• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Bestämde mig för att jag ville ha en nyare DJ. Jag hade lite ångest igår för att det kändes som mycket pengar men idag så har det gått över.

IMG_0440.JPG
IMG_0441.JPG
IMG_0442.JPG
IMG_0443.JPG
IMG_0444.JPG
Grattis, jag går i samma tankar en DJ är alltid rätt
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Idag anlände paketet! Mitt livs första kvalitetsur :) Efter att bokstavligen ha spenderat flertalet timmar varje dag på forumet i drygt 2 år för att insupa all kunskap, information, tyckanden och fan och hans moster jag bara kunnat så gjorde jag äntligen slag i saken, inte en sekund för tidigt säkerligen enligt de flesta :D Men jag har alltid känt att ska jag lägga så pass mycket pengar på en klocka så ska det från början vara en klocka som jag vet att jag kommer trivas med ett längre tag och inte vilja flippa efter 1 vecka eller 2. Jag hittade efter mycket letande, velande och bävande ett exemplar som kändes väldigt vettigt vad gäller både pris, skick men framför allt modell och märke! Eftersom jag ligger hemma i feber och halsont så bad jag Los Tantos (som @Affe hade uttryckt det ;)) springa och hämta ut paketet!
Paketet i sin helhet:
mZQGTcZ.jpg

Välpaketerat! Det gillar vi!
CbWmjnC.jpg

Den mytomspunna ytterboxen:
HXQycFm.jpg

Innerboxen :hungry::
qOpBpPc.jpg

Sist men inte minst, själva klockan så klart! En 116710LN! Grymt fin :)
E1ynHGD.jpg

ddb923fb-4cca-468e-b3a0-52b1ac700a6c
ziQ6f5O.jpg
Grattis, bra val av första kvalitetsur, den där kommer du att trivas med.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Den som följde min fråga om blå eller svart PO vet vad denna tråd kommer att utmynna i...men blev det en blå eller svart?!?
Semesterns sista skälvande timmar inleddes med en resa till Jönköping och en "date" med Fredrik på Engströms. Efter en hel del annan klockpillande så plockades den jag kom för att hämta hem fram och detta blev resultatet:

IMG_6840.JPG


IMG_6841.JPG


IMG_6842.JPG


IMG_6843.JPG


IMG_6844.JPG


IMG_6847.JPG


It's blue :cool:
IMG_6857.JPG
Bra färgval! Vad hade du i andra påsen? Safade du och tog en svart också?
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
-Titel-
"Min Trippel-öppning"
eller
"Historien om hur kärleken till enkla klockor, uppskattade vänner och stimulans från KS kan resultera i köp av tre klockor"


-Bakgrund-
(Mycket text,skippa detta om du bara vill ha bildern längst ner)

Jag har alltid min Luminox när jag reser utomlands och vet att jag kommer vara på ställen jag lätt blir rånad. Vidare så har jag Alltid min Luminox när jag är ute i skogen eller gör min årliga flugfiskeresa till norr, bor i tält och där telefonen stannar avstängd i tältet. På fiskeresan, har det visat sig, förlitar sig min vän och fiskekamrat att jag står för tid och klocka.
Förra året tog batteriet slut precis runt avfärd till fisket. Så nästan halvvägs till destinationen, under 5 minuter på Biltema i Sundsvall, så köpte jag nytt batteri, lånade mejsel i butiken och bytte batteri. Enkla och robusta klockor fyller verkligen sin funktion och inte bara robusthet utan även enkelhet att serva och modifiera blir en viktig del.

I år hade min Luminox fräscha batterier där den låg kvarglömd hemma på bänken. Min vän hade naturligtvis ingen klocka...för det hade jag....hemma. Så vi stannar åter igen utanför