• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

För ungefär 6 månader sedan träffade jag på en trevlig herre med denna klocka, det var på en trevlig GTG med några personer härifrån forumet.
Det var klock kärlek direkt och jag försökte få ägaren att släppa den samma kväll men det gick inte så bra då, men han lovade att jag skulle vara först i kön ifall den ska säljas.
Nu i veckorna hörde han av sig.
Nästan årsklocka om man går igång på sånt ;)
En härlig 1680 ifrån 1977 med underbara färger.
Den har varit hos några medlemmar härifrån och kommer nog att stanna kvar här i forumet ett bra tag till hoppas jag.
Tack @DG_STHLM för att du kom släppte den till slut och framförallt att du tänkte/kom ihåg mig när det väl blev dags att släppa den, respekt :)
IMG_0194.JPG
IMG_0198.JPG
IMG_0200.JPG
Coolt! Bra gjort. :woot:
 

Igge

Panerai
Behöver en ny klocka när jag åker båt i dåligt väder. I dag kom paketet från RYSSLAND.
DSC_0068.JPG

En äkta ryskaposten

DSC_0070.JPG

Grymt spänd på innehållet
DSC_0072.JPG

Nu är det nära
DSC_0073.JPG

Yepp precis så som den ryska reklamen visade.
DSC_0075.JPG

En länk borttagen och nu passar den. Väldigt nöjd med tanke på priset. Nu återstår badet och meckandet i garaget med bilen för att få lite patina.

Personligen är jag inte så förtjust i ryssar men den där ser förvånansvärt fin ut.
 

Igge

Panerai
För ungefär 6 månader sedan träffade jag på en trevlig herre med denna klocka, det var på en trevlig GTG med några personer härifrån forumet.
Det var klock kärlek direkt och jag försökte få ägaren att släppa den samma kväll men det gick inte så bra då, men han lovade att jag skulle vara först i kön ifall den ska säljas.
Nu i veckorna hörde han av sig.
Nästan årsklocka om man går igång på sånt ;)
En härlig 1680 ifrån 1977 med underbara färger.
Den har varit hos några medlemmar härifrån och kommer nog att stanna kvar här i forumet ett bra tag till hoppas jag.
Tack @DG_STHLM för att du kom släppte den till slut och framförallt att du tänkte/kom ihåg mig när det väl blev dags att släppa den, respekt :)
IMG_0194.JPG
IMG_0198.JPG
IMG_0200.JPG

Grymt fin, grattis.
 

Rulle

Audemars
Det här med att köpa klockor som man är lite osäker på hur dom sitter kan vara svårt ibland !

Kommer ihåg när man var yngre och kollade på en skx och tvekade på storleken pga små handleder och läste nånstans att att monstret bar mindre .. beställde ett monster och var toknöjd!
några år senare så vågade jag beställa en skx (förra månaden) och blev hooked !

Sen börja man kolla mer och mer på lite mer seiko pga att man har ett jobb där man gärna vill undvika sina dyraste klockor och såg nya turtlen , sprang sedan på en padi häromdagen i en batteriklockafför på mobilia i lilla chicago ... prövade så klart och blev positivt överaskad av att 44 mm bar så litet och blev ju ännu mer sugen och dagen efter lägs det ut en annons här på k&s för en srp779 pepsi och så klart kör man !!!

Så här sitter med en sköldpadda på sina tunna handleder !

20161125_144732.jpg

20161125_144941.jpg

Tack @Peanutboy för en snabb affär !

Lär nog fan bli minst en till ... om de blir en padi eller en vanlig svart återstår att se !

Är föresten riktigt positivt inställd till gummit på denna !
Riktigt skönt på armen sen måste man ge seiko en eloge för det nya törnlåset och själva "flärphållarn" som höjer kvalitetsnivån rätt rejält !
20161125_145615.jpg

20161125_145841.jpg


Riktigt trevlig klocka för pengarna !
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Glömde ju posta här!
Köpte en vit/silver Tissot visodate till sonen på 18-årsdagen för någon månad sedan.
Nu dök denna svarta upp helt plötsligt och för den billiga pengen så kändes det rätt att testa.
Skön att bära men det är nog inte för mig. Tror sonen får en andra Visodate.
Hoppas han blir nöjd att kunna välja mellan vit och svart. :)

IMG_0778.JPG
 
Glömde ju posta här!
Köpte en vit/silver Tissot visodate till sonen på 18-årsdagen för någon månad sedan.
Nu dök denna svarta upp helt plötsligt och för den billiga pengen så kändes det rätt att testa.
Skön att bära men det är nog inte för mig. Tror sonen får en andra Visodate.
Hoppas han blir nöjd att kunna välja mellan vit och svart. :)

IMG_0778.JPG
Elegant!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
En del medlemmar här brukar säga att jag bara flippar. Det var på den gamla goda tiden ;)

Månadens tredje klocka hämtades igår. Efter en körning på fem timmar, kramp i vaderna och stela höftböjare - låt mig presentera... Månklockan. Omega Speedmaster 145.022! En gamling på 40 år som har fått lite spö. Smuts och hudavlagringar avlägsnades igår med hjälp av tandpetare och mellanrumsborstar...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Hur ska annars en löneförhöjning firas, om inte med en ny klocka? :D
 

Miami

Rolex
2-Faktor
En del medlemmar här brukar säga att jag bara flippar. Det var på den gamla goda tiden ;)

Månadens tredje klocka hämtades igår. Efter en körning på fem timmar, kramp i vaderna och stela höftböjare - låt mig presentera... Månklockan. Omega Speedmaster 145.022! En gamling på 40 år som har fått lite spö. Smuts och hudavlagringar avlägsnades igår med hjälp av tandpetare och mellanrumsborstar...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Hur ska annars en löneförhöjning firas, om inte med en ny klocka? :D

Lädernatot kommer på posten :p
 
  • Like
Reactions: JLW

Cristian

Rolex
2-Faktor
En del medlemmar här brukar säga att jag bara flippar. Det var på den gamla goda tiden ;)

Månadens tredje klocka hämtades igår. Efter en körning på fem timmar, kramp i vaderna och stela höftböjare - låt mig presentera... Månklockan. Omega Speedmaster 145.022! En gamling på 40 år som har fått lite spö. Smuts och hudavlagringar avlägsnades igår med hjälp av tandpetare och mellanrumsborstar...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Hur ska annars en löneförhöjning firas, om inte med en ny klocka? :D
Snyggt!
 

Wboy

Panerai
En del medlemmar här brukar säga att jag bara flippar. Det var på den gamla goda tiden ;)

Månadens tredje klocka hämtades igår. Efter en körning på fem timmar, kramp i vaderna och stela höftböjare - låt mig presentera... Månklockan. Omega Speedmaster 145.022! En gamling på 40 år som har fått lite spö. Smuts och hudavlagringar avlägsnades igår med hjälp av tandpetare och mellanrumsborstar...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Hur ska annars en löneförhöjning firas, om inte med en ny klocka? :D

Grattis fantastisk. Säg till när du ska flippa!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
En del medlemmar här brukar säga att jag bara flippar. Det var på den gamla goda tiden ;)

Månadens tredje klocka hämtades igår. Efter en körning på fem timmar, kramp i vaderna och stela höftböjare - låt mig presentera... Månklockan. Omega Speedmaster 145.022! En gamling på 40 år som har fått lite spö. Smuts och hudavlagringar avlägsnades igår med hjälp av tandpetare och mellanrumsborstar...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Hur ska annars en löneförhöjning firas, om inte med en ny klocka? :D
Gratulerar, riktigt trevlig klocka. Klart du måste fira det:)
 

WatchIT

Panerai
En del medlemmar här brukar säga att jag bara flippar. Det var på den gamla goda tiden ;)

Månadens tredje klocka hämtades igår. Efter en körning på fem timmar, kramp i vaderna och stela höftböjare - låt mig presentera... Månklockan. Omega Speedmaster 145.022! En gamling på 40 år som har fått lite spö. Smuts och hudavlagringar avlägsnades igår med hjälp av tandpetare och mellanrumsborstar...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Hur ska annars en löneförhöjning firas, om inte med en ny klocka? :D

Otroligt fin som det mesta du köper! Jag måste nog ha en Speedmaster. Längtan blir allt starkare och din nya gjorde ju inte längtan mindre precis...:woot:
 

Subby

Rolex
Vad otålig jag blir när jag ser alla fina klockor som strömmar in i den här tråden.

Jag skulle ha fått klockan idag men Postnord är alltid postnord. En sak de är mycket bra på är att göra mig besviken när jag kommer hem och ser att det inte har kommit något än. Får hoppas på imorgon!! Här kommer en bild från annonsen så får jag uppdatera läget imorgon!!
IMG_0114.JPG
 
Topp