• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

nissehult

Patek
2-Faktor
Frun sa att hon behövde en röd klocka.
Problemet är att den lilla damen kan vara ganska hårdhänt vid sina klockor, så här dög inte första bästa klocka.
Det ska vara hållbart OCH elegant.
Det enda som passade in var en till Certina.
IMG_20160729_110803.jpg
IMG_20160729_110925.jpg
IMG_20160729_111102.jpg
IMG_20160729_111213.jpg
IMG_20160729_111318.jpg
IMG_20160729_111401.jpg

Certina DS Podium C025.210.16.428.00
Storlek 32,5 mm
Tjocklek 8,9 mm
ETA F06.161 Quartz verk med EOL system
Boett i 316 L Rostfritt stål
Safirglas
Lume på visare och timmarrkeringar
Urtavla i pärlemor med romerska siffror
Läderband med butterfly spänne
Vattentålighet 100 m
Vikt 52 g
Snygg klocka.
 

WatchIT

Panerai
Fick hem den här fulsnygga saken härom dagen. Tänkte först köra en egen paketöppningstråd, men kom fram till att jag väntar med det tills jag får hem något som ligger i en tyngre viktklass (både bildligt och bokstavligt talat). Det här var mer som ett mellanmål i väntan på middagen, så att säga...
Omslagspapperet är redan borta, pakettejpen bortskuren, vad har vi i lådan egentligen?
IMG_0701.JPG

Ett kort, trevligt! Under kortet finns det...
IMG_0702.JPG

...bubbelplast... och en påse.
IMG_0703.JPG

Vad finns det i påsen?

IMG_0704.JPG

Smågodis!

IMG_0705.JPG

Fint paket, med pennor och allt!

IMG_0706.JPG

Spännande färgkombination... och i asken finns...

IMG_0707.JPG

...en uggla? Japp, en Omega Constellation "Manhattan" Day-date, även kallad "ugglan" (även om likheten med en uggla kanske främst syns på de modeller som har en tvåfärgad tavla).

IMG_0708.JPG

Sitter som en smäck!

IMG_0711.JPG

Observatoriekupolen på baklocket. Mitt ex. ska tydligen vara från -91, om man får tro serienumret (som är suddigt på bilden).

IMG_0710.JPG

En hög smågodis!

Grym och kul att se i så bra skick! Köpte min ny -92 så det kan nog stämma med -91. Bifogar en bild på min som jag njuter av då och då fortfarande :)

image.jpeg
 

Uri Dinkansson

Breitling
Tjena klocksnackare. Uri Dinkansson var namnet och helt ny på forumet. Har alltid varit klocknörd men har inte burit en dinka på 20år.
Senast var på en charter till ön Kos då min Seiko kronograf åkte i stengolvet på fyllan. Har visserligen den kvar men glaset är borta.
Kanske jag reparerar den av nostalgiska skäl.
Nåväl, dags för lite paketöppning eller snarare påsöppning.
s7 584.jpg
s7 585.jpg
s7 586.jpg
Det blev en flygare mark 18 chrono (lilla prinsen) som ny dinka. Har alltid gillat IWC och tyckte det var dags att slå till.
s7 592.jpg
wristshot.
Framåt kvällnigen så skulle naturligtvis några andra lallare vara med och leka!
s7 594.jpg
s7 600.jpg


Är djävligt nöjd med IWCn och fick en bra deal.
På återseende nördar och glad sommar!

PS1: Självklart bär en riktig karl som jag själv minst 40mm!
PS2: Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
I fredags kom en avi i brevlådan. Efter att ha insett att postens terminal stängde tidigt lyckades jag ändå komma in bakvägen för att hämta ut paketet. Bra där posten. Innehållet var dock absolut ingen besvikelse, äntligen finns där en ny herre i samlingen och den kommer nog få stanna ett tag.
IMAG1597.jpg

IMAG1598.jpg
IMAG1601.jpg
IMAG1603.jpg
IMAG1606.jpg


Omega Seamaster 300 Co-Axial, den håller tiden som en gud och känns precis lagom på mina 19cm-handleder. Tack @Snigel för en god affär.
 

Calfen

Panerai
I fredags kom en avi i brevlådan. Efter att ha insett att postens terminal stängde tidigt lyckades jag ändå komma in bakvägen för att hämta ut paketet. Bra där posten. Innehållet var dock absolut ingen besvikelse, äntligen finns där en ny herre i samlingen och den kommer nog få stanna ett tag.
IMAG1597.jpg

IMAG1598.jpg
IMAG1601.jpg
IMAG1603.jpg
IMAG1606.jpg


Omega Seamaster 300 Co-Axial, den håller tiden som en gud och känns precis lagom på mina 19cm-handleder. Tack @Snigel för en god affär.

Bästa omegan på marknaden :)
 
  • Like
Reactions: CCB

Ernesto

Patek
2-Faktor
Efter att ha läst om alla galningar som beställde Seiko PADI blev jag också sugen. Så på lunchen i lördags ringde jag Svante på Klockmaster Globen för att fråga om han hade en över till mig. Och det hade han!

Snabb paketöppning på Arlanda innan avfärd mot Budapest.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

chgeorg

Omega
Efter att i typ December börjat hänga här på KS och ganska snabbt klickat hem en Certina DS 1 Day Date, och varit jävligt nöjd med den klockan. Men givet vis öppnade ögonen upp sig för liknande modell hos rolex, gärna en Day-Date eller en Datejust. Så efter att ha kollat runt i några månader här på KS köp och sälj, slaviskt kollat på Chrono24 så blev det äntligen en:


IMG_0050.JPG

IMG_0051.JPG
IMG_0056.JPG


Yes, en Omega blev det alltså, men vilken?!

IMG_0057.JPG

Helvete, det där är ju inte en Omega..

IMG_0058.JPG

IMG_0059.JPG

Nej för den sitter ju redan på handleden :D

Sedans jag såg denna speedy så var det kärlek vid första ögonkastet! Den har typ inte lämnat handleden sedans i fredags och jag kan komma på mig att snegla på den bara för att..

För er som undrar så är det en 3520.50.00 ifrån 2002
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Mycket Padi nu. Bryter av med en liten kvartsbeater. Kom på att jag saknade en sådan. Beställde den för sex dagar sedan och fick en elektronisk avi idag.
Ett paket från England.
image.jpeg

Välpaketerat.
image.jpeg

Ett litet meatlletui.
image.jpeg

Aha, en CWC.
image.jpeg

Närmare bestämt en G10.
image.jpeg

Köpte ett grönt band till den också.
image.jpeg
 

A.J.

Panerai
I fredags kom en avi i brevlådan. Efter att ha insett att postens terminal stängde tidigt lyckades jag ändå komma in bakvägen för att hämta ut paketet. Bra där posten. Innehållet var dock absolut ingen besvikelse, äntligen finns där en ny herre i samlingen och den kommer nog få stanna ett tag.
IMAG1597.jpg

IMAG1598.jpg
IMAG1601.jpg
IMAG1603.jpg
IMAG1606.jpg


Omega Seamaster 300 Co-Axial, den håller tiden som en gud och känns precis lagom på mina 19cm-handleder. Tack @Snigel för en god affär.
Grattis till en grymt fin klocka! Den gör sig riktigt bra på tropic också!:)
 
  • Like
Reactions: CCB
Topp