• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Ramlade in två nya klockor idag. En till mig och en till flickvännen :)

IMG_20160526_094848.jpg
IMG_20160526_163328.jpg
IMG_20160526_113208.jpg
IMG_20160526_190228.jpg

Inte dumma de! Grattis.
 

anno1884

Panerai
Äntligen!! Tack @Zed som sålde denna.
Minns att jag satt och lyssnade på de äldre kusinerna som diskuterade flytande visare. Det var så man såg att det var en äkta Rolex sa dem... Jag var väl ca 10år och satt som ett tänt ljus! Så här i efterhand har jag insett att dom inte kan någonting om klockor. HUR SOM HELST, nedan min första Rolex och troligtvis inte den sista.

Rolex 116610lv 2016

1.jpg.jpg
2.jpg.jpg
3.jpg.jpg
 
Äntligen!! Tack @Zed som sålde denna.
Minns att jag satt och lyssnade på de äldre kusinerna som diskuterade flytande visare. Det var så man såg att det var en äkta Rolex sa dem... Jag var väl ca 10år och satt som ett tänt ljus! Så här i efterhand har jag insett att dom inte kan någonting om klockor. HUR SOM HELST, nedan min första Rolex och troligtvis inte den sista.

Rolex 116610lv 2016

1.jpg.jpg
2.jpg.jpg
3.jpg.jpg


Grattis, bra att fira med en virre också ;)
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Äntligen!! Tack @Zed som sålde denna.
Minns att jag satt och lyssnade på de äldre kusinerna som diskuterade flytande visare. Det var så man såg att det var en äkta Rolex sa dem... Jag var väl ca 10år och satt som ett tänt ljus! Så här i efterhand har jag insett att dom inte kan någonting om klockor. HUR SOM HELST, nedan min första Rolex och troligtvis inte den sista.

Rolex 116610lv 2016

1.jpg.jpg
2.jpg.jpg
3.jpg.jpg

Fy satfkäsk så läcker den är! Stort grattis! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Då var de dags för en sommar klocka!
suben åker på medan jag ska hämta nästa godbit.
1464265817083.jpg

Mot ica för att hämta ut paketet.
20160526_153206.jpg

Precis när man ska öppna paketet ringer dem på jobbet och säger att man måste åka in en snabb sväng...och en snabb sväng visar sig vara 2h...

Och eftersom suben saknar lite färg blev det en squale på mesh.:)
20160526_154117.jpg

Grym färg på den där! :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Äntligen!! Tack @Zed som sålde denna.
Minns att jag satt och lyssnade på de äldre kusinerna som diskuterade flytande visare. Det var så man såg att det var en äkta Rolex sa dem... Jag var väl ca 10år och satt som ett tänt ljus! Så här i efterhand har jag insett att dom inte kan någonting om klockor. HUR SOM HELST, nedan min första Rolex och troligtvis inte den sista.

Rolex 116610lv 2016

1.jpg.jpg
2.jpg.jpg
3.jpg.jpg
Grattis! Har aldrig beskådat den gröna live, men på bild är den grymt läcker
 

A.J.

Panerai
Äntligen!! Tack @Zed som sålde denna.
Minns att jag satt och lyssnade på de äldre kusinerna som diskuterade flytande visare. Det var så man såg att det var en äkta Rolex sa dem... Jag var väl ca 10år och satt som ett tänt ljus! Så här i efterhand har jag insett att dom inte kan någonting om klockor. HUR SOM HELST, nedan min första Rolex och troligtvis inte den sista.

