• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Budis kom och ringde på igår.
gh0rvKH.jpg

eVgXnDK.jpg

Välpaketerat.
rxkKSFn.jpg

Ännu mer bubbelplast.
UeGoJqD.jpg

bi8gykc.jpg

v8951BU.jpg

UOn24i7.jpg

z0komLa.jpg
4zR0LlO.jpg

Speedmaster Tintin ref 31130423001004, satt som en smäck och jag blev som ett barn på julafton igen :D
Man kan bara upprepa sig själv: Jäklar, vad bra den är! Stort Grattis!
Boxen ser också ruggigt fin ut.
 

Tampa_blord

Panerai
IMG_2404.JPG
Den är inte dålig den!! Grattis!!

Mmmmmmmm! Har mer och mer börjat sukta efter grönt. Tittade seriöst på den för länge sedan men tyckte den var lite "vågad", men nu sitter jag med svart, blått & orange, så varför inte? Stort grattis till en superfin klocka!!!!

Tack! Det är en sjukt trevlig klocka, helt klart.
Såg även att bilderna jag slängde upp var rätt kassa så jag bjuder på en bonus ;)
 

couch

Breitling
Grattis! Hur upplever du dispositionen av månfas på tavlan? Jag kan ibland tycka att den ser lite "bottentung" ut.
Tycker placeringen fungerar. Gillar också utformningen med datumvisaren. Har dock ej stor erfarenhet. Innan jag såg den i verkligheten var jag osäker då jag sett att fler, precis som du uppfattar den övre delen av tavlan tom. Men eftersom jag ville ha en relativt ren tavla och av någon outgrundlig anledning fastnat för månfaskomplikationen så tycker jag med mitt oerfarna öga som sagt att det fungerar väl.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Budis kom och ringde på igår.
gh0rvKH.jpg

eVgXnDK.jpg

Välpaketerat.
rxkKSFn.jpg

Ännu mer bubbelplast.
UeGoJqD.jpg

bi8gykc.jpg

v8951BU.jpg

UOn24i7.jpg

z0komLa.jpg
4zR0LlO.jpg

Speedmaster Tintin ref 31130423001004, satt som en smäck och jag blev som ett barn på julafton igen :D
Grattis :) Hänger man som jag i Speedy-tråden så kan man ju ibland önska sig något som inte ser ut som alla andras. Det här är ett mycket trevligt val.
 

Reverso

Panerai
Budis kom och ringde på igår.
gh0rvKH.jpg

eVgXnDK.jpg

Välpaketerat.
rxkKSFn.jpg

Ännu mer bubbelplast.
UeGoJqD.jpg

bi8gykc.jpg

v8951BU.jpg

UOn24i7.jpg

z0komLa.jpg
4zR0LlO.jpg

Speedmaster Tintin ref 31130423001004, satt som en smäck och jag blev som ett barn på julafton igen :D



Riktigt häftig!

Lånar användaren @Karl T Svensson text han skrev i samband med att han köpte en Tintin.

Historian bakom klockan för de som inte känner till den.

"Men varför kallas klockan för TINTIN då och varför 60th anniversary moonwatch? Omega fick en idé att följa upp succén med Snobben med TINTIN och hans äventyr på månen. TINTIN åker till månen 1953 och det var 60 år sedan när klockan släpptes 2013 därav 60th anniversary moonwatch. Raketen som tog TINTIN upp till månen var röd/vit-rutig och det är den raketen som är inspirationen till klockans urtavla. Då Speedmaster i grund och botten är en racingklocka så kan man tro att det röda och vita symboliserar racing men det är helt fel, det symboliserar i detta fall TINTINs raket. I orginalet så fanns rakteten med på urtavlan och det går även rykten att texten TINTIN fanns med, bekräftat är iaf att sekundvisaren var den röd/vita raketen. Omega gick till Hermés som äger TINTIN och presenterade idén men fick nobben och där stod dom med en grym dinka som de inte kunde släppa pga rättigheterna. Tack och lov skrotade Omega inte klockan helt utan modiferade den något och släppte den som en Speedmaster Pro. Det tog inte lång tid efter släppet innan klockans TINTIN-historia blev känd och klockan fick sitt smeknamn TINTIN. Hermés verkar lite känsliga och har bland annat hotat Frattello Watches med stämning efter att de skrivit om klockan. Själv e jag väldigt nöjd över att det inte blev en officiell TINTIN klocka för jag hade absolut inte varit intresserad av en klocka med en raket och texten TINTIN på tavlan. Däremot tycker jag att hela TINTIN historien gör klockan ännu mer intressant och det tillsammans med Speedmasters rymdäventyr ger klockan en riktigt kul och spännande bakgrund. Speedy TINTIN kom ut 2013 och tillverkades endast under två år. Klockan var ingen limited edition och ingen utom Omega vet exakt hur många som har tillverkats. Omega är tyvärr ovilliga att prata om detta och de tycker nog att spekulationerna på internet är bra marknadsföring. Att upplagan är liten är inget snack om saken, går rykten om allt från 500 till 2000 klockor och en sk. "expert" på ett amerikanskt forum har samlat serienr och kommit fram till att produktionen är strax över 1000 dinkor. Den begränsade upplagan och klockans historia borde innebära att att den kan bli ett intressant samlarobjekt i framtiden. Den som lever får se! Vilket fall som helst så diggar jag klockan skarpt, den är en riktig läckerbit och en härligt färgklick i min samling!"
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Idag anlände nya klockköpet. Det kanske inte är den roligaste klockan för dem flesta , men jag delar med mig ändå!



Det vart en Certina DS Action Precidrive. Med tanke på priset jag gav för den, är den väldigt prisvärd och jag känner mig nöjd, trots att det tickar därinne!
Lugn! Den är minst lika rolig som många andra:) min första "riktiga" klocka var en DS action, säljer den aldrig och bär den med stolthet. Grattis!!!!!!!
 
Topp