Dags för årets första paketöppning
Har länge velat utöka samlingen med en........
..... Yacht-Master 16622 i fantastiskt fint skick
Stort tack @Magren för affären
Grattis! Riktigt snygg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Mycket fin!Dags för årets första paketöppning
Visste ej att du var född på 30-taletÅrets första Seiko har landat! 7548 från sent 80tal. Kan vara jämnårig med när jag förlorade oskulden
Hahaha, nä jag försöker verka lite ungdomlig här på internetVisste ej att du var född på 30-talet
Sent omsider kommer en julklappsunboxing
Lite Beco-saker! Klocklådan håller underbar kvalitet rakt igenom, och känns inte så ödslig som jag tycker Rainer-lådorna ser ut. Den tomma platsen? Det finns en plan...
Snyggt! Grattis till fin dinkaAlltid lika kul att få posta i den här tråden! Idag kom ett paket
Så nu ser samlingen ut såhär
Svårt att toppa den paketöppningen resten av året! Grattis till fin klocka!Dags för årets första paketöppning
Ett litet paket från Italien!
Välpackat är bara förnamnet
Vafalls! Ett paket i paketet!
Tada!
Det börjar brännas!
Breitling SOH 42mm på mesh. Fullset med all skyddsplast så klart.
Härlig klocka som delar samma luggmått som min Avenger vilket gör att man kan växla straps dom emellan.
Så ett handledsskott
Mycket nöjd! Slänger ihop en recension när jag har fått hem de nya läderremmarna och gummit.
Inte mycket för Hublot men den var jävla vacker.Har legat sömnlös sedan jag förde över pengarna till Pluswatch i Italien...
Betalningen genomförd i måndags, klockan skickades ifrån Pluswatch i l'aquila i tisdags och sedan 24 timmar senare idag onsdag har jag den!!
Sjukt snabb frakt.
Alantino på Pluswatch var väldigt trevlig och svarade alltid på frågor över mail inom någon timme. Kan rekommendera Pluswatch och ser även att flertalet på klocksnack gjort det tidigare också.
I alla fall, här kommer paketöppningen...
(Ursäkta för den usla bildkvalitén..)
TACK!Inte mycket för Hublot men den var jävla vacker.
Godspeed
Knekten_
Jag har inte heller några större känslor för Hublot, men den var riktigt fin!Har legat sömnlös sedan jag förde över pengarna till Pluswatch i Italien...
Betalningen genomförd i måndags, klockan skickades ifrån Pluswatch i l'aquila i tisdags och sedan 24 timmar senare idag onsdag har jag den!!
Sjukt snabb frakt.
Alantino på Pluswatch var väldigt trevlig och svarade alltid på frågor över mail inom någon timme. Kan rekommendera Pluswatch och ser även att flertalet på klocksnack gjort det tidigare också.
I alla fall, här kommer paketöppningen...
(Ursäkta för den usla bildkvalitén..)
Allt började med en artikel på nätet......
”Under the loupe:Rolex GMT Master 1675” för 6 månader sedan.Artikeln var kort men intressant och jag kände direkt att jag ville fördjupa mig mer i modellen.Jag blev medlem först på KS i början av Juli 2015.Och vilken klockvärld som öppnade sig!.Visst,jag var helt novis till en början,Jag visste inte vad NOS betyder eller vad Gilt, Bevels,7206 stod för.Det enda raka var att helt enkelt att börja plugga på i ämnet,alla är vi ju barn i början.Jag började vika mer tid åt att söka information på nätet.Fördjupade mig i alla referenser ,tavlor,verk,länkar m.m.Och ju mer man läste,ju hungrigare blev man för mer information.När det stod klart efter några veckor att man liksom var kvar/fast med foten i ”vintageträsket”,började letandet efter min första vintage klocka.Det blev några annonser på KS köp/sälj,VRF m.m.Utbudet på Chrono 24 var stort,jag tittade även på klockor hos blaHqmilton,sheartime,tenpastten mfl.Tiden gick och jag hade väl några intressanta exemplar på gång som jag funderade på.Men så en dag runt Lucia förra året fick jag ett erbjudande som jag bara inte kunde tacka nej till.........
