidigt) till mig själv i år….

image.jpeg
image.jpeg


PP 3800.
 

Ozil1886

Omega
Håller med föregående. Helt rätt och rallybandet såg kanon ut!
Rallybandet är det som dragit från dag 1 när jag bestämde mig för denna klocka. Det var ett måste köp.
Det fina med Speedmastern är att den passar med så många olika band. Jag gillade verkligen det svart natot som följde med, riktigt mjukt och fint. Nu återstår bara att se hur länge jag kan hålla mig innan jag byter från länk till något annat, undrar vad jag byter till först? :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det tog inte lång tid sedan jag sålde min sista Marathon tills jag var sugen på en ny. Ja, jag ångrade mig nog sekunden efter försäljningen. Sen kommer den alltid trevlige flipparen @Jaggis med en annons på en prima gammal SAR. Var tvungen att slå till. Här kommer den (ja, jag vet att den går fel).

En liten ask som känns bekant. Men jag kan inte minnas att mina tidigare hade detta coola tryck på insidan:
IMG_3077.jpg

IMG_3059.JPG
IMG_3062.JPG
IMG_3064.JPG


Går det att hitta en mer prisvärd och robust dykare i denna prisklass? Svar: NEJ. This is it för denna peng.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jaha då var det dax för mig att bidra till denna tråd fylld av glädje.

Stort tack till Rob Engström med personal för ett väldigt trevlig bemötande som bidrog till att göra min första "stora" klockaffär till ett minne för livet. Tackar även för det fin fina Jul-erbjudandet! Det kommer säkerligen inte sluta här.

Men vad är nu detta? Kartongen får inte plats i påsen! Ska tilläggas att jag fick en STOR Bauhaus påse över denna för att inte riskera något med innehållet. Sörjer fortfarande att jag inte fick någon grön påse, Lådan fick inte plats...
IMG_0741.JPG

Ni vet nog redan vart detta leder till...
IMG_0742.JPG

Som sagt!
IMG_0743.JPG

Spänningen är olidlig, så som jag väntat!
IMG_0744.JPG
IMG_0747.JPG

Välkommen hem. Jag släpper dig aldrig!
IMG_0749.JPG

Obligatoriska handledsskottet. Jag ser nästan brunbränd ut i vintermörkret :)
IMG_0754.JPG

Det slank även med ett Rally-band från Hirsch nu i veckan när jag var på jobb i Malmö.
IMG_0757.JPG

IMG_0734.JPG
Härlig klocka. Det är en klassiker. Fantastisk box också! Vilken känsla. Där har Breitling något att lära som säljer 70-80k-kronorsklockor i pappboxar som känns som de kostar 9.90 på IKEA...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Snabbvisit hemåt dagarna före det riktiga julfirandet. Passerade Stockholm och passade på att besöka Nymans i förhoppning om att få lite julefrid i ett sinne som de senaste veckorna härjats av beslutsångest. Utfallet blev positivt. Hem kom en diskret blå påse med en mycket trevlig ask. Vissa av er känner nog igen den direkt. ;)
IMG_0578 copy.jpg


Något från Panerai i alla fall. Suget tog överhanden och IWC och Omega fick stryka på foten men har fortfarande köplats inför nästa år.
IMG_0586.jpg


Tada! Efter mycket testande blev det tillslut en 312:a! :D
IMG_0597.jpg


Jag var först osäker på tyngden och tjockleken på den här, därför har det lutat åt en 510 istället. Men avsaknaden av sandwich på den senaste utgåvan har tagit emot. Den här gången kunde jag testa de båda samtidigt och känslan på denna var tillslut klart bättre. Sekund, sandwich och en i mitt tycke trevligare borstad boett. Precis vad jag önskade mig.
IMG_0598.jpg


IMG_0603.jpg


Och tillslut handledsbilden med typiskt julröd hud...
IMG_0605.jpg


Tidig julafton, helt klart! :)
Säger bara: Sick sick. Grattis!
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Årets julklapp inhandlad och klar. Gillar dykare men har, på grund av studier, en något begränsad budget varför jag försöker hålla mig under 10" dvs på hydroconquest/DS action - nivån.

Tidigare i höst har en SMP quartz och just en DS action passerat. Båda var fina och funktionella, dock infann sig aldrig den där riktiga "vill-ha" känslan som, iaf jag, verkligen vill ska infinna sig när man handlar lyxvaror (nåja).

