• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

BadkarsPiraten

Vacheron
Inköpt min första Rolex idag!
Känns otroligt bra, tur att den va äkta med...
IMG_0978.JPG

Grattis! Varifrån köpte du den?
 

xigzo

Audemars
Dags för mig att kliva ur garderoben och varför inte börja med att posta en trevlig paket öppning?
Var inne i affären och kom ut med en trevlig klocka!
20170602_141605.jpg


Har köpt mina flesta klockor hos KRONS, tycker dom har en avslappnad miljö och ibland trevligt att bara snacka lite.
Men vad har jag köpt?
20170602_141646.jpg

Ja en Rolex.. Men tappa inte intresset riktigt ännu!
20170602_141713.jpg

Snart så...
20170602_141803.jpg

En 116619LB! Jag har funderat på denna ganska länge och nu slog jag äntligen till på den. Tycker Submariner överlag är en modell som verkligen passar till allt. Sen var det helt uteslutet för mig att satsa på en gul-guldare, så en diskret vitguldare fick det bli!
20170602_141810.jpg

Jag älskar den blåa tavlan med keramiska ringen!!
20170602_142624.jpg

"lillebror" har nu fått en storebrorsa...
20170602_142712.jpg

Jag har som sagt alltid älska Submarinern, och dess gedigna tyngd. Få stål klockor som mäter sig mot den tycker jag.. Men numera så känns den så lätt i jämförelse..
20170602_143414.jpg

Lite fler kompisar!
20170602_144025.jpg

Vad är en paket öppning utan en wristshot???
20170602_144040.jpg

OK.. En till...
Tack för mig!
qgrattis den där är riktig grym
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Idag vaknade jag med en bra känsla. Jag hade feeling... Jag ville köpa en klocka! Det är farligt med gångavstånd till Krons. Vilken klocka gjorde mig gladast, av alla som jag har sålt? Jo, en blå 116200 med diamanter. Jag valde mellan en blå och en svart, det blev en svart. Ringen gick från kallt stål till blankt vitguld - referens 116234 alltså.

IMG_0898.JPG
IMG_0909.JPG
 
Idag vaknade jag med en bra känsla. Jag hade feeling... Jag ville köpa en klocka! Det är farligt med gångavstånd till Krons. Vilken klocka gjorde mig gladast, av alla som jag har sålt? Jo, en blå 116200 med diamanter. Jag valde mellan en blå och en svart, det blev en svart. Ringen gick från kallt stål till blankt vitguld - referens 116234 alltså.

IMG_0898.JPG
IMG_0909.JPG
Coolt och djärvt med en blingad. Stort grattis!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Några veckor sen denna kom så jag har hunnit använda/testa med lyckad resultat.
Har saknad en bra förvaring vid resor och slog till på ett bra erbjudande från Massdrop.

Väl förpackad...
IMAG2640.jpg


Låda i äkta papp... Mer än förväntad
IMAG2642.jpg


Påse i tyg fanns med.
Skyddar lädret fint i resväskan.
IMAG2643.jpg


Klockrulle!
IMAG2644.jpg


Klart för semester...
IMAG2649.jpg


Med "facit i hand" fungerade den kanonbra. Helt ok kvalitet på material och lås och klockorna är väl skyddade.
Rekommenderas.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Då var det dags!

Mitt första inlägg och min första Rolex. klockan jag har haft ögonen på de sista åren men då man är i början av livet har det alltid känts som en avlägsen dröm att få möjligheten att köpa en. Men med studier, hårt jobb och allt annat i livet som man bör ha på plats nu var fixat så kändes tanken av att få köpa drömklockan faktiskt som en möjlighet. I februari besökte jag alla Rolex AD i Stockholm och hade turen att dom hade en 116610LN på NymansUr som jag fick testa. Det första som slog mig var att jag tyckte 40mm kändes i minsta laget då jag har ganska kraftiga handleder på 19,5cm så jag bad om att få prova lite andra klockor i olika storlekar för att få en känsla för vad som enligt mina preferenser är en bra storlek. Det testades allt från Datejust 41 till Panerai Luminor och lite olika IWC. Jag faller tillbaka på 116610 och intalar mig själv att detta är klockan som jag drömt om och ska jag köpa en klocka så är det denna!

Jag tackade ödmjukast för fantastiskt service och förklarade att jag måste gå hem och fundera på saken, senare den kvällen låg jag sent på kvällen i sängen och sambon hade somnat bredvid när jag i huvudet för 100:e gången tänker på vad man hade kunnat köpa för pengarna istället och ungefär när jag skulle kunnat ha sparat ihop dom igen. Man väger för och nackdelar och avgörande faller på att jag har allt jag behöver när det kommer till boende, bekvämligheter och fritidsintressen. Ett mail författas med en beställning på en ny 116610LN, snurran körs för 101:a gången i huvudet innan jag äntligen trycker på skicka. Känslan av att nu definitivt bestämt sig för något man fundera på under en så lång tid är nästintill förlösande och bara tanken av att man ska få uppfylla en sådan dröm är nästan euforisk.

