• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

plexan

Cartier
Hej! Idag var jag i Malmö och gjorde en visit hos Bergströms Ur. Denna dag var väldigt speciell för mig. En utav mina drömmar har alltid varit att kunna köpa min alldeles egna klocka. Så nu efter jag har fyllt 22 år så bestämde jag mig för att köpa en födelsedagspresent till mig själv. Obeskrivlig känsla! Är så sjukt glad så jag ville bara dela med mig detta ögonblick för er klockälskare. Nog med text nu, här kommer bilder!

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Grattis! Mycket bra val att skippa date, gör sig mycket bättre utan!
Har aldrig varit direkt intresserad av att köpa mig en Rolex under alla mina år som klockintresserad, men jäklar, nu börjar även jag hamna där :D, jag har helt plötsligt blivit så sugen på just en 114060.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grym klocka! Är själv inne på en armida a1 med blå sunburst tavla fast i mässing då. Denna är ju också ett alternativ, en smaksak.

A1 med blå tavla är bra, hade en som jag saknar ibland men AR på glaset är dåligt vilket är synd då tavlan inte kommer till sin rätt jämnt (den är superfin i rätt ljus). Grym boett, knubbig utan att bli stor :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
A1 med blå tavla är bra, hade en som jag saknar ibland men AR på glaset är dåligt vilket är synd då tavlan inte kommer till sin rätt jämnt (den är superfin i rätt ljus). Grym boett, knubbig utan att bli stor :)
Låter bra! Man får väl vad man betalar för så allt är väl inte perfekt men man verkar få mycket för pengarna iaf! Var helt inne på en i mässing, är jag fortfarande men nu är jag även sugen på en i vanligt stål.... Suck! Helson sharkdiver har jag även kollat in så nu är jag sugen på en sån också... Åhhh! Beslutsångest!
 
Kör en snabb paketöppning här, egentligen är den lite fejkad då jag sportade hem klockan på armen. :)
Var till ROB.E för ett annat skäl egentligen. Men jag har varit inne på att köpa flång nytt ett tag då det inte dykt upp någon lämplig begagnad.

På väg till ROB.E
Öp1.jpg


Äntligen hemma...
öp2.jpg


Ja ja, en till...
öp3.jpg


öp4.jpg

BAM :cool:

öp5.jpg

öp6.jpg

På väg hem :)
öp7.jpg

Riktigt nöjd, känns verkligen super! :angel:
öp8.jpg



STORT TACK till Marcus på @ROB-1832 även ett stort tack till Urmakaren Peter!

( Plastar eventuellt av den till helgen:cool: )

Stört bra! Grattis!

Fick paket idag!
IMG_3190.JPG

IMG_3191.JPG

Har länge velat testa en gmt men det har aldrig blivit av! Så nu är det dags!

IMG_3193.JPG

IMG_3194.JPG


En Rolex explorer 2! Känns otroligt bra och är även min första Rolex vilket känns extra speciellt! Så nu är man redo för sommaren!:cigar::happyhappy:

Snygg sommarklocka. Tavlan kommer göra sig bra i solen.

Ingen direkt paketöppning, mer en paketinslagning. Nästa helg är det 5-årig bröllopsdag och jag tänkte att min kära fru skall få en liten Aqua Terra.

DSC_0338-01.jpeg

DSC_0339-01.jpeg

DSC_0342-01.jpeg

DSC_0343-01.jpeg

Bra gåva!
 

McOak

Omega
Kör en snabb paketöppning här, egentligen är den lite fejkad då jag sportade hem klockan på armen. :)
Var till ROB.E för ett annat skäl egentligen. Men jag har varit inne på att köpa flång nytt ett tag då det inte dykt upp någon lämplig begagnad.

På väg till ROB.E
Öp1.jpg


Äntligen hemma...
öp2.jpg


Ja ja, en till...
öp3.jpg


öp4.jpg

BAM :cool:

öp5.jpg

öp6.jpg

På väg hem :)
öp7.jpg

Riktigt nöjd, känns verkligen super! :angel:
öp8.jpg



STORT TACK till Marcus på @ROB-1832 även ett stort tack till Urmakaren Peter!

