Yes - fanns. Var i valet och kvalet men det stod ditt namn på den svartaStort grattis! Riktigt fin! Har själv en blå också Vet du om dem hade en svart hemma? Tänkte komplettera med en svart också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes - fanns. Var i valet och kvalet men det stod ditt namn på den svartaStort grattis! Riktigt fin! Har själv en blå också Vet du om dem hade en svart hemma? Tänkte komplettera med en svart också
Yes då blir det Väla imorgonYes - fanns. Var i valet och kvalet men det stod ditt namn på den svarta
Grattis! Ser bra utSen mitt klockintresse startade för ca 10 år sedan har denna klocka varit en dröm.
För inte så länge sedan var jag nära att köpa efterföljaren, men eftersom mycket annat kostat pengar i sommar fick den drömmen dö.
Dock mycket nöjd med denna öppning och klockan har suttit gjuten på handleden sen i fredags. Enda nackdelen ska väl vara att man svettas ymnigt av titan.
Stilig!!!! Vad är det för årsmodell?Sen mitt klockintresse startade för ca 10 år sedan har denna klocka varit en dröm.
För inte så länge sedan var jag nära att köpa efterföljaren, men eftersom mycket annat kostat pengar i sommar fick den drömmen dö.
Dock mycket nöjd med denna öppning och klockan har suttit gjuten på handleden sen i fredags. Enda nackdelen ska väl vara att man svettas ymnigt av titan.
Tack! Den är från 2001Stilig!!!! Vad är det för årsmodell?
Inlägg i paketöppningstråden imorgon då... Best of luck!Yes då blir det Väla imorgon
Grattis. Stilig klocka.Min första automatiska klocka kom igår, hämtade den precis från urmakarna efter en länk justering.
Ett väl inslaget paket.
I paketet låg en låda
Min första automatiska klocka är en Christoper Ward
I paketet låg en låda
En massa papper
Ett litet välkomstbrev, kvitto, en handbok, två styck COSC papper och ett till paket att öppna! Vad kul!
En fiberduk
Ytligare en låda...
För er som inte kunde gissa det tidigare så är det en Christoper Ward Pulsmeter Limited Edtion jag har köpt.
Kort histria bakom klockan
En man vid namn Sir John Floyer (1649-1734) var bland de första använda verktyg för att mäta pulsen. Han bad en lokal urmakare att göra en klocka för just detta syfte. Under 1900 talet började många inom vården att använda en klocka som hete Pulsograph för att mäta en patients hjärtslag. Pulsometer är bland de senare variationernas av en Pulsograph.
Nu till den roliga biten. Det Tekniska
Swiss Made
Limited Edtion (endast 255 stycken tillverkas). Jag fick exemplaret 0055.
38 timmars power reserv
COSC certifierad chronometer
Safir glas
Transparant baksida
Diametern: 40mm
Höjd: 11.35mm
Urverk: Sellita SW200-1(COSC)
Vattentät till 50 meter.
Hur mäter man då pulsen med klockan?
Man väntar tills sekundvisaren är vid 12.00. Sedan börjar man räkna sin puls. Efter 30 slag ser du många hjärtslag du har i minuten.
Lite mer bilder
Sist men inte minst har vi den obligatoriska wristshoten
Är väldigt nöjd med klockan.
Ps. Blev lite dåliga bilder då jag använde en mobilkamera men det är tanken som räknas .
Har haft två olika 14790. Den bär inte som en DJ.Paketet från Belgien kom då tillslut fram med min AP 14790. Otroligt bra klocka det här. Riktigt dressig och storlek som en DJ. Kan varmt rekommenderas!
Sedär ja, trevligt! Har själv varit inne på en sådan, var ifrån beställde du din?Min tur att öppna ett paket. Efter att ha sålt min blå Orient Mako. Började jag leta ny billig sommarbeater. Efter många funderingar på parametrar som automatiskt eller sol, vit eller blå så landade denna idag. Något försenad men ändå välkommen.
Nu får vi se hur vi känner för varandra efter diverse sommaräventyr. Men blått är bra mysigt på sommaren.
Paketet från Belgien kom då tillslut fram med min AP 14790. Otroligt bra klocka det här. Riktigt dressig och storlek som en DJ. Kan varmt rekommenderas!
Ett skoj paket ifrån London landade för några dagar sen. 16800 från -83 med mysig patina. Mycket nöjd
Tackar!Två riktigt bra dinkor, grattis till er båda!
Perfekt, stort grattis!Min första paketöppning jag presenterar här då jag igår mötte upp @Compiss och slog till på en klassisk Rolex 114060
Alla dykarna samlade
Funkar alltid! Grattis!Min första paketöppning jag presenterar här då jag igår mötte upp @Compiss och slog till på en klassisk Rolex 114060
Alla dykarna samlade
Grymt !!!Min första paketöppning jag presenterar här då jag igår mötte upp @Compiss och slog till på en klassisk Rolex 114060
Alla dykarna samlade
För många dagar utan klocka resulterade i detta:
Stort tack till @Luckyluciano som släppte den åt mig. Nu är sommaren räddad. #gladpojke
Japp!Var det inte du som köpte @Luckyluciano AP också?