Satt i förra veckan och trålade en pantbanksauktion och skambudande på en klocka med klart bristfällig beskrivning och endast box som angivet tillbehör. Ingen info om klockans skick men ett lågt utgångspris. Till min förvåning vann jag och jag hämtade klockan imorse.

image.jpg
image.jpg
image.jpg


En aquis, en klocka jag gått och suktat på sedan i somras. Döm om min förvåning när det visar sig att klockan är till synes oanvänd och originalcert dessutom gömmer sig i boxens fack. Visar sig dessutom att den är under garanti under en lång tid framöver!

Har klämt på både denna och tidigare divers från Oris och tycker att de förmedlar fin känsla för pengarna! Denna kommer få stanna!

image.jpg
 

Greven

Audemars
Årets julklapp inhandlad och klar. Gillar dykare men har, på grund av studier, en något begränsad budget varför jag försöker hålla mig under 10" dvs på hydroconquest/DS action - nivån.

Tidigare i höst har en SMP quartz och just en DS action passerat. Båda var fina och funktionella, dock infann sig aldrig den där riktiga "vill-ha" känslan som, iaf jag, verkligen vill ska infinna sig när man handlar lyxvaror (nåja).

Satt i förra veckan och trålade en pantbanksauktion och skambudande på en klocka med klart bristfällig beskrivning och endast box som angivet tillbehör. Ingen info om klockans skick men ett lågt utgångspris. Till min förvåning vann jag och jag hämtade klockan imorse.

image.jpg
image.jpg
image.jpg


En aquis, en klocka jag gått och suktat på sedan i somras. Döm om min förvåning när det visar sig att klockan är till synes oanvänd och originalcert dessutom gömmer sig i boxens fack. Visar sig dessutom att den är under garanti under en lång tid framöver!

Har klämt på både denna och tidigare divers från Oris och tycker att de förmedlar fin känsla för pengarna! Denna kommer få stanna!

image.jpg
Härligt! Grattis!
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Årets julklapp inhandlad och klar. Gillar dykare men har, på grund av studier, en något begränsad budget varför jag försöker hålla mig under 10" dvs på hydroconquest/DS action - nivån.

Tidigare i höst har en SMP quartz och just en DS action passerat. Båda var fina och funktionella, dock infann sig aldrig den där riktiga "vill-ha" känslan som, iaf jag, verkligen vill ska infinna sig när man handlar lyxvaror (nåja).

Satt i förra veckan och trålade en pantbanksauktion och skambudande på en klocka med klart bristfällig beskrivning och endast box som angivet tillbehör. Ingen info om klockans skick men ett lågt utgångspris. Till min förvåning vann jag och jag hämtade klockan imorse.

image.jpg
image.jpg
image.jpg


En aquis, en klocka jag gått och suktat på sedan i somras. Döm om min förvåning när det visar sig att klockan är till synes oanvänd och originalcert dessutom gömmer sig i boxens fack. Visar sig dessutom att den är under garanti under en lång tid framöver!

Har klämt på både denna och tidigare divers från Oris och tycker att de förmedlar fin känsla för pengarna! Denna kommer få stanna!

image.jpg
Vilket köpt! Grattis till en schysst klocka
 

Sensei

Breitling
Årets julklapp inhandlad och klar. Gillar dykare men har, på grund av studier, en något begränsad budget varför jag försöker hålla mig under 10" dvs på hydroconquest/DS action - nivån.

Tidigare i höst har en SMP quartz och just en DS action passerat. Båda var fina och funktionella, dock infann sig aldrig den där riktiga "vill-ha" känslan som, iaf jag, verkligen vill ska infinna sig när man handlar lyxvaror (nåja).

Satt i förra veckan och trålade en pantbanksauktion och skambudande på en klocka med klart bristfällig beskrivning och endast box som angivet tillbehör. Ingen info om klockans skick men ett lågt utgångspris. Till min förvåning vann jag och jag hämtade klockan imorse.

image.jpg
image.jpg
image.jpg


En aquis, en klocka jag gått och suktat på sedan i somras. Döm om min förvåning när det visar sig att klockan är till synes oanvänd och originalcert dessutom gömmer sig i boxens fack. Visar sig dessutom att den är under garanti under en lång tid framöver!

Har klämt på både denna och tidigare divers från Oris och tycker att de förmedlar fin känsla för pengarna! Denna kommer få stanna!

image.jpg
Grattis till en snygg klocka :), får man fråga vilken auktionssida du kollade runt på ?
 
Topp