• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Den ser alldeles för stor ut på dig, sälj den till mig så är problemet löst! :D
Skämt åsido, jättefin klocka. Mäter den 41mm eller vad ligger den på?
tackar :).
39mm faktiskt, men kombon av att springa 1 mil per dag o vara vego sätter sina spår på handlederna.:bag:, är precis den får plats.

edit: sista bilden är väldigt mörk, mest för o få uppfattning om storleken.
 

Bilagor

  • IMG_6448.JPG
    IMG_6448.JPG
    92.8 KB · Visningar: 178
  • IMG_6449.JPG
    IMG_6449.JPG
    96.5 KB · Visningar: 183
  • IMG_6446.JPG
    IMG_6446.JPG
    70.2 KB · Visningar: 209
Senast ändrad:
tackar :).
39mm faktiskt, men kombon av att springa 1 mil per dag o vara vego sätter sina spår på handlederna.:bag:, är precis den får plats.

edit: sista bilden är väldigt mörk, mest för o få uppfattning om storleken.
39mm låter mer lagom för min del då även jag har smala handleder. :) Ska försöka testa den nästa gång jag har vägarna förbi en AD.
 
IMG_6433.JPG
JLC ultrathin moon, köpte idag men dom hade inte brunt krokodilband i min storlek. Ska komma inom 10 dagar men fick ett billigt vanligt (för stort) band tillsvidare. Vet inte om värt o posta massa bilder på lådan osv?

jag har små handleder men klockan är inte så mycket utanför handleden som det ser ut.
Bra val!
 
Usch vad är detta för mögel?
upload_2016-8-15_22-33-8.jpeg


Svensksåld iaf...
cert.jpg


Plötsligt händer det - En superfin 2254.50 :)
upload_2016-8-15_22-35-35.jpeg


10 år gammal - 1 ägare.
IMG_7047.JPG


IMG_7049.JPG



Jag har letat länge efter en 2254 och äntligen var det min tur. Blocketbevakningen plingade till, jaja är väl som vanligt säkert 1. en båt eller 2. en gammal vintage Seamaster eller 3. en quartzbondare, drar upp appen och ser nåt svart och ser sen siffrorna 2254!!! Snabbt på telefonen - inget svar, provar med sms och mail - inget svar. Skit, blev den såld inom 8 minuter? Jaja, jag provar en sista gång när det gått 1 timme. Två signaler och plötsligt svarar han och ja många missade samtal och ja klockan finns kvar - först till kvarn. Ok jag köööper den! Erbjuder mig att åka dom 10 milen på studs men han vill hellre vänta till i morgon(idag) och lovar att hålla den till mig. Lite nervöst igår kväll då jag känner på mig att det är ett flertal andra som ligger på. Kontakt idag och vi bestämmer en tid, nu känns det bättre. Kommer dit och den är så fin som han sagt. Han berättar också att det är ett 40(!) tal som hört av sig och en som försökte bjuda över med 3 tusen men han höll den till mig då han lovat - en riktig Good Guy!!

IMG_7064.JPG
Den är riktigt skön & snygg ju:)
Grattis!!!
 
Så äntligen kom den fram, lagom till att jag mentalt börjat skriva arga brev till posten. Alla shejkens män fick tydligen inte Rolex, men en Quartz-Longines med UAE-tavla är inte fy skam det heller :D

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Hörde jag fulsnygg?

Tack @Jacke för smidig affär och tack KS för att jag bränner all min deg på klockor istället för användbara saker.
 
Sisådär, då var oskulden tagen! :cigar:
La vantarna på min första Daytona idag. Känns som en riktigt jävla skön julafton idag om jag ska säga högt vad jag känner just nu :) Kärleken vid försts ögonkastet minst sagt!

Lite beslutsångest över om man skulle ha den i vitt eller i svart men känner mig bekväm med mitt val.
image.png
 
Sisådär, då var oskulden tagen! :cigar:
La vantarna på min första Daytona idag. Känns som en riktigt jävla skön julafton idag om jag ska säga högt vad jag känner just nu :) Kärleken vid försts ögonkastet minst sagt!

Lite beslutsångest över om man skulle ha den i vitt eller i svart men känner mig bekväm med mitt val.
image.png
Det är ju den snyggaste tavlan ju:)
 
Jag var rädd att den här 46mm väggklockan skulle kännas för stor på mig. Men dess tunna boett och udda form känns helt rätt i oversize. Efter ett dygn har jag aldrig kännt mig mer nöjd med ett ur. På bild kan den se lite fyrkantig ut men den är sjukt bra IRL ... :woot:

image.jpeg
Riktigt kul val, snyggt! Har känt på en del B&R i verkligheten och det är grymma klockor. Strong att våga gå på 46mm varianten med :)
 
Sisådär, då var oskulden tagen! :cigar:
La vantarna på min första Daytona idag. Känns som en riktigt jävla skön julafton idag om jag ska säga högt vad jag känner just nu :) Kärleken vid försts ögonkastet minst sagt!

Lite beslutsångest över om man skulle ha den i vitt eller i svart men känner mig bekväm med mitt val.
image.png
Grattis! Ser fantastisk fin ut
 
tackar :).
39mm faktiskt, men kombon av att springa 1 mil per dag o vara vego sätter sina spår på handlederna.:bag:, är precis den får plats.

edit: sista bilden är väldigt mörk, mest för o få uppfattning om storleken.
Grattis sjukt fin klocka det där! Ser betydligt större ut än 39 dock, tveksam om den skulle passa min handled :(
 
Sisådär, då var oskulden tagen! :cigar:
La vantarna på min första Daytona idag. Känns som en riktigt jävla skön julafton idag om jag ska säga högt vad jag känner just nu :) Kärleken vid försts ögonkastet minst sagt!

Lite beslutsångest över om man skulle ha den i vitt eller i svart men känner mig bekväm med mitt val.
image.png

Jävlar vilken pjäs :) Grattis !!
 
Här kommer mitt första bidrag till den här trevliga tråden. vi börjar med bilden på påsen.

image.jpeg


I påsen fanns en brun låda.

image.jpeg


I den bruna lådan fanns en "piano svart" box. Inget för svettiga fingrar..

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Ett otroligt spännande natoband i mycket fin kvalitet. Då undrar ni så klart, vart är klockan? Jo, den satt redan på handleden. Tudor Black Bay 36, en fantastisk liten klocka måste jag medge. Super nöjd med det senaste tillskottet i min samling :)

image.jpeg


image.jpeg

Den är ju bara så fin! Grattis igen!
 
Sisådär, då var oskulden tagen! :cigar:
La vantarna på min första Daytona idag. Känns som en riktigt jävla skön julafton idag om jag ska säga högt vad jag känner just nu :) Kärleken vid försts ögonkastet minst sagt!

Lite beslutsångest över om man skulle ha den i vitt eller i svart men känner mig bekväm med mitt val.
image.png
Ingen dålig oskuldsdinka ;)
 
Tillbaka
Topp