Zenith Captain Automatic 28mm
Jag beställde en Zenith Captain på Chrono24 från Montredo I Tyskland. Trusted Checkout efter offert och hela köpet och leveransen funkade klockrent, snabb leverans med FedEx.
Inga skador på emballage.
Väl emballerad.
Skulle komma med cert/garantibevis med tillverkarens garantier. Men med är bara dessa kort med Montredo GmbH's garantier. Kanske inte så konstigt med en nos-klocka men inte riktigt så det stod i annonsen. Kan ju vara översättare de använt som ställt till det eftersom första texten var på tyska, jag kan inte tyska.
Lite udda, inte så exklusiv men ändå rätt rolig och snygg box.
Öppnar boxen och tycker att de borde lagt in något emballerande inne i boxen för att fixera klockan. Klockan ser iaf grym ut och den överträffar helt klart bilderna jag sett på den.
Allt håller hög finish. Länk, krona och detaljer ser verkligen bra ut. En av de bästa grejerna av allt är tavlan, den skiftar fantastiskt fint mellan ljust, nästan vitt till mörkare toner av silver. Gillar också datumförstoringen. Det bästa med klockan är helheten. Förutom att den ser liten ut så är den proportionerligt helt rätt och den känns väldigt harmonisk om man kan säga så.
Då ser jag det. En liten flisa ur glaset ca en minut över elva.
Väldigt tråkigt.
Mailar direkt till Montredo och får svar omgående att de vill gärna ha bilder och att de förmodligen kan byta glaset och frågar vilken dag jag vill att de ska hämta upp klockan.
Det var ju en present så jag beslutar mig för att visa klockan för frun om det skulle vara så att hon inte gillar den, jag var ju lite osäker på storleken. Då kan de ju bara ta tillbaka den. Hon älskar den "finaste klockan jag sett" säger hon.
Otroligt hur stort 28mm kan bli på en kvinnas handled.
Så en överraskning förstörd, en "trasig" klocka men en förtjust fru.
Vad ska jag göra?
skicka tillbaka och ta tillbaka pengarna?
Be dem byta glaset? I så fall måste det bli ett likadant original med förstoringen osv.
Eller pruta på priset, det syns inte om man inte tittar väldigt nära.
Ja, delade känslor kring denna leverans alltså.