( Plastar eventuellt av den till helgen:cool: )

FY. HELVETE. VAD. BRA. Shit asså :eek::D
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Har suttit någon månad och letat klocka, håller på och tar dykcert så då kan ni lista ut att det är en dykare jag var ute efter.
Hängde dagligen på Köp & Sälj och scoutade. Det dök upp en Tag Heuer, nya Aquaracern och jag slog till! Om jag är nöjd? Verkligen! Känns som en mycket välbyggd klocka och riktigt snygg. En bild på den givetvis
IMG_20160530_164007.jpg

Det dröjde inte mer än någon timme efter att jag för över pengarna för klockan på bild och avslutat affären innan jag lyckas se ännu en klocka som jag tyckt varit otroligt intressant och estetiskt tilltalande med sitt något annorlunda utseende.
Några PM senare och ännu en dykare var inköpt. (Min sambo bara skakar på huvudet) :D
Kunde inte låta bli, ni känner säkert igen er!
Så vad blev det?
20160531_134728.jpg
20160531_134844.jpg
20160531_134918.jpg
20160531_134945.jpg
20160531_135024.jpg
20160531_135334.jpg
20160531_135033.jpg
20160531_135048.jpg
SEIKO Transocean:) Vilken grym klocka, den gör sig inte rättvisa på bild. Nu sitter jag klar inför kommande dyk och bad.
Ursäkta bildbomb :rolleyes:
 

Wiliamo

Panerai
Face the facts: jag äger ingen dressklocka som får någon vidare handledstid! Det är katastrofalt, och jag har försökt förtränga det ett tag. Kände dock för någon vecka sen att det behövs ändras på, jag ville ha något pålitligt, snyggt, något som inte alla andra redan har, samt med en självvalt begränsad budget då jag inte vet hur jag klickar med dressade ur...

Såg den här modellen på @Subby handled vid en tidigare F2F-affär och blev kär direkt (ja, i klockan alltså;))! Med attribut som flirtar med vintagedinko - kupat mineralglas, 38mm boett samt en mörkt grå tavla kände jag att det inte kan gå fel. Lyckades få tag på en här på forumet, som idag låg som ett REKat paket och retsamt väntade på mig under arbetsdagen på posten. Nog snackat, nu till bilderna!

image.jpeg

Välpackat, med silvertejp runtom...

image.jpeg

Mjukt och fint med bubbelplast :D

image.jpeg

Tycker mig börja kunna skymta en klocka?

image.jpeg

Japanskt... Någon som kan gissa nu?

image.jpeg

En Orient Star Classic ref EL05002B!

image.jpeg

El fantastico...

image.jpeg
image.jpeg

Bild på verket och det kupade glaset i profil.

image.jpeg

Slutligen ett obligatoriskt handledsskott!

Sjukt nöjd med klockan som sådan. Ska nu införskaffa något snyggt läderband då dressare enligt mig gör sig bäst på just läder. Tack @Geparden för en riktigt smidig affär!
 

Subby

Rolex
Face the facts: jag äger ingen dressklocka som får någon vidare handledstid! Det är katastrofalt, och jag har försökt förtränga det ett tag. Kände dock för någon vecka sen att det behövs ändras på, jag ville ha något pålitligt, snyggt, något som inte alla andra redan har, samt med en självvalt begränsad budget då jag inte vet hur jag klickar med dressade ur...

Såg den här modellen på @Subby handled vid en tidigare F2F-affär och blev kär direkt (ja, i klockan alltså;))! Med attribut som flirtar med vintagedinko - kupat mineralglas, 38mm boett samt en mörkt grå tavla kände jag att det inte kan gå fel. Lyckades få tag på en här på forumet, som idag låg som ett REKat paket och retsamt väntade på mig under arbetsdagen på posten. Nog snackat, nu till bilderna!

image.jpeg

Välpackat, med silvertejp runtom...

image.jpeg

Mjukt och fint med bubbelplast :D

image.jpeg

Tycker mig börja kunna skymta en klocka?

image.jpeg

Japanskt... Någon som kan gissa nu?

image.jpeg

En Orient Star Classic ref EL05002B!

image.jpeg

El fantastico...

image.jpeg
image.jpeg

Bild på verket och det kupade glaset i profil.

image.jpeg

Slutligen ett obligatoriskt handledsskott!

Sjukt nöjd med klockan som sådan. Ska nu införskaffa något snyggt läderband då dressare enligt mig gör sig bäst på just läder. Tack @Geparden för en riktigt smidig affär!

Grattis mannen!

