• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

20160817_170146.jpg
20160817_170156.jpg
20160817_170250.jpg
OWG är ett märkligt och outforskat tillstånd. Men det brukar dessbättre läka ut utan behandling. Grattis!

Usch vad är detta för mögel?
upload_2016-8-15_22-33-8.jpeg

Svensksåld iaf...
cert.jpg

Plötsligt händer det - En superfin 2254.50 :)
upload_2016-8-15_22-35-35.jpeg

10 år gammal - 1 ägare.
IMG_7047.JPG

IMG_7049.JPG

Jag har letat länge efter en 2254 och äntligen var det min tur. Blocketbevakningen plingade till, jaja är väl som vanligt säkert 1. en båt eller 2. en gammal vintage Seamaster eller 3. en quartzbondare, drar upp appen och ser nåt svart och ser sen siffrorna 2254!!! Snabbt på telefonen - inget svar, provar med sms och mail - inget svar. Skit, blev den såld inom 8 minuter? Jaja, jag provar en sista gång när det gått 1 timme. Två signaler och plötsligt svarar han och ja många missade samtal och ja klockan finns kvar - först till kvarn. Ok jag köööper den! Erbjuder mig att åka dom 10 milen på studs men han vill hellre vänta till i morgon(idag) och lovar att hålla den till mig. Lite nervöst igår kväll då jag känner på mig att det är ett flertal andra som ligger på. Kontakt idag och vi bestämmer en tid, nu känns det bättre. Kommer dit och den är så fin som han sagt. Han berättar också att det är ett 40(!) tal som hört av sig och en som försökte bjuda över med 3 tusen men han höll den till mig då han lovat - en riktig Good Guy!!

IMG_7064.JPG
Go gubbe, och grattis till en fin klocka :)

Hej alla!
Jag är nyreggad här på forumet men har kikat rundor här en hel del på sistone & kände att jag ville vara ännu mer delaktig.
Ok, jag får lov att erkänna att 40-årskrisen var ett faktum, men efter att ha bedövat den med mitt senaste inköp känns helt plötsligt livet Så mycket lättare!
Numera pryder en Breitling Avenger II Seawolf med gul urtavla min handled!
B1.JPG
B2.JPG
B3.JPG
B4.JPG
B5.JPG

Hej alla!
Jag är nyreggad här på forumet men har kikat rundor här en hel del på sistone & kände att jag ville vara ännu mer delaktig.
Ok, jag får lov att erkänna att 40-årskrisen var ett faktum, men efter att ha bedövat den med mitt senaste inköp känns helt plötsligt livet Så mycket lättare!
B1.JPG
B2.JPG
B3.JPG
B4.JPG
B5.JPG
Kul. Välkommen.

Hej alla!
B1.JPG
B2.JPG
B3.JPG
B4.JPG
B5.JPG

Gult är Lit som man säger!

Hej alla!
B1.JPG
B2.JPG
B3.JPG
B4.JPG
B5.JPG
Snygg klassiker :)

För lite mer än ett år sen tog jag mitt första större hopp ut i klockvärlden (https://klocksnack.se/posts/959686/), nu var det dags iför ett steg till. Kanske ett litet steg för andra men ett stort språng för mig.

Varning för många och stora lådor.

Låda

IMG_0026.JPG

Låda igen

IMG_0027.JPG

En till låda

IMG_0028.JPG

Ännu en låda

IMG_0029.JPG

En klocka!

IMG_0033.JPG

Handskott

IMG_0034.JPG

Grattis! Små steg är aldrig fel, lika bra att känna efter vad man gillar och inte ☺️

Hej alla!
B1.JPG
B2.JPG
B3.JPG
B4.JPG
B5.JPG
Kul, Grattis till en fin klocka! Välkommen in i värmen.

Fyller år idag så då ska det firas!
Traskade förbi Rob och köpte mig en present. Ber om ursäkt för skitig manschett på skjortan men spelade mkt pingis på jobbet idag:)

Påsen:
image.jpg

Öppning av box, drog ett glas skumpa till högtidsstunden:
image.jpg

Tada!:
image.jpg

Sen jag såg sunbursten har jag varit kär, nu var det dags att få lite kärlek tillbaka:
image.jpg

Jycken approves:
image.jpg

Stort tack till @Spencer66 och hurra för mig:)

Traskade förbi Rob och köpte mig en present. Ber om ursäkt för skitig manschett på skjortan men spelade mkt pingis på jobbet idag:)

Påsen:
image.jpg

image.jpg

Tada!:
image.jpg

Sen jag såg sunbursten har jag varit kär, nu var det dags att få lite kärlek tillbaka:
image.jpg

Jycken approves:
image.jpg

Grattis :)

Påsen:
image.jpg

image.jpg

Tada!:
image.jpg

image.jpg

Jycken approves:
image.jpg

Grattis till en riktigt fin klocka och Grattis på födelsedagen

Påsen:
image.jpg

image.jpg

Tada!:
image.jpg

image.jpg

Jycken approves:
image.jpg

Mäktigt! Ha den äran.

Tillbaka
Topp