Divemaster
Basic
Fick en fin julklapp Chopard L.U.C 1937 twist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fint! Älskar kombonNu har paketet från tjejen legat framför TV:n i en månad, bara för att retas... Har försökt deala mig till att få öppna det i förtid - utan lycka. Tjatat om att jag har velat ha det här bandet ett tag men har ärligt talat tyckt att det kostat lite väl mycket utan att veta om det passar på mina små handleder eller inte. Landar norr om 2000 kr efter tull... Men oj, vad det sitter bra! Jag har många band men detta tar priset. Passformen out of the box är grym, annars brukar man behöva bära bandet ett tag för att göra det bekvämt men här behövs inte sånt. Mjukt, följsamt och elegant...
Har bara Speedmastern tillgänglig idag men det ska bli kul att prova på min Datejust 1601 och jag kanske bjuder på en färgexplosion om bandet passar på min Reverso Rouge.
"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."
"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"
Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
Tackar. Den är egentligen svart eller gråsvart i tavlan. Det där gröna du ser är en reflex som kommer sig av att jag är en usel fotografSnygg! Är den svart eller grön? Ref?
Vilket fall så var den snyggTackar. Den är egentligen svart eller gråsvart i tavlan. Det där gröna du ser är en reflex som kommer sig av att jag är en usel fotograf
Lite info:
Seiko SNXS79K
Diameter: Ø 38 mm
Tjocklek: 12 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Mineralglas
Armband: Stål
Urtavla: Svart , självlysande visare
Spänne: Viklås i stål
Glas: Hardlex
Bezel: Stål
Urverkstyp: Seiko automat
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Med 21 juveler
Funktioner: Veckodag och datum
Vattenskydd: 3 ATM
En bekant har en sådan.Nu kanske ni tycker detta är blodpudding, men jag är super glad! Julklapp från frugan!
En av mina absoluta favoriter. Grattis.Det hann bli en paketöppning till innan året är till ända. Ett stort tack till @ROB-1832 för ett generöst erbjudande till oss forummedlemmar och ett särskilt tack till Daniel för ett trevligt bemötande och suverän service.
I början läste man mycket om band som var riktigt kassa. Men om man ska ta premium så måste man höja kvalitén... så troligtvis bättre idag.Väldigt snyggt, men är det så hög kvalité? Har för mig att jag läst ganska mycket om att Hodinkeebanden skulle vara lite väl högt prissatta.
Men som sagt, mycket bra ändå - och roligare än de vanliga vintagebanden som alla har.
Den där får du ta med dig den 27e!Vad det är för märke? Ingen aning.
Lamberti Orologiai - men det gör mig inget.
Det är en sjukt snygg mekanisk pandakronograf på 41mm. Perfekt. Fan vad den är fin! Riktigt nöjd Bra finish, snygg tavla, skönt band!
Visst ser den glad ut?
Tack och bock!En av mina absoluta favoriter. Grattis.
Älskar den svart-vita lite röriga tavlan. Helt underbar! Grattis!Jaha, då blev det ändå en klocka till i år då, det var inte planen. Jag måste medge att det blev ett spontanköp efter att jag såg klockan på en bild i förbifarten.
Har tidigare varit inne på detta märke men den klockan kom och gick rätt snabbt.
Hittade detta exemplar hos Zeitauktion i Tyskland på Chrono24 och jag är grymt nöjd med hela affären, såhär långt. Jag betalade klockan via Trusted Checkout i onsdags eftermiddag, klockan hämtades av DHL igår kl 14:05 och jag hämtade ut den på närmaste Service Point idag kl 14:09. Tycker det är snabbt jobbat.
Ska vi öppna?
DHL's fina färger.
ZA = ZeitAuktion
Min förra var en 556i men detta är en 103:a.
Den kom på ett fint vintageläder men det gillade jag inte.
Wristshot.
Bytte till ett Sinn-läder jag hade sedan tidigare. Mycket bättre!
Är riktigt nöjd just nu. Får se hur länge det håller i sig.
God Jul på er Klocksnackare!
Fan vad grym. Grattis!Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv
Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...
Boxen avslöjar liiiite för mycket..
mmhmm...
Tadaa!
Kul med lite extra lull-lull
Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.
Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.
Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.
Wristshot...
Och här tillsammans med brorsan
God fortsättning på er!
Ingen dålig box den där! Välkommen till Speedmaster tråden!Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv
mmhmm...
Tadaa!
Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.
Wristshot...
God fortsättning på er!
Riktigt snygg , välkommen till SpeedyträsketDåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv
mmhmm...
