• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Ingen större investering men coolt kvartsverk (max 10s avvikelse/år). Vad säger ni?
image.jpeg
Riktigt snygg i grönt, Grattis!

Gått med 30årsklubben denna vecka, så min Fru överraska med fest och sånt, sen en till överraskning. Hon hade gått och köpt en klocka till mig! Det är kärlek det!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sitter helt perfekt, och den tavlan! Hon valde på helt egen hand, bra smak kan jag säga!
Oyster Perpetual 114300
39mm
Sist jag fick en klocka av fruga var den från Ur&Penn, inget större fel på klockan dock har den svårt att konkurrera vissa av mina andra.

Grattis i efterskott och grattis till fin klocka!

Gått med 30årsklubben denna vecka, så min Fru överraska med fest och sånt, sen en till överraskning. Hon hade gått och köpt en klocka till mig! Det är kärlek det!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sitter helt perfekt, och den tavlan! Hon valde på helt egen hand, bra smak kan jag säga!
Oyster Perpetual 114300
39mm
stort grattis till klockan och fru ;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm
Grattis till klockan, frun och födelsedan..!!! :cigar:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm

Stort grattis! Vilken kanon present verkligen, grymt snygg! :) Håll hart i den och henne!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm
Vackert och grattis i efterskott!

Jag väntar fortfarande på min klocka som min fru halvt utlovat när vi gifte oss för två år sedan. Japp, det är hon som sitter på pengarna i vår familj.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm
Snygg snygg! grattis också

2016 blir året då jag försöker strukturera om lite i lådan. Ska försöka sälja av lite dinkor för att kunna uppgradera/förnya.
Här är första klockan för året :)
En klocka som funnits i min skalle redan sen barnsben. Den har varit något av en graal.
BOX1.JPG

Det är något med historiken, designen och märket.
BOX2.JPG
BOX3.JPG

Under åren har den alltid funnit där, dock har alltid kommit annat ivägen. Hade chansen att köpa i New York förra våren, då var det ett bröllop som kom emellan.
Dessutom är det väldigt mycket pengar för en klocka.
För några år sedan fanns det inte på kartan att lägga ut dessa pengar...
Man blir lätt fartblind, det blir inte bättre av att studera och få kunskap på detta underbara forum :)
BOX_OPPEN.JPG

-Rolex Daytona 116520-
En stål Daytona är en av det mest klassiska klockor som finns. Tidlös och Klassisk, den funkar lika bra till T-shirt som kostym.
Klockan är uttagen på Nymans i oktober 2015, dock så är det en röd tag av någon konstig anledning. Men det är självklart fem års garanti, de går på datumet på certet (har dubbelkollat) Mycket av plasten är kvar.
KLOCKPLAST.JPG

KLOCKA_BOX.JPG

Vit eller Svart tavla...fanns egentligen inget att fundera på.;)
CLOSE4.JPG
SPANNE2.JPG

Daytona_CLOSE02.jpg

Modell: 116520/3

Serie: Daytona

Typ: Herrklocka, Racingmodell

Diameter: Ø 40 mm

Tjocklek: 11.2 mm

Vikt: 140 gram

Boett: Polerat stål

Baksida boett: Solid

Armband: Borstat och polerat stål, Oyster

Urtavla: Vit vågmönstrad med självlysande markeringar indexmarkeringar, självlysande visare

Spänne: Viklås i stål, Oysterlock w. Easylink

Glas: Repskyddat safirglas
Urverk: Rolex in-house urverk 4130 med 44 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 72 timmar

Vattenskydd: 10 ATM

Avslutar med några handledsbilder.
WRSIT1.JPG

WRIST3.JPG

WRIST5.JPG

Grattis! Riktigt härlig klocka! :)

• Like
Reactions: Kim
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm
Min tant måste byta jobb så jag kan få såna presenter! Mycket fin!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm
Grattis! Håll hårt i den tjejen :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oyster Perpetual 114300
39mm
Grymt, bra val av fru + klocka ;)

Beställde kanske världens häftigaste klocka här om dagen i brist på annat. En riktig retro klocka från Casio! Kommer förmodligen inte bära den mer än idag men häftigt att ha i klocklådan och imponera på mina okunniga kompisar :cigar:

20160119_095106.jpg
20160119_100128.jpg

20160119_140302.jpg
Cool! Riktigt skön nostalgi-känsla :D

• Like
Reactions: M3a
Tillbaka
Topp