Blev en ny klocka idag också.
Rolex absolut mest underskattade modell.
Bredvid padin jag köpte igår.
Sämst lumebild. Älskar pilarna på timindex.
Grattis igen gubben, riktigt snyggt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev en ny klocka idag också.
Tack, förbaskat trevlig klocka! Jo, en med lite krigsskador hade kanske varit coolare men nu får jag ordna det själv!Finns inget coolare än små CWC:are! Grattis. Grym! Även om du borde köpt en med lite år nacken.
Min mycket äldre mekaniska farbror säger hallå:
Grattis! Håller med, Yachtmaster är klart underskattad.Blev en ny klocka idag också.
Tack!
Har spanat till och från på lite äldre Breitling med 7750. Men det skall vara rätt utförande. Dom flesta är lite mindre än önskvärt och flertal med lite knepiga färgkombinationer. Den här är perfekt i storlek, en i mitt tycke väldigt snygg tavla. Samt inga guld-detaljer för det vill jag inte ha. Dokumenterat rätt nyligen servad och levererades med både länk och gummi. Det var check på alla punkter, inkl rätt pris, så jag slog till direkt. Finfint skick, enda smolket är lite repat glas men det mer känns än syns faktiskt. Beskrivet av säljaren så det var ingen överraskning. Köpt på forumet och ankom idag. Modellen heter A13035.1 och är från 1997. Fullset får man väl säga. Väldigt trevlig modell faktiskt för sansade pengar. Min första Bratte, har väl varit lite anti förut (dörrvakt och så) men gradvis svängt på sistone.
Med risk för att bli inspärrad på dårhus så får jag väl ändå dela med mig av en trippel paketöppning...
Ja, tre paket alltså. De kom inom bara ett par dagar så jag har inte hunnit sätta mig och kontrollera innehållet förrän nu
Men... Tre likadana eller?
Låda 1 (ej original) innehållet ser bekant ut
Jo då, jag ville faktist ha en svart också medan SKX007 ännu fanns kvar
Bara någon dag efter att beställt denna så dök det upp ett mail från en kontakt om att den japanska versionen fanns tillgänglig hos en annan leverantör. Snabbt beställde jag denna med så att den skulle passa bättre ihop med den SKX009J jag redan har.
Men men... När mailet kom att leveransen gått iväg med FedEx så visade det sig att något gått fel. Den som var på väg hem visade sig vara en SKX009J - Precis en som jag redan har
Låda 2
Mailkontakt. Jag kunde få en returfrakt och byta ut den utan problem, men de kunde inte skicka den jag svarta som jag skulle haft förrän denna hade kommit fram. De hade bara några ex kvar och kunde inte reservera någon så länge pga att så många beställt.
Lösningen blev istället att jag (eftersom jag bevisligen beställt före de andra) med viss rabatt kunde få även den svarta J-version som var det jag egentligen ville ha från början
Låda 3
Så... Nu sitter jag djupt i Seiko-träsket med fyra klockor, plus Pouge och två Ripley. Allt jag ville var att ha två Seikodykare och det var gränsfall redan då
Vet inte vad jag ska skylla på till frun, har någon ett bra tips?
Förresten är väl Padin jävligt snygg...
"Det var ett specialerbjudande - Tag 3 betala för 1"Med risk för att bli inspärrad på dårhus så får jag väl ändå dela med mig av en trippel paketöppning...
Ja, tre paket alltså. De kom inom bara ett par dagar så jag har inte hunnit sätta mig och kontrollera innehållet förrän nu
Bara någon dag efter att beställt denna så dök det upp ett mail från en kontakt om att den japanska versionen fanns tillgänglig hos en annan leverantör. Snabbt beställde jag denna med så att den skulle passa bättre ihop med den SKX009J jag redan har.
Men men... När mailet kom att leveransen gått iväg med FedEx så visade det sig att något gått fel. Den som var på väg hem visade sig vara en SKX009J - Precis en som jag redan har
Låda 2
Mailkontakt. Jag kunde få en returfrakt och byta ut den utan problem, men de kunde inte skicka den jag svarta som jag skulle haft förrän denna hade kommit fram. De hade bara några ex kvar och kunde inte reservera någon så länge pga att så många beställt.
Lösningen blev istället att jag (eftersom jag bevisligen beställt före de andra) med viss rabatt kunde få även den svarta J-version som var det jag egentligen ville ha från början
Låda 3
Så... Nu sitter jag djupt i Seiko-träsket med fyra klockor, plus Pouge och två Ripley. Allt jag ville var att ha två Seikodykare och det var gränsfall redan då
Grattis till grymma klockor! Blir nog en SKX som nästa köp för mig.. Vet inte om det blir 007 eller 009 dock.Med risk för att bli inspärrad på dårhus så får jag väl ändå dela med mig av en trippel paketöppning...
