• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jag blir lite bitter när jag packar upp denna... och den inte är min...
IMG_1797.JPG

Fick feeling efter ett par glas prosecco sista dagen på semestern och klickade hem ett strap jag kollat på ett tag. I dag kom det!

IMG_0751.JPG
IMG_0752.JPG
IMG_0755.JPG
IMG_0759.JPG
IMG_0760.JPG

Väldigt nöjd, även om jag såhär i efterhand önskar att jag hade slagit till tidigare då jag tycker det känns som ett sommarband.

Stort tack till Erikssons Ur för snabb och väldigt trevlig service som hjälpte till med bandbyte och en massa klämmande under tiden vi väntade.

Bilagor

• IMG_0761.JPG
    IMG_0761.JPG
    123.3 KB · Visningar: 31
Dubbelpostar lite:)
Fick ett paket idag

IMG_0968.JPG

Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:

Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.

IMG_0989.JPG

Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar

IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå:)

Tack för idag!

Fick ett paket idag

IMG_0968.JPG

Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.

IMG_0989.JPG

Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar

IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå:)

Tack för idag!

Bonusbilder:)

IMG_1010.JPG
IMG_1014.JPG

Stort tack till @ERIKSON URHANDEL

Fick ett paket idag

IMG_0968.JPG

IMG_0972.JPG

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0994.JPG

Lumen imponerar

IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?

Tack för idag!
Riktigt fin, man blir bra sugen. Grattis!

Fick ett paket idag

IMG_0968.JPG

IMG_0972.JPG

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0994.JPG

Lumen imponerar

IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?

Tack för idag!
Grymt läcker klocka! Kollade mycket på den innan....

Fick ett paket idag

IMG_0968.JPG

IMG_0972.JPG

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0994.JPG

Lumen imponerar

IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?

Tack för idag!
Snyggt. Troligen den bästa Sinnen. Jag säger som man brukar: "Jag blir sugen..." :)

Nytt in idag!
En SMP-C, haft några äldre SMP men aldrig testat denna. Snygg klocka helt klart, länken är ju som den är dock...fulsnygg men bekväm.
På sitter låset från en PO, med mikrojustering, vilket gör underverk för passformen.

En BB36 trillade även in, saknat den sen jag sålde min första. Får se hur länge den stannar denna gång:).
IMG_20170804_094636.jpg

IMG_20170804_094740.jpg

IMG_20170804_101023.jpg

IMG_20170804_102626.jpg

IMG_20170804_102727.jpg
Två trevliga klockor, grattis!

Något helt annat än de "vanliga" klockorna, men dock en "klocka". Känner behov (efter sommarens onyttigheter:bag:) att ta upp fysträningen igen. Satt i två dagar och kämpade med min 5 år gamla träningsklocka men gav upp då data överföringen vägrade:mad:, ingen ny mjukvara fanns att hämta etc. In på nätet och OJ!!!!! Här har det hänt grejjer:) Bums iväg till närmaste "AD" (Intersport) Mindre, bättre o enklare att använda. I denna kategori har uppenbarligen "vintage" noll värde. Supernöjd efter första passet men ack så skönt att få lite "rehab" efteråt:angel:
IMG_1110.JPG

IMG_1107.JPG

Något helt annat än de "vanliga" klockorna, men dock en "klocka". Känner behov (efter sommarens onyttigheter:bag:) att ta upp fysträningen igen. Satt i två dagar och kämpade med min 5 år gamla träningsklocka men gav upp då data överföringen vägrade:mad:, ingen ny mjukvara fanns att hämta etc. In på nätet och OJ!!!!! Här har det hänt grejjer:) Bums iväg till närmaste "AD" (Intersport) Mindre, bättre o enklare att använda. I denna kategori har uppenbarligen "vintage" noll värde. Supernöjd efter första passet men ack så skönt att få lite "rehab" efteråt:angel:
IMG_1110.JPG

IMG_1107.JPG

Bandhornen ser lite runda ut? Man kan ana en fulpolering någon gång under klockans livstid. Kul dock med svensk dagskiva! Stort grattis!

Det är alltid kul att posta i denna tråd. Igår kom det ett paket. Det blev en sen öppning i lampans sken så bilderna håller dålig kvalité men jag vill ändå visa denna. Ett nytt märke för mig men ett beprövat koncept: dykare, svart, 40mm. Det ska bli spännande att se vad jag tycker om denna, tanken är att sälja Suben och hitta något som agera nån form av ersättare så detta nytillskott har en tuff uppgift.
IMG_0995.JPG

IMG_0994.JPG

IMG_0997.JPG

Loggan är Zodiacs
IMG_0999.JPG

Modellen heter Sea Wolf Compressor
IMG_1001.JPG

Första intrycket är bra, men länken är för lång så nu åker gummi på tills den kortats.

Tack och hej

Senast ändrad:
Idag anlände paketet! Mitt livs första kvalitetsur :) Efter att bokstavligen ha spenderat flertalet timmar varje dag på forumet i drygt 2 år för att insupa all kunskap, information, tyckanden och fan och hans moster jag bara kunnat så gjorde jag äntligen slag i saken, inte en sekund för tidigt säkerligen enligt de flesta :D Men jag har alltid känt att ska jag lägga så pass mycket pengar på en klocka så ska det från början vara en klocka som jag vet att jag kommer trivas med ett längre tag och inte vilja flippa efter 1 vecka eller 2. Jag hittade efter mycket letande, velande och bävande ett exemplar som kändes väldigt vettigt vad gäller både pris, skick men framför allt modell och märke! Eftersom jag ligger hemma i feber och halsont så bad jag Los Tantos (som @Affe hade uttryckt det ;)) springa och hämta ut paketet!
Paketet i sin helhet:
mZQGTcZ.jpg

Välpaketerat! Det gillar vi!
CbWmjnC.jpg

Den mytomspunna ytterboxen:
HXQycFm.jpg

Innerboxen :hungry::
qOpBpPc.jpg

Sist men inte minst, själva klockan så klart! En 116710LN! Grymt fin :)
E1ynHGD.jpg

ddb923fb-4cca-468e-b3a0-52b1ac700a6c
ziQ6f5O.jpg

Idag anlände paketet! Mitt livs första kvalitetsur :) Efter att bokstavligen ha spenderat flertalet timmar varje dag på forumet i drygt 2 år för att insupa all kunskap, information, tyckanden och fan och hans moster jag bara kunnat så gjorde jag äntligen slag i saken, inte en sekund för tidigt säkerligen enligt de flesta :D Men jag har alltid känt att ska jag lägga så pass mycket pengar på en klocka så ska det från början vara en klocka som jag vet att jag kommer trivas med ett längre tag och inte vilja flippa efter 1 vecka eller 2. Jag hittade efter mycket letande, velande och bävande ett exemplar som kändes väldigt vettigt vad gäller både pris, skick men framför allt modell och märke! Eftersom jag ligger hemma i feber och halsont så bad jag Los Tantos (som @Affe hade uttryckt det ;)) springa och hämta ut paketet!
Paketet i sin helhet:
mZQGTcZ.jpg

Välpaketerat! Det gillar vi!
CbWmjnC.jpg

Den mytomspunna ytterboxen:
HXQycFm.jpg

Innerboxen :hungry::
qOpBpPc.jpg

Sist men inte minst, själva klockan så klart! En 116710LN! Grymt fin :)
E1ynHGD.jpg

ddb923fb-4cca-468e-b3a0-52b1ac700a6c
ziQ6f5O.jpg
Stort grattis! Även fast du håller på Mora. ;)

Det är alltid kul att posta i denna tråd. Igår kom det ett paket. Det blev en sen öppning i lampans sken så bilderna håller dålig kvalité men jag vill ändå visa denna. Ett nytt märke för mig men ett beprövat koncept: dykare, svart, 40mm. Det ska bli spännande att se vad jag tycker om denna, tanken är att sälja Suben och hitta något som agera nån form av ersättare så detta nytillskott har en tuff uppgift.
IMG_0995.JPG

IMG_0994.JPG

IMG_0997.JPG

Loggan är Zodiacs
IMG_0999.JPG

Modellen heter Sea Dragon Compressor
IMG_1001.JPG

Första intrycket är bra, men länken är för lång så nu åker gummi på tills den kortats.

Tack och hej
Riktigt trevlig tavla på den där! Väntar spänt på den gröna jag beställt. Vill påminna dig om att det är en Sea Wolf du har, sjödrakarna är inte lika smidiga ;)

Tillbaka
Topp