Nu lite mer än tre månader senare fick jag meddelandet att det äntligen var dags, min klocka hade kommit. Jag kommer in och tar på den, för några sekunder börjar tankarna snurra, storleken? jag kommer se minst fem sub till när jag går ut ur butiken! ytterligare en gång intalar jag mig själv att storleken är en vanesak. Angående att klockan är en "dussinklocka", visst är det kul att köpa något man känner är unikt men denna klocka köper jag för min egen skull och för mig är den unik.

Det första som slår mig efter jag har betalat är tomheten, har detta med klockköp bara varit en besatthet? Nått att sträva efter? Känslan går tack och lov snabbt över och glädjen av att nu äntligen få bära den på sin arm är obeskrivlig.

Angående storleken, nu när jag burit den i fem dagar förstår jag knappt hur jag kunde tycka att den var liten. Jag är sjukt nöjd och blir nästan nöjdare för varje dag som jag får ta på mig den.


Då jag plastade av och bar klockan på armen ut ur butiken får det bli ett obligatoriskt vristskott från när det firas med ett glas bubbel.
minsub.png
Stort grattis :rolex:
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Dags för mig att kliva ur garderoben och varför inte börja med att posta en trevlig paket öppning?
Var inne i affären och kom ut med en trevlig klocka!
20170602_141605.jpg


Har köpt mina flesta klockor hos KRONS, tycker dom har en avslappnad miljö och ibland trevligt att bara snacka lite.
Men vad har jag köpt?
20170602_141646.jpg

Ja en Rolex.. Men tappa inte intresset riktigt ännu!
20170602_141713.jpg

Snart så...
20170602_141803.jpg

En 116619LB! Jag har funderat på denna ganska länge och nu slog jag äntligen till på den. Tycker Submariner överlag är en modell som verkligen passar till allt. Sen var det helt uteslutet för mig att satsa på en gul-guldare, så en diskret vitguldare fick det bli!
20170602_141810.jpg

Jag älskar den blåa tavlan med keramiska ringen!!
20170602_142624.jpg

"lillebror" har nu fått en storebrorsa...
20170602_142712.jpg

Jag har som sagt alltid älska Submarinern, och dess gedigna tyngd. Få stål klockor som mäter sig mot den tycker jag.. Men numera så känns den så lätt i jämförelse..
20170602_143414.jpg

Lite fler kompisar!
20170602_144025.jpg

Vad är en paket öppning utan en wristshot???
20170602_144040.jpg

OK.. En till...
Tack för mig!
Ojojoj, vad kan man säga... tack? Grattis!!! :)
 

kalufsen

Panerai
Idag vaknade jag med en bra känsla. Jag hade feeling... Jag ville köpa en klocka! Det är farligt med gångavstånd till Krons. Vilken klocka gjorde mig gladast, av alla som jag har sålt? Jo, en blå 116200 med diamanter. Jag valde mellan en blå och en svart, det blev en svart. Ringen gick från kallt stål till blankt vitguld - referens 116234 alltså.

IMG_0898.JPG
IMG_0909.JPG
Posören 2.0
 

SIRdavid

Panerai
Idag vaknade jag med en bra känsla. Jag hade feeling... Jag ville köpa en klocka! Det är farligt med gångavstånd till Krons. Vilken klocka gjorde mig gladast, av alla som jag har sålt? Jo, en blå 116200 med diamanter. Jag valde mellan en blå och en svart, det blev en svart. Ringen gick från kallt stål till blankt vitguld - referens 116234 alltså.

IMG_0898.JPG
IMG_0909.JPG
Grattis till klockan! Farligt att ha gångavstånd, som tur är gör mig måste jag ta bilen.. Annars hade jag nog varit ruinerad :banghead:
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Idag vaknade jag med en bra känsla. Jag hade feeling... Jag ville köpa en klocka! Det är farligt med gångavstånd till Krons. Vilken klocka gjorde mig gladast, av alla som jag har sålt? Jo, en blå 116200 med diamanter. Jag valde mellan en blå och en svart, det blev en svart. Ringen gick från kallt stål till blankt vitguld - referens 116234 alltså.

IMG_0898.JPG
IMG_0909.JPG

Snuskigt fina klockor :) Kul med is till sommarn! :)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Idag vaknade jag med en bra känsla. Jag hade feeling... Jag ville köpa en klocka! Det är farligt med gångavstånd till Krons. Vilken klocka gjorde mig gladast, av alla som jag har sålt? Jo, en blå 116200 med diamanter. Jag valde mellan en blå och en svart, det blev en svart. Ringen gick från kallt stål till blankt vitguld - referens 116234 alltså.

IMG_0898.JPG
IMG_0909.JPG
Snyggt! Grattis!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Idag blir det svårt, har just fått tillbaka min helservade Seamaster och så får jag meddelande om att det ligger en fin gammal minidykare och väntar på mig hos Postnord.
Dilemma!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Om ödet existerar är denna helt klart på min arm av den anledningen.
Två ggr har jag låtit bli att köpa. Två ggr har jag ångrar mig djupt.
Lyckligtvis dök den upp för tredje gången och jag var tvungen.
IMG_20170619_163909.jpg
IMG_20170619_164108.jpg
IMG_20170619_164518.jpg

Royal Orient (we0011ek).
Förra generationen (och vad det verkar, näst sista) av Orients bästa serie.
Tack @mikjon för en väldigt smidig affär.
 
Topp