• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Breitling1

Cartier
Då va det dax för mig att öppna en liten låda.

Först ett stort tråkigt paket.
image.jpeg


Inuti det ett mindre och avsevärt roligare.
image.jpeg


Sedan en liten härlig sammetspåse.
image.jpeg


Inuti den en låda med finish som en Riva.
image.jpeg


Vad det är för märke är ingen hemlighet längre. Men vad är det för klocka?

Tadaaaa
image.jpeg


En Patek Philippe Auquanaut Travel Time, ref. 5164. Magisk klocka i all sin enkelhet.

En ett litet skott på handleden. Alltid härligt att veta att min är den första handled den suttit på :).
image.jpeg


Tack för mig och god jul :).
Fy fan ! Om jag någon gång handlar Patek så blir det den. Stort grattis!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Så var det ÄNTLIGEN min tur att få telefonsamtalet som förtäljde att nu har din klocka kommit hem till butiken och ledighet till trotts så ringde klockan tidigt, för vem kan sova då?!?!?

image.jpeg


Om allt flyter på så ska vi vara framme 09:40. I södergående riktning på E4:an hade en lastbil med 10000 höns vält och som irrade omkring på körbanan....tur jag skulle norr ut :)

Detta var målet för dagens biltur:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

DateJust 116234 med roulettdatum

Och självklart det sedvanliga handledsskottet:
image.jpeg

(det ska pillas bort en massa skyddsplast...men det tar jag sen)

Tack som f**n Fredrik på Engströms Urmakeri i Jönköping för denna julklapp.

Stort grattis Nicklas! Den där är riktigt fin :)
 

CLT

Rolex
Då va det dax för mig att öppna en liten låda.

Först ett stort tråkigt paket.
image.jpeg


Inuti det ett mindre och avsevärt roligare.
image.jpeg


Sedan en liten härlig sammetspåse.
image.jpeg


Inuti den en låda med finish som en Riva.
image.jpeg


Vad det är för märke är ingen hemlighet längre. Men vad är det för klocka?

Tadaaaa
image.jpeg


En Patek Philippe Auquanaut Travel Time, ref. 5164. Magisk klocka i all sin enkelhet.

En ett litet skott på handleden. Alltid härligt att veta att min är den första handled den suttit på :).
image.jpeg


Tack för mig och god jul :).
Så bra!! Grattis!
 

Norra

Panerai
Och så andra julklappen till mig själv, Aquis igår, och en Sixty Five idag.. gör sig riktigt bra på ett Bond-NATO..

Återigen - ursäkta verkligen mina urusla fotografiegenskaper. Det är mörka tider, och det finns ingen källa för naturlig ljus förutom på arbetstid (ja, jag jobbade på julafton..).

20151224_160427.jpg
20151224_161105.jpg


edit: God jul på er alla!
 
Senast ändrad:

Linkan

Rolex
Det kom ett paket så här dan före julafton med ett innehåll som jag fram till för någon månad sen skulle skratta åt ifall någon sa att jag skulle äga en sådan. Ja, för vem vill ha en klocka som sitter på var och varannan gubbe, sett likadan ut i över ett halvt sekel och är kanske dem mest kopierade både som fake och som stil;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ja, jag pratar givetvis om Rolex Datejust aka "gubbklockan". I detta fall som referens 16234 från strax efter milleniumskiftet. En tålig safirreferens med den vågade (mönstrad alltså) vitguldsbezeln.
image.jpeg
image.jpeg

Samtidigt, väl på handleden växer den. Klassisk och diskret. En klocka som med sin historia och tradition smälter väl in och bryter mot den rådande trenden att klockor måste sticka ut både i storlek och i formspråk.
image.jpeg

Okay, nu ska jag inte svamla i väg. Det är inte jag som ska bära den utan min fru. Fast vem vet hon kanske snabbt tröttnar på den:D
Grattis grattis :)!
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har nu införskaffat en klocka som smugit sig på mig. Många verkar gilla den och det kommer regelbundet bilder på den. Var lite skeptisk först, kvartsverk, kan man verkligen ha det? Kom fram till att det går alldeles utmärkt! Provade den först med länk men det såg konstigt ut, men med gummi, ja, det gick inte att värja sig. Men ännu en klocka med svart tavla, kunde jag verkligen ha det? Måste någon bort? Jo, den där De Villen, kom på när jag tog på den och sedan bytte direkt till en annan klocka, vi har egentligen aldrig klickat. Den ligger ju bara där.
image.jpeg
Så den fick gå. Och idag var jag hos Jarl Sandin och hämtade den nya. Ja, märket ser man ju redan på påsen.
image.jpeg

