• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Så var det då dags för ytterliggare en klocka till samlingen. Det var inte direkt ett planerat köp då jag sedan i julas hade köpt på mig fem klockor. Sambon har redan tröttnat på att jag köpt så många klockor och det var inte direkt muntra miner från hennes sida när det dök upp ett till paket hemma. För egen del var det dock en stor sak. Inte den dyraste klockan, men dock den dyraste jag har köpt begagnad. Har kollat på en liknande variant av denna klockan ny. Men slog aldrig till förens jag nu då hittade den begagnad här på ks köp och sälj.
20160624_125332.jpg

Paketet ser bra ut. Väldigt fint inslaget.
20160624_124142.jpg

Hum ... massa papper. Men vänta lite det ligger något där.
20160624_124223.jpg

Jag kan se något svart där bakom vad kan det vara. En till låda?
20160624_124346.jpg

En orient star låda.
20160624_124507.jpg

I lådan låg en till låda med en klocka. Nämligen en Orient Star Classic WZ0251EL.
20160624_125010.jpg

Jag får tacka @Robert Israelsson med sambo för en bra affär och en fantastisk klocka.

Så var det då dags för ytterliggare en klocka till samlingen. Det var inte direkt ett planerat köp då jag sedan i julas hade köpt på mig fem klockor. Sambon har redan tröttnat på att jag köpt så många klockor och det var inte direkt muntra miner från hennes sida när det dök upp ett till paket hemma. För egen del var det dock en stor sak. Inte den dyraste klockan, men dock den dyraste jag har köpt begagnad. Har kollat på en liknande variant av denna klockan ny. Men slog aldrig till förens jag nu då hittade den begagnad här på ks köp och sälj.
20160624_125332.jpg

20160624_124142.jpg

20160624_124223.jpg

20160624_124346.jpg

En orient star låda.
20160624_124507.jpg

I lådan låg en till låda med en klocka. Nämligen en Orient Star Classic WZ0251EL.
20160624_125010.jpg

Jag får tacka @Robert Israelsson med sambo för en bra affär och en fantastisk klocka.
Grattis! Sambon hälsar och tackar! :)

20160624_125332.jpg

20160624_124142.jpg

20160624_124223.jpg

20160624_124346.jpg

En orient star låda.
20160624_124507.jpg

20160624_125010.jpg

Snygga klocka! Grattis!

Idag fick jag ett paket!
img_3949-jpg.339867

Det innehöll en vit låda
_mg_6810-jpg.339869

Men inuti den låg en riktigt spännande låda
_mg_6813-jpg.339870

Vad kan det vara? Vad kan det vara?
_mg_6818-jpg.339872

Jo så klart en av de snyggaste klockorna från Omega någonsin!
_mg_6817-jpg.339871

Sist men inte minst en annan närbild. Även om den är lite kladdig från plasten.
_mg_6824-jpg.339873

Trevlig midsommar!

Grattis till en riktigt fin klocka :) Jag får vänta tills på tisdag

En bra vecka som innebar dubbel paketöppning

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ja, det blev en svart reissue SCED037 by curtesy of @denjohan
Inte min första men kanske behåller jag den denna gång, har saknat den jag sålt lite.
image.jpeg
image.jpeg

Höger handled för Bishop.
Också över till paket nummer 2

image.jpeg
image.jpeg

Men... En Seiko till?
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
En mint SCED035 med plasten på. Vänster handled skall såklart en Ripley sitta på.
image.jpeg
image.jpeg

Fota båda handlederna var ett omöjligt projekt. Känner mig nu helt redo för ett Alien maraton, bara Lillan har lagt sig

En bra vecka som innebar dubbel paketöppning

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ja, det blev en svart reissue SCED037 by curtesy of @denjohan
Inte min första men kanske behåller jag den denna gång, har saknat den jag sålt lite.
image.jpeg
image.jpeg

Höger handled för Bishop.
Också över till paket nummer 2

image.jpeg
image.jpeg

Men... En Seiko till?
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
En mint SCED035 med plasten på. Vänster handled skall såklart en Ripley sitta på.
image.jpeg
image.jpeg

Fota båda handlederna var ett omöjligt projekt. Känner mig nu helt redo för ett Alien maraton, bara Lillan har lagt sig
Kul med lite fler medlemmar med Seikos Aliens-klockor på armen :) Gjorde en egen paketöppningstråd tidigare på året när jag fick hem min egen Ripley-modell. Imponerande att du lyckades hitta en helt oöppnad modell så här långt efter släppet, till vad jag hoppas var ett rimligt pris. Kändes för egen del som det var rätt knepigt redan i mars och jag fick betala en hyffsad premie utöver det japanska priset.

Under min söndagspromenad stack jag in huvudet i en butik med blandat begagnat och fick plötsligt syn på den här. Har länge varit sugen på att testa någon av deras modeller men har alltid funnits andra klockor före. Den var prissatt riktigt bra och efter en stunds trevligt klocksnackande hade den plötsligtkommit ner på ett pris som jag inte kunde passa på - så jag slog till!

Min första Sjöö Sandström...
image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

Kändes i största laget i början men efter att ha burit den konstant senaste dygnet börjar jag förlika/vänja mig. Känns som en perfekt sommarklocka - får se om den får stanna även efter.

image.jpeg
image.jpeg

Under min söndagspromenad stack jag in huvudet i en butik med blandat begagnat och fick plötsligt syn på den här. Har länge varit sugen på att testa någon av deras modeller men har alltid funnits andra klockor före. Den var prissatt riktigt bra och efter en stunds trevligt klocksnackande hade den plötsligtkommit ner på ett pris som jag inte kunde passa på - så jag slog till!

image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

Kändes i största laget i början men efter att ha burit den konstant senaste dygnet börjar jag förlika/vänja mig. Känns som en perfekt sommarklocka - får se om den får stanna även efter.

image.jpeg
image.jpeg
Den e ruskigt grym!Grattis!!

image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Sköna bilder, grattis till dinkan!

image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Skulle vilja prova en sån någon gång alltså, den är riktigt cool. Gillar sekundvisaren i rött mot det grå svarta.

image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Riktigt bra! Grattis!

image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Kul! Hur stora handleder har du? Jag tycker att den sitter bra på dig så därför undrar jag, själv har jag ganska smala.

Sommarklockan har anlänt, för många somrar framöver!
Har varit sugen på en sån här i ca 2 år utan att slå till, men i slutet av förra veckan blev det äntligen affär :)

Var tvungen att ta några slurkar kaffe för att lugna nerverna.
IMG_1129.JPG

Fick motsatt effekt, vad tänkte jag med egentligen.
Undrar vad som kan finnas i paketet, är det en klocka eller en påse med sand (kaffe kan tydligen ha en nojig effekt)

IMG_1130.JPG

Men sådär, nu börjar det lika något! Pulsen börjar gå upp igen, men på ett positivt sätt.

IMG_1131.JPG

Måste ge beröm för boxen, riktigt fin! Härligt med inplastad knapp också ;) Finns inget bättre än att dra bort plast på nya saker. Speciellt om de är klockrelaterade.
Nu är det dags att se vad som finns i.

IMG_1132.JPG

Där är den! Äntligen äger jag en SMP-c! Givet val i mångas samling, även i min :)
Fortsätter att bidra med överrepresentationen av denna klocka i paketöppningstråden senaste veckan. Men lite variation kan jag bjuda på då det här är den svarta varianten. Går inte att beklaga sig över att fler än en själv har bra smak! ;)
IMG_1137.JPG

Det obligatoriska wristshotet efter att länken har modifierats till min smala handled. Går även att skymta mejselsats från Bergeon till vänster, passar på att göra lite smygreklam! Riktigt bra grejer, rekommenderas för er som inte har. Är det även svansen av ett Bond-nato som går att skymta?

IMG_1150.JPG

En till bild påväg mot Ica för ladda upp med glass och vattenmelon till kvällens matcher i fotbolls em.
Älskar hur den tar ljuset! Länken sitter skönt och bra.

IMG_1153.JPG

Det var allt jag hade.
Tack för visat intresse! Och ha en trevlig kväll allesammans, det vet jag att jag kommer ha i alla fall!

Har varit sugen på en sån här i ca 2 år utan att slå till, men i slutet av förra veckan blev det äntligen affär :)

IMG_1129.JPG

Undrar vad som kan finnas i paketet, är det en klocka eller en påse med sand (kaffe kan tydligen ha en nojig effekt)

IMG_1130.JPG

Men sådär, nu börjar det lika något! Pulsen börjar gå upp igen, men på ett positivt sätt.

IMG_1131.JPG

Måste ge beröm för boxen, riktigt fin! Härligt med inplastad knapp också ;) Finns inget bättre än att dra bort plast på nya saker. Speciellt om de är klockrelaterade.

IMG_1132.JPG

Där är den! Äntligen äger jag en SMP-c! Givet val i mångas samling, även i min :)
Fortsätter att bidra med överrepresentationen av denna klocka i paketöppningstråden senaste veckan. Men lite variation kan jag bjuda på då det här är den svarta varianten. Går inte att beklaga sig över att fler än en själv har bra smak! ;)
IMG_1137.JPG

Det obligatoriska wristshotet efter att länken har modifierats till min smala handled. Går även att skymta mejselsats från Bergeon till vänster, passar på att göra lite smygreklam! Riktigt bra grejer, rekommenderas för er som inte har. Är det även svansen av ett Bond-nato som går att skymta?

IMG_1150.JPG

En till bild påväg mot Ica för ladda upp med glass och vattenmelon till kvällens matcher i fotbolls em.

IMG_1153.JPG

Det var allt jag hade.
Tack för visat intresse! Och ha en trevlig kväll allesammans, det vet jag att jag kommer ha i alla fall!

Grattis...börjar dugga tätt nu. Jag är SÅ nöjd med min svarta...magisk AR!

image.jpeg

...blev en Landsort!
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Grattis! Riktigt snygg!

Min första paketöppning, men inte första klockan. Jag har varit lite tveksam till att visa upp mina tidigare paketöppningar eftersom jag inte riktigt vetat hur man gör. Efter flera timmars besök i denna tråd så börjar jag nog få lite grepp om det. Vi får se vad ni tycker.
1. En wrist shot på väg för att hämta paketet.
IMG_2489.JPG

2. En bild på sin klocka och vilken bil man kör för att hämta paketet. Lägg märke till att bilderna är tagna från två olika dagar. Men syftet är väl bara att visa att man kör bil och inte tar buss.
IMG_2488.JPG

3. En bild på paketet när man äntligen fått hem det och verktyget som man ska använda för att öppna paketet.
IMG_2493.JPG
4. Notera att jag använde plastsågen och inte saxen som skymtar i bakgrunden.
IMG_2494.JPG

5. Voila! En JLC!
IMG_2496.JPG

6. Inte vilken som helst utan en Grande Reverso Calendar...i plast.
IMG_2498.JPG

7. Sist men inte minst, obligatoriska wrist shot utan plast.
IMG_2502.JPG

8. Sedan ber man om ursäkt för att man har tagit så dåliga bilder med mobiltelefonen och så tackar man säljaren @Feskarn för den otroligt trevliga affären och bjuder på en bild med klockan runt flaskhalsen.
IMG_2507.JPG
Grattis till mycket fin klocka.
Har också tittat på den. Fråga: tycker du inte att den är stor?

IMG_1129.JPG

IMG_1130.JPG

IMG_1131.JPG

IMG_1132.JPG

IMG_1137.JPG

IMG_1150.JPG

IMG_1153.JPG

Det var allt jag hade.

Stort grattis! Den länken får ju ofta skit men jag tycker den är riktigt snygg!

Ett efterlängtat paket! Har haft förskräckligt svårt att komma till skott på sistone, så mycket jag vill prova så det har nästan låst sig lite. Men i förra veckan fick jag en impuls och agerade innan jag hann ångra mig.
image.jpeg

Ett paket.
image.jpeg

Inget full-set här inte...
image.jpeg

Lite digitalt, lite titan, lite vitt. Det måste ju vara en...
image.jpeg

Breitling Aerospace Avantage ref E79362!
image.jpeg

Borde vara en utmärkt sommarklocka!

Ett efterlängtat paket! Har haft förskräckligt svårt att komma till skott på sistone, så mycket jag vill prova så det har nästan låst sig lite. Men i förra veckan fick jag en impuls och agerade innan jag hann ångra mig.
image.jpeg

Ett paket.
image.jpeg

Inget full-set här inte...
image.jpeg

Lite digitalt, lite titan, lite vitt. Det måste ju vara en...
image.jpeg

Breitling Aerospace Avantage ref E79362!
image.jpeg

Borde vara en utmärkt sommarklocka!

Grattis! Fin i vit :)

Tillbaka
Topp