Låda 2
Låda 3
Grattis till grymma klockor! Blir nog en SKX som nästa köp för mig.. Vet inte om det blir 007 eller 009 dock.
Du får skicka ett PM när du ska sälja!Jag kommer bara att behålla två av dessa, 007j och 009j
Grattis! Så det var detta du antydde häromdagen?Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Denna gången blev det en jag missat två gånger innan, men det heter juh "tredje gången gillt"
Plast......MYCKET plast
Ett litet grönt paket med bruna snöööööören
Ett smygtitt
Och där har vi den: Rolex Datejust Turnograph 116264. D-serie i superskick. Grym med sin mattsvarta/gråa tavla och de röda detaljerna: sekundvisare, datum och Turnograph-text
Grattis! Så det var detta du antydde häromdagen?
Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Denna gången blev det en jag missat två gånger innan, men det heter juh "tredje gången gillt"
Plast......MYCKET plast
Ett smygtitt
Och där har vi den: Rolex Datejust Turnograph 116264. D-serie i superskick. Grym med sin mattsvarta/gråa tavla och de röda detaljerna: sekundvisare, datum och Turnograph-text
Nej, verkligen inte!Den där rackarn ser man inte inte på på var mans handled, kul. Grattis!
Riktigt, riktigt fin! Grattis!Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Plast......MYCKET plast
Ett smygtitt
Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Plast......MYCKET plast
Ett smygtitt
Grattis! Passar perfekt med tatueringen också
40-ishRiktigt, riktigt fin! Grattis!
Säg, vad får man slanta för en sådan?
Har du rätt i...det va meningen att den skulle hem när jag satt och tatuerade mig för några år sedanGrattis! Passar perfekt med tatueringen också
Får rysningar när folk skriver/säger "gubben" till en kompisGrattis igen gubben, riktigt snyggt!
Mycket fin, grattis!Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Plast......MYCKET plast
Ett smygtitt
Haha grattis! Förknippar röd BB med dig så bra att du skaffat en igenSpontanköpte en BB igår på fyllan. Saknat min gamla röda. Uppe i 4 black bayen nu haha
Stort grattis! Den där vill jag klämma på när tillfälle ges!Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Plast......MYCKET plast
Ett smygtitt
Alltid kul att man kan beröra någonFår rysningar när folk skriver/säger "gubben" till en kompis
Haha du är inte den enda. Saknas bara ett pelagosgummiHaha grattis! Förknippar röd BB med dig så bra att du skaffat en igen
Stort grattis! Den där vill jag klämma på när tillfälle ges!
Alltid kul att man kan beröra någon
Haha du är inte den enda. Saknas bara ett pelagosgummi
Stort grattis, den där är riiiiiiktigt bra!Blev en ny klocka idag också.
Det var ett tag sedan jag postade på KS. Nya klockor har det blivit dock..ett antal
Men nu kör vi lite ögongodis igen.....
Jag har alltid varit svag för guld-dinkor
Efter mycket om och men, efter en hel del flippande, och en bra fylla i Kroatien bestämde jag mig för en guldare igen...
Sagt och gjort, efter lite mailkonversation betalades dinkan och sedan var det bara att vänta...allt detta med lätt salongsberusning. Såpass mycket berusning dock så jag fick logga in på internetbanken dagen efter och kolla att kontonr, IBAN mm stämde...beloppet var fel men det gick att korrigera då det var lördag morgon och banken gör utbetalning dagen efter .
Pengarna var framme på tisdag, klockan skickades på onsdag och idag kom den alltså med DHL.
Så mina vänner, får jag lov att presentera:
Japp...PAM 393.
UNDERBAR och härlig närvaro. Gillar att den är 42mm och den sitter fantastiskt på handen.
Tack för att ni tog er tid att läsa och kika och tack KS för lite plats i ljuset
Snygg så in i helvete!!Grattis!!Det var ett tag sedan jag postade på KS. Nya klockor har det blivit dock..ett antal
Men nu kör vi lite ögongodis igen.....
Jag har alltid varit svag för guld-dinkor
Efter mycket om och men, efter en hel del flippande, och en bra fylla i Kroatien bestämde jag mig för en guldare igen...
Sagt och gjort, efter lite mailkonversation betalades dinkan och sedan var det bara att vänta...allt detta med lätt salongsberusning. Såpass mycket berusning dock så jag fick logga in på internetbanken dagen efter och kolla att kontonr, IBAN mm stämde...beloppet var fel men det gick att korrigera då det var lördag morgon och banken gör utbetalning dagen efter .
Pengarna var framme på tisdag, klockan skickades på onsdag och idag kom den alltså med DHL.
Så mina vänner, får jag lov att presentera:
Japp...PAM 393.
UNDERBAR och härlig närvaro. Gillar att den är 42mm och den sitter fantastiskt på handen.
Tack för att ni tog er tid att läsa och kika och tack KS för lite plats i ljuset