Rolex 116610lv 2016

1.jpg.jpg
2.jpg.jpg
3.jpg.jpg

Det där med rolex och deras flytande visare....känns igen! :) Det var ju det man fick höra av sin far när man var liten grabb! Hahaha!:) Grattis till en riktigt fin klocka!!
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Vad ser ni framför er när ni hör Doxa? Jag ser en brutal dykare med orange tavla. Har sett många bilder och verkligen gillat dem men inte provat någon. Då jag, i jobbet, ganska ofta är i Halmstad och visste att Halmstads Urmakeri är Sveriges och, visade det sig, Skandinaviens enda AD, har jag en tid haft som plan att slinka in där. Och idag blev det äntligen lite tid över för detta. Ett mycket trevligt besök! Jag blev väl omhändertagen och pratade länge med innehavaren som verkligen älskar sin klockor. Han berättade att han vill hålla sig till lite mindre kända märken. I butiken finns, förutom Doxa, Michel Herbelin, Atlantic och en del annat.
Och så provade jag såklart en stabil dykare med orange tavla! Och blev förälskad! Och när innehavaren själv skötte prutandet och gav mig, i mitt tycke, ett bra pris, hörde jag mig själv säga "jag köper den"! Fick med ett gummiarmband, självklart orange, en keps och en nyckelring.
Håll ut, snart kommer bilderna! Först lite fakta:
Modell: Doxa Sub 1500T Professional. Limiterad upplag på 1500 stycken.
Urverk: Soprod A10
WR: 1500 meter
Diameter: 45 mm
Material: stål
Heliumventil: självklart!
Armband: stållänk
Och nu, äntligen, bilder!
Orange påse. Som sig bör!
IMG_2873.JPG

Lite prylar.
IMG_2874.JPG

Ingen låda utan tub i aluminium!
IMG_2875.JPG

Och så klockan.
IMG_2876.JPG

Wristshot.
IMG_2878.JPG

Från sidan.
IMG_2879.JPG

Mitt intryck hittills? Stor, tung, brutal och alldeles, alldeles underbar!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad ser ni framför er när ni hör Doxa? Jag ser en brutal dykare med orange tavla. Har sett många bilder och verkligen gillat dem men inte provat någon. Då jag, i jobbet, ganska ofta är i Halmstad och visste att Halmstads Urmakeri är Sveriges och, visade det sig, Skandinaviens enda AD, har jag en tid haft som plan att slinka in där. Och idag blev det äntligen lite tid över för detta. Ett mycket trevligt besök! Jag blev väl omhändertagen och pratade länge med innehavaren som verkligen älskar sin klockor. Han berättade att han vill hålla sig till lite mindre kända märken. I butiken finns, förutom Doxa, Michel Herbelin, Atlantic och en del annat.
Och så provade jag såklart en stabil dykare med orange tavla! Och blev förälskad! Och när innehavaren själv skötte prutandet och gav mig, i mitt tycke, ett bra pris, hörde jag mig själv säga "jag köper den"! Fick med ett gummiarmband, självklart orange, en keps och en nyckelring.
Håll ut, snart kommer bilderna! Först lite fakta:
Modell: Doxa Sub 1500T Professional. Limiterad upplag på 1500 stycken.
Urverk: Soprod A10
WR: 1500 meter
Diameter: 45 mm
Material: stål
Heliumventil: självklart!
Armband: stållänk
Och nu, äntligen, bilder!
Orange påse. Som sig bör!
IMG_2873.JPG