Klockan är redan presenterad tidigare på forumet så jag håller det kort.
Märke: Rolex GMT-Master
Referens: 1675
Årtal: 1961
Urverk: Rolex 1565
Tavla: Gilt,closed chapter ring,exclamation point,scoc.
Glas: Plexiglas
Länk: Oyster Riveted 7206/80, märkt 61
Jag vill rikta ett speciellt tack till @Per som på ett utomordenligt sätt hjälp mig under resans gång med all tänkbar information.Det blev en hel del PM fram och tillbaka med allt från bedömning av skick,polering,dåliga boetter,länkar,aftermarket-tavlor,gilt,serial nr m.m.Flera kandidater fick ge vika efter din granskning.Dina kunskaper var guld värt.Tack för en god affär.Kul att det blev din klocka.
Ps.det blev ingen årsklocka,men ganska nära.
Här kommer lite bilder,hoppas att ni gillar dem.
B62
Allt började med en artikel på nätet......
”Under the loupe:Rolex GMT Master 1675” för 6 månader sedan.Artikeln var kort men intressant och jag kände direkt att jag ville fördjupa mig mer i modellen.Jag blev medlem först på KS i början av Juli 2015.Och vilken klockvärld som öppnade sig!.Visst,jag var helt novis till en början,Jag visste inte vad NOS betyder eller vad Gilt, Bevels,7206 stod för.Det enda raka var att helt enkelt att börja plugga på i ämnet,alla är vi ju barn i början.Jag började vika mer tid åt att söka information på nätet.Fördjupade mig i alla referenser ,tavlor,verk,länkar m.m.Och ju mer man läste,ju hungrigare blev man för mer information.När det stod klart efter några veckor att man liksom var kvar/fast med foten i ”vintageträsket”,började letandet efter min första vintage klocka.Det blev några annonser på KS köp/sälj,VRF m.m.Utbudet på Chrono 24 var stort,jag tittade även på klockor hos blaHqmilton,sheartime,tenpastten mfl.Tiden gick och jag hade väl några intressanta exemplar på gång som jag funderade på.Men så en dag runt Lucia förra året fick jag ett erbjudande som jag bara inte kunde tacka nej till.........
Klockan är redan presenterad tidigare på forumet så jag håller det kort.
Märke: Rolex GMT-Master
Referens: 1675
Årtal: 1961
Urverk: Rolex 1565
Tavla: Gilt,closed chapter ring,exclamation point,scoc.
Glas: Plexiglas
Länk: Oyster Riveted 7206/80, märkt 61
Jag vill rikta ett speciellt tack till @Per som på ett utomordenligt sätt hjälp mig under resans gång med all tänkbar information.Det blev en hel del PM fram och tillbaka med allt från bedömning av skick,polering,dåliga boetter,länkar,aftermarket-tavlor,gilt,serial nr m.m.Flera kandidater fick ge vika efter din granskning.Dina kunskaper var guld värt.Tack för en god affär.Kul att det blev din klocka.
Ps.det blev ingen årsklocka,men ganska nära.
Här kommer lite bilder,hoppas att ni gillar dem.
B62
Kommer aldrig att vara någon mellanmjölk med den där. Härlig klassiker som är varsamt uppdaterad. En sån finns med i mitt klocknyårslöfte.Köpt mellanmjölksub idag
Det är en härlig klocka, jag har ju köpt en själv Mellanmjölk var en känga till en gammal tråd där det konstaterades att det nästan inte gick att gå längs rörstrandsgatan utan att se minst en stålsub.Kommer aldrig att vara någon mellanmjölk med den där. Härlig klassiker som är varsamt uppdaterad. En sån finns med i mitt klocknyårslöfte.
Haha!Det är en härlig klocka, jag har ju köpt en själv Mellanmjölk var en känga till en gammal tråd där det konstaterades att det nästan inte gick att gå längs rörstrandsgatan utan att se minst en stålsub.
Köpt mellanmjölksub idag.