Visst är den grym!! Min hälsar ;)

image.jpeg
 

Andyrew

Cartier
Har suttit någon månad och letat klocka, håller på och tar dykcert så då kan ni lista ut att det är en dykare jag var ute efter.
Hängde dagligen på Köp & Sälj och scoutade. Det dök upp en Tag Heuer, nya Aquaracern och jag slog till! Om jag är nöjd? Verkligen! Känns som en mycket välbyggd klocka och riktigt snygg. En bild på den givetvis
IMG_20160530_164007.jpg

Det dröjde inte mer än någon timme efter att jag för över pengarna för klockan på bild och avslutat affären innan jag lyckas se ännu en klocka som jag tyckt varit otroligt intressant och estetiskt tilltalande med sitt något annorlunda utseende.
Några PM senare och ännu en dykare var inköpt. (Min sambo bara skakar på huvudet) :D
Kunde inte låta bli, ni känner säkert igen er!
Så vad blev det?
20160531_134728.jpg
20160531_134844.jpg
20160531_134918.jpg
20160531_134945.jpg
20160531_135024.jpg
20160531_135334.jpg
20160531_135033.jpg
20160531_135048.jpg
SEIKO Transocean:) Vilken grym klocka, den gör sig inte rättvisa på bild. Nu sitter jag klar inför kommande dyk och bad.
Ursäkta bildbomb :rolleyes:


Schysst, grattis till två fräscha klockor! Se till att dyk lite nu också!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Låter bra! Man får väl vad man betalar för så allt är väl inte perfekt men man verkar få mycket för pengarna iaf! Var helt inne på en i mässing, är jag fortfarande men nu är jag även sugen på en i vanligt stål.... Suck! Helson sharkdiver har jag även kollat in så nu är jag sugen på en sån också... Åhhh! Beslutsångest!

Tycker Armida har mer lättburen boett, den sitter perfekt på en vanlig eller smal handled och blir härligt knubbig. Resten som tavla, visare föredrar jag Helson. Tycker även kvalitén på Helson är snäppet vassare, om än marginellt. Även 45mm Armida sitter bra om än större än 42mm såklart.

Iaf två bra klockor, för att sätta griller i huvudet har ju även zenton en mässingdykare. Lite fula visare men med modd (samma som för Seiko 7s26 verk) skulle den grym. Eller om man vill gå på brons typ Zelos abyss eller gruppo gamma vanguard, mina favoriter där. Men de är dubbelt så dyra men kanske dubbelt så kul, brons patineras iaf finare än mässing. Iof beroende på vad en gillar för patina :)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Face the facts: jag äger ingen dressklocka som får någon vidare handledstid! Det är katastrofalt, och jag har försökt förtränga det ett tag. Kände dock för någon vecka sen att det behövs ändras på, jag ville ha något pålitligt, snyggt, något som inte alla andra redan har, samt med en självvalt begränsad budget då jag inte vet hur jag klickar med dressade ur...

Såg den här modellen på @Subby handled vid en tidigare F2F-affär och blev kär direkt (ja, i klockan alltså;))! Med attribut som flirtar med vintagedinko - kupat mineralglas, 38mm boett samt en mörkt grå tavla kände jag att det inte kan gå fel. Lyckades få tag på en här på forumet, som idag låg som ett REKat paket och retsamt väntade på mig under arbetsdagen på posten. Nog snackat, nu till bilderna!

image.jpeg

Välpackat, med silvertejp runtom...

image.jpeg

Mjukt och fint med bubbelplast :D

image.jpeg

Tycker mig börja kunna skymta en klocka?

image.jpeg

Japanskt... Någon som kan gissa nu?

image.jpeg

En Orient Star Classic ref EL05002B!

image.jpeg

El fantastico...

image.jpeg
image.jpeg

Bild på verket och det kupade glaset i profil.

image.jpeg

Slutligen ett obligatoriskt handledsskott!

Sjukt nöjd med klockan som sådan. Ska nu införskaffa något snyggt läderband då dressare enligt mig gör sig bäst på just läder. Tack @Geparden för en riktigt smidig affär!
Grattis mannen! Stilren!! ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kör en snabb paketöppning här, egentligen är den lite fejkad då jag sportade hem klockan på armen. :)
Var till ROB.E för ett annat skäl egentligen. Men jag har varit inne på att köpa flång nytt ett tag då det inte dykt upp någon lämplig begagnad.

På väg till ROB.E
Öp1.jpg


Äntligen hemma...
öp2.jpg


Ja ja, en till...
öp3.jpg


öp4.jpg

BAM :cool:

öp5.jpg

öp6.jpg

På väg hem :)
öp7.jpg

Riktigt nöjd, känns verkligen super! :angel:
öp8.jpg



STORT TACK till Marcus på @ROB-1832 även ett stort tack till Urmakaren Peter!

( Plastar eventuellt av den till helgen:cool: )

Den är helt underbar, moppen alltså ;), beträffande klockan så är den helt sjukt magisk :nailbiting::wideyed::hungry: och den passar dig som hansken mannen :cigar:, stort FUCKING grattis i efterskott Bro :D!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kör en snabb paketöppning här, egentligen är den lite fejkad då jag sportade hem klockan på armen. :)
Var till ROB.E för ett annat skäl egentligen. Men jag har varit inne på att köpa flång nytt ett tag då det inte dykt upp någon lämplig begagnad.

På väg till ROB.E
Öp1.jpg


Äntligen hemma...
öp2.jpg


Ja ja, en till...
öp3.jpg


öp4.jpg

BAM :cool:

öp5.jpg

öp6.jpg

På väg hem :)
öp7.jpg

Riktigt nöjd, känns verkligen super! :angel:
öp8.jpg



STORT TACK till Marcus på @ROB-1832 även ett stort tack till Urmakaren Peter!

( Plastar eventuellt av den till helgen:cool: )
Grattis! Kul att köpa sprillans :pirate:

(Btw med klockan framme när man kör hoj snurrar alltid bilderna i huvudet av en vurpa och klockan skrapas mot asfalten tills den smälter ihop med armen... Men då har man nog värre fysiska problem än klockan :D)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag vet, moppen är MVG - Klockan är G+;)
Tack tack, jag är riktigt nöjd nu och tror det kommer se ut så här ett bra tag i min klocklåda framöver :cigar:
Grattis till din nya skönhet! :cool:

Tackar, jag är nöjd som ett barn på julafton!

Det hoppas jag också att den gör :D för den är riktigt, riktigt trevlig!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Trots att jag i början av mitt klockintresse tyckte att denna klocka var bland det fulaste jag sett på denna jord, började jag fatta tycka för den efter att ha sett många bilder och läst dess historia. Klockan växte hos mig tills att jag helt sonika beslutade mig för att jag skulle ha en. Dock har jag smala handleder och att hitta en mindre modell (kring 36-37mm) i bra skick var inte det lättaste. Förra veckan dök det dock upp ett jättefint exemplar på Chrono24 och nu sitter en Audemars Piguet Royal Oak (ref. 14790ST) på handleden! Jag är jättenöjd med klockan hoppas på att aldrig behöva sälja klockan :)

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Ruskigt bra skick, verkar va bra size på dig också - grattis!!!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker Armida har mer lättburen boett, den sitter perfekt på en vanlig eller smal handled och blir härligt knubbig. Resten som tavla, visare föredrar jag Helson. Tycker även kvalitén på Helson är snäppet vassare, om än marginellt. Även 45mm Armida sitter bra om än större än 42mm såklart.

Iaf två bra klockor, för att sätta griller i huvudet har ju även zenton en mässingdykare. Lite fula visare men med modd (samma som för Seiko 7s26 verk) skulle den grym. Eller om man vill gå på brons typ Zelos abyss eller gruppo gamma vanguard, mina favoriter där. Men de är dubbelt så dyra men kanske dubbelt så kul, brons patineras iaf finare än mässing. Iof beroende på vad en gillar för patina :)
Håller med du du där angående tavla och visare, mycket snyggare på helson! Skulle kunna tänka mig en armida a1 med blå sunburst tavla i mässing och en blå 42mm sharkdiver i stål med länk eller kanske en 40mm?? :D
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har suttit någon månad och letat klocka, håller på och tar dykcert så då kan ni lista ut att det är en dykare jag var ute efter.
Hängde dagligen på Köp & Sälj och scoutade. Det dök upp en Tag Heuer, nya Aquaracern och jag slog till! Om jag är nöjd? Verkligen! Känns som en mycket välbyggd klocka och riktigt snygg. En bild på den givetvis
IMG_20160530_164007.jpg

Det dröjde inte mer än någon timme efter att jag för över pengarna för klockan på bild och avslutat affären innan jag lyckas se ännu en klocka som jag tyckt varit otroligt intressant och estetiskt tilltalande med sitt något annorlunda utseende.
Några PM senare och ännu en dykare var inköpt. (Min sambo bara skakar på huvudet) :D
Kunde inte låta bli, ni känner säkert igen er!
Så vad blev det?
20160531_134728.jpg
20160531_134844.jpg
20160531_134918.jpg
20160531_134945.jpg
20160531_135024.jpg
20160531_135334.jpg
20160531_135033.jpg
20160531_135048.jpg
SEIKO Transocean:) Vilken grym klocka, den gör sig inte rättvisa på bild. Nu sitter jag klar inför kommande dyk och bad.
Ursäkta bildbomb :rolleyes:
Snyggt, stort grattis till klockorna! Lycka till med dykningen, och kom ihåg: "divers are always happy!" ;)
 
Topp