Lite prylar.
IMG_2874.JPG

Ingen låda utan tub i aluminium!
IMG_2875.JPG

Och så klockan.
IMG_2876.JPG

Wristshot.
IMG_2878.JPG

Från sidan.
IMG_2879.JPG

Mitt intryck hittills? Stor, tung, brutal och alldeles, alldeles underbar!
Can vad cool! Grattis!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Vad ser ni framför er när ni hör Doxa? Jag ser en brutal dykare med orange tavla. Har sett många bilder och verkligen gillat dem men inte provat någon. Då jag, i jobbet, ganska ofta är i Halmstad och visste att Halmstads Urmakeri är Sveriges och, visade det sig, Skandinaviens enda AD, har jag en tid haft som plan att slinka in där. Och idag blev det äntligen lite tid över för detta. Ett mycket trevligt besök! Jag blev väl omhändertagen och pratade länge med innehavaren som verkligen älskar sin klockor. Han berättade att han vill hålla sig till lite mindre kända märken. I butiken finns, förutom Doxa, Michel Herbelin, Atlantic och en del annat.
Och så provade jag såklart en stabil dykare med orange tavla! Och blev förälskad! Och när innehavaren själv skötte prutandet och gav mig, i mitt tycke, ett bra pris, hörde jag mig själv säga "jag köper den"! Fick med ett gummiarmband, självklart orange, en keps och en nyckelring.
Håll ut, snart kommer bilderna! Först lite fakta:
Modell: Doxa Sub 1500T Professional. Limiterad upplag på 1500 stycken.
Urverk: Soprod A10
WR: 1500 meter
Diameter: 45 mm
Material: stål
Heliumventil: självklart!
Armband: stållänk
Och nu, äntligen, bilder!
Orange påse. Som sig bör!
IMG_2873.JPG

Lite prylar.
IMG_2874.JPG

Ingen låda utan tub i aluminium!
IMG_2875.JPG

Och så klockan.
IMG_2876.JPG

Wristshot.
IMG_2878.JPG

Från sidan.
IMG_2879.JPG

Mitt intryck hittills? Stor, tung, brutal och alldeles, alldeles underbar!

Gillar Doxa! Stort grattis.

För er som hängde med igår, här kommer resultatet
IMAG0827.jpg
IMAG0827.jpg
IMAG0828.jpg
IMAG0829.jpg
IMAG0830.jpg
det blev snabba Cash som gällde, en mycket trevlig 359:a i full set.

En 359:a....den utimata PAM:en imho! Grattis.
 

Holken

Panerai
Såld av GMT Mastern och ville testa något nyare så det blev en några veckor gammal PO!!
Den är klart större än Rolexen men jag har redan vant mig efter ett dygn och älskar den!!!!
Tack @Hebbe för snabb affär!
Viktigt att matcha trallen mot klockans låda!!


image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Och så en klassisk wristshoot!!
image.jpeg

image.jpeg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Såld av GMT Mastern och ville testa något nyare så det blev en några veckor gammal PO!!
Den är klart större än Rolexen men jag har redan vant mig efter ett dygn och älskar den!!!!
Tack @Hebbe för snabb affär!
Viktigt att matcha trallen mot klockans låda!!


image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Och så en klassisk wristshoot!!
image.jpeg

image.jpeg
Ser bra ut! Grattis! :)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Såld av GMT Mastern och ville testa något nyare så det blev en några veckor gammal PO!!
Den är klart större än Rolexen men jag har redan vant mig efter ett dygn och älskar den!!!!
Tack @Hebbe för snabb affär!
Viktigt att matcha trallen mot klockans låda!!


image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Och så en klassisk wristshoot!!
image.jpeg

image.jpeg

Fiiiin! Grattis till Omegas finaste.
 

Juhniel

Breitling
Hej! Idag var jag i Malmö och gjorde en visit hos Bergströms Ur. Denna dag var väldigt speciell för mig. En utav mina drömmar har alltid varit att kunna köpa min alldeles egna klocka. Så nu efter jag har fyllt 22 år så bestämde jag mig för att köpa en födelsedagspresent till mig själv. Obeskrivlig känsla! Är så sjukt glad så jag ville bara dela med mig detta ögonblick för er klockälskare. Nog med text nu, här kommer bilder!

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hej! Idag var jag i Malmö och gjorde en visit hos Bergströms Ur. Denna dag var väldigt speciell för mig. En utav mina drömmar har alltid varit att kunna köpa min alldeles egna klocka. Så nu efter jag har fyllt 22 år så bestämde jag mig för att köpa en födelsedagspresent till mig själv. Obeskrivlig känsla! Är så sjukt glad så jag ville bara dela med mig detta ögonblick för er klockälskare. Nog med text nu, här kommer bilder!

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Grattis till den förlorade oskulden. Och välkommen till träsket, man sjunker bara djupare och djupare ner i den välgörande sörjan ;)
 
Topp