Och i påsen en box (som alltid!)
image.jpeg

Och i boxen, ännu en box (det brukar det ju också vara).
image.jpeg

Och i boxen, en klocka! Närmare bestämt en Sjöö Sandström UTC Skydiver.
image.jpeg

Och så här ser den ut på handleden.
image.jpeg

En gedigen pjäs, 44 mm, och ganska hög. Kan inte säga att den lätt glider in under manschetten. Men ändå känns den ganska smidig. Mycket nöjd! Trevligt med ett svenskt märke och en klocka som skiljer sig från de övriga i lådan.
Har nu införskaffat en klocka som smugit sig på mig. Många verkar gilla den och det kommer regelbundet bilder på den. Var lite skeptisk först, kvartsverk, kan man verkligen ha det? Kom fram till att det går alldeles utmärkt! Provade den först med länk men det såg konstigt ut, men med gummi, ja, det gick inte att värja sig. Men ännu en klocka med svart tavla, kunde jag verkligen ha det? Måste någon bort? Jo, den där De Villen, kom på när jag tog på den och sedan bytte direkt till en annan klocka, vi har egentligen aldrig klickat. Den ligger ju bara där.
image.jpeg
Så den fick gå. Och idag var jag hos Jarl Sandin och hämtade den nya. Ja, märket ser man ju redan på påsen.
image.jpeg

Och i påsen en box (som alltid!)
image.jpeg

Och i boxen, ännu en box (det brukar det ju också vara).
image.jpeg

Och i boxen, en klocka! Närmare bestämt en Sjöö Sandström UTC Skydiver.
image.jpeg

Och så här ser den ut på handleden.
image.jpeg

En gedigen pjäs, 44 mm, och ganska hög. Kan inte säga att den lätt glider in under manschetten. Men ändå känns den ganska smidig. Mycket nöjd! Trevligt med ett svenskt märke och en klocka som skiljer sig från de övriga i lådan.

Grattis, den där är riktigt tuff!
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade ursprungligen bestämt mig för att köpa en ny klocka för max 3000. Men så gav jag fan i den budgeten och köpte något jag verkligen ville ha.

20151211_132905.jpg
Idag kunde jag hämta det här paketet...
20151211_143529.jpg
... och i det fanns det en Sinn 103.
20151211_145257.jpg

Någon KS:are som känner igen det här pappret som låg i boxen?
20151211_141236.jpg

Slutligen den obligatoriska vristshoten. Känner mig nöjd nu :cigar:
Grattis, tuff!
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fick precis den här i inbyte vid en affär.
Mycket nöjd. Ska försöka hinna dra på ett oyster tills imorgon också.
Ref 79280 från 2003.
Perfekt storlek, bärs riktigt skönt på handleden och upplevs inte alls som tjock. Fin tjock boett! Positivt överraskad då jag trodde denna skulle kännas lite som en klump. :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Rolex och tudormärkt clasp. Aldrig sett tidigare
image.jpeg
Trevlig!
 

VallMacks

Cartier
Då va det dax för mig att öppna en liten låda.

Först ett stort tråkigt paket.
image.jpeg


Inuti det ett mindre och avsevärt roligare.
image.jpeg


Sedan en liten härlig sammetspåse.
image.jpeg


Inuti den en låda med finish som en Riva.
image.jpeg


Vad det är för märke är ingen hemlighet längre. Men vad är det för klocka?

Tadaaaa
image.jpeg


En Patek Philippe Auquanaut Travel Time, ref. 5164. Magisk klocka i all sin enkelhet.

En ett litet skott på handleden. Alltid härligt att veta att min är den första handled den suttit på :).
image.jpeg


Tack för mig och god jul :).

Där har vi den ju! Grattis! Riktigt fin! :cigar:
 
Och så andra julklappen till mig själv, Aquis igår, och en Sixty Five idag.. gör sig riktigt bra på ett Bond-NATO..

Återigen - ursäkta verkligen mina urusla fotografiegenskaper. Det är mörka tider, och det finns ingen källa för naturlig ljus förutom på arbetstid (ja, jag jobbade på julafton..).

20151224_160427.jpg
20151224_161105.jpg


edit: God jul på er alla!
Riktigt fin den där
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Och så andra julklappen till mig själv, Aquis igår, och en Sixty Five idag.. gör sig riktigt bra på ett Bond-NATO..

Återigen - ursäkta verkligen mina urusla fotografiegenskaper. Det är mörka tider, och det finns ingen källa för naturlig ljus förutom på arbetstid (ja, jag jobbade på julafton..).

20151224_160427.jpg
20151224_161105.jpg


edit: God jul på er alla!

Ser riktigt cool ut!
 
Ser inte ut som att markeringarna på vridringen är nedsänkta utan endast tryckta också. Har inte alla keramiska vridringsinlägg nedsänkta markeringar?
 
Topp