Ingen erfarenhet av att handla på Ebay men räkna med 25%+ på priset för tull och moms.Såg att det var grymma priser på airman på ebay nu... vågar man köpa därifrån? Vad skulle tullen kosta?
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen erfarenhet av att handla på Ebay men räkna med 25%+ på priset för tull och moms.Såg att det var grymma priser på airman på ebay nu... vågar man köpa därifrån? Vad skulle tullen kosta?
Dubbelpostar lite
Fick ett paket idag
Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:
Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.
Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.
Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!
Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten
Lumen imponerar
Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå
Tack för idag!
Riktigt fin, man blir bra sugen. Grattis!Dubbelpostar lite
Fick ett paket idag
Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.
Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.
Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!
Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten
Lumen imponerar
Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå
Tack för idag!
Grymt läcker klocka! Kollade mycket på den innan....Dubbelpostar lite
Fick ett paket idag
Lumen imponerar
Vad är på minussidan då?
Tack för idag!
Snyggt. Troligen den bästa Sinnen. Jag säger som man brukar: "Jag blir sugen..."Dubbelpostar lite
Fick ett paket idag
Lumen imponerar
Vad är på minussidan då?
Tack för idag!
Två trevliga klockor, grattis!Nytt in idag!
En SMP-C, haft några äldre SMP men aldrig testat denna. Snygg klocka helt klart, länken är ju som den är dock...fulsnygg men bekväm.
På sitter låset från en PO, med mikrojustering, vilket gör underverk för passformen.
En BB36 trillade även in, saknat den sen jag sålde min första. Får se hur länge den stannar denna gång.
TackarTvå trevliga klockor, grattis!
Något helt annat än de "vanliga" klockorna, men dock en "klocka". Känner behov (efter sommarens onyttigheter) att ta upp fysträningen igen. Satt i två dagar och kämpade med min 5 år gamla träningsklocka men gav upp då data överföringen vägrade, ingen ny mjukvara fanns att hämta etc. In på nätet och OJ!!!!! Här har det hänt grejjer Bums iväg till närmaste "AD" (Intersport) Mindre, bättre o enklare att använda. I denna kategori har uppenbarligen "vintage" noll värde. Supernöjd efter första passet men ack så skönt att få lite "rehab" efteråt
Inköpt idag på Fredmans Ur
Vart är camogummit ifrån? Grattis till din nya dinka!Äntligen anlände gruppköpet från Basel! En reissue på Seiko samuraj!
Länken åkte av direkt och på med ett mer bekvämt gummi.
Tack alla ni som styrde ihop detta!
Tack! Jag är nöjd än så länge iallafall!Vart är camogummit ifrån? Grattis till din nya dinka!
Stabilt!Spanat på denna modell i tio år, förra året fick en kompis, som bor utomlands, köpa den åt mig. Nu i ett nytt utförande som kom 2014, samma år som min son föddes Väntat i ett år på den...
Äntligen hemma hos pappsen
Vacker!Äntligen anlände gruppköpet från Basel! En reissue på Seiko samuraj!
Länken åkte av direkt och på med ett mer bekvämt gummi.
Tack alla ni som styrde ihop detta!
Tack! De är köpta från royal strapsVacker!
Var får du tag i de coola gummina?
Cheers Chuck
Stort grattis! Även fast du håller på Mora.Idag anlände paketet! Mitt livs första kvalitetsur Efter att bokstavligen ha spenderat flertalet timmar varje dag på forumet i drygt 2 år för att insupa all kunskap, information, tyckanden och fan och hans moster jag bara kunnat så gjorde jag äntligen slag i saken, inte en sekund för tidigt säkerligen enligt de flesta Men jag har alltid känt att ska jag lägga så pass mycket pengar på en klocka så ska det från början vara en klocka som jag vet att jag kommer trivas med ett längre tag och inte vilja flippa efter 1 vecka eller 2. Jag hittade efter mycket letande, velande och bävande ett exemplar som kändes väldigt vettigt vad gäller både pris, skick men framför allt modell och märke! Eftersom jag ligger hemma i feber och halsont så bad jag Los Tantos (som @Affe hade uttryckt det ) springa och hämta ut paketet!
Paketet i sin helhet:
Välpaketerat! Det gillar vi!
Den mytomspunna ytterboxen:
Innerboxen :
Sist men inte minst, själva klockan så klart! En 116710LN! Grymt fin
Riktigt trevlig tavla på den där! Väntar spänt på den gröna jag beställt. Vill påminna dig om att det är en Sea Wolf du har, sjödrakarna är inte lika smidigaDet är alltid kul att posta i denna tråd. Igår kom det ett paket. Det blev en sen öppning i lampans sken så bilderna håller dålig kvalité men jag vill ändå visa denna. Ett nytt märke för mig men ett beprövat koncept: dykare, svart, 40mm. Det ska bli spännande att se vad jag tycker om denna, tanken är att sälja Suben och hitta något som agera nån form av ersättare så detta nytillskott har en tuff uppgift.
Loggan är Zodiacs
Modellen heter Sea Dragon Compressor
Första intrycket är bra, men länken är för lång så nu åker gummi på tills den kortats.
Tack och hej