Tadaa!
Wristshot...
God fortsättning på er!
Grym speedy och bra duoDåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv
mmhmm...
Tadaa!
Wristshot...
God fortsättning på er!
Riktigt trevlig, nu får du matcha den med en ny kniv också . Förslagsvis PXLwhÅrets sista paketöppning gick i mörkrets tecken. Ett rent impulsköp blev det och här följer de ivriga öppnandet i dunklet och glöggdimmorna
Dåliga bilder på en Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night. Tack till Fredrik på Engströms Urmakeri i Jönköping som tog sig tid att lösa detta med distansshopping.
Där sa du något....Riktigt trevlig, nu får du matcha den med en ny kniv också . Förslagsvis PXLwh
Fick en fin julklapp Chopard L.U.C 1937 twist
Kul detalj med örnen, grattisDåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv
mmhmm...
Tadaa!
Wristshot...
God fortsättning på er!
Stiligt. Det är lume på loggan - skulle vara kul att se ett mörkerfoto...Har ända sedan denna släpptes för ett gäng år sedan haft ett sug efter den men har lyckats stå emot då jag egentligen är en vintage snubbe. Men nyss upptäckte jag att den är utgången och att den är slut i flera affärer vilket gjorde att jag fick lätt panik, Uret.se hade den dock hemma så jag passade på att slå till. För att vara en modern klocka så är den faktiskt inte så otrevlig men det kan ju bero på att den har en klart nostalgiskt utseende och att den inte är jättestor. Framtiden får utvisa om jag kan leva med den eller om jag får ett psyk bryt. Än så länge känns den dock helt okay.
Klockan har det långa namnet Victorinox Swiss Army Infantry Chronograph
Den gör sig rätt bra i eftermiddagssol.
Ja, det är lume på loggan. Tyvärr är jag inte fotograf nog att plåta i mörker men jag hittade denna bild i datorn.Stiligt. Det är lume på loggan - skulle vara kul att se ett mörkerfoto...
Fyfan vad snygg den var omgTrillade in förra veckan..
Gillar bandet skarpt! Om du har tid eller ork hade en wristshot på lite längre håll uppskattas.Nu har paketet från tjejen legat framför TV:n i en månad, bara för att retas... Har försökt deala mig till att få öppna det i förtid - utan lycka. Tjatat om att jag har velat ha det här bandet ett tag men har ärligt talat tyckt att det kostat lite väl mycket utan att veta om det passar på mina små handleder eller inte. Landar norr om 2000 kr efter tull... Men oj, vad det sitter bra! Jag har många band men detta tar priset. Passformen out of the box är grym, annars brukar man behöva bära bandet ett tag för att göra det bekvämt men här behövs inte sånt. Mjukt, följsamt och elegant...
Har bara Speedmastern tillgänglig idag men det ska bli kul att prova på min Datejust 1601 och jag kanske bjuder på en färgexplosion om bandet passar på min Reverso Rouge.
"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."
"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"
Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
Gillar bandet skarpt! Om du har tid eller ork hade en wristshot på lite längre håll uppskattas.
Tack, men det var faktiskt med din speedy!Tack! Har en annan klocka på mig idag men du får lite lånade bilder på bandet från Hodinkee, antar att det var just bandet som var intressant.
Igår nådde jag en milstolpe i mitt liv.
Yrkesmässigt men även på det personliga planet.
Så för att markera denna livshändelse på stegade jag in på Nymans på vinst och förlust.
Och se på fan. De hade modellen inne i det rätta utförandet!
Efter en snabb fika med flickvännen runt hörnet där jag räknade och funderade febrilt så kom vi fram till att ett bättre skäl att köpa denna klocka finns inte. Hur kan man värja sig mot argumentet: "jag tycker du är värd den klockan älskling"?
Men för att det skulle kännas rätt så behövde det ske just denna dag.
Så 15 minuter innan stängning så gick vi tillbaka och bad dem ta fram klockan igen
Det här är faktisk min första klocka med guldlänk. Har tyckt att helguld inte passat på mig och har föredragit guld med läderarmband men nu var det "all in" som gällde
Dessutom min första gul-guld klocka! Är egentligen en rosé-guld kille men jag tycker att Rolex rosé guld (everrose) blir lite för mycket kopparton när hela klockan är i det materialet så gult guld blev perfekt
Nåväl, här är den. Rolex 118238 Day-Date i 36mm!
Jag känner mig som Pablo Escobar, men på ett bra sätt
Stort tack till @Nymans Ur 1851 för service i toppklass som vanligt