Hejsan,
Mitt första paketöppningsinlägg, ett paket som hämtades idag. Ett Ebay-köp med 2 veckors retur-rätt, så hojta gärna om ni tycker att något är knas (eller om det som är dåligt är alltför dåligt) så jag kan returnera den. Jag har haft utsikt över dessa ett bra tag och nu fick jag äntligen tummen ur. Det var ganska värdelösa bilder på Ebay, så tveksamt om jag slagit till utan retur-rätten. (Inte för att mina bilder är särskilt lysande heller.
)
Paketet efter att bara ha rivit bort en tejp:
Lätt lutning av paketet och följande rasslar ut på bordet. Kanske inte så välpackat, men jag slapp att slita med öppningen i alla fall. Som synes något rostaktigt klockan 8.45 innanför tachymeter-ringen. Ser värre ut på bilden än i verkligheten, men ändock trist.
En Tissot Seastar Navigator inköpt på bukten med ett Valjoux 7734.
Fler rost-bilder på utsidan, runt tachymeter-skalan. Mer eller mindre lätt rost runt hela tachymeter-skalan. Hade anat detta på bilderna från Ebay.
Och en till med en kompis skymtandes till vänster:
En ding klockan 7.30 och lite mer rost, främst klockan 5:
Sliten länk med ett lite slitet "T", men den duger fint tycker jag.
Baksidan får jag inte upp. Tänkte kika in hos en urmakare i veckan för att kolla verket och referens-siffrorna på verket och boettlocket.
Och så en wrist-shot. Länken behöver kortas. Eller är ett rally-läder att föredra?
På det hela känner jag mig nöjd. Rosten trodde jag skulle finnas, men är inte så farlig om inte klockan synas noggrant, dock är den värre än jag trodde. Klockan tickar och kronografen fungerar som den ska. Tiden håller den fint än så länge också. Kronan är generisk. Kom dessa med Tissot-kronor i original-utförandet?
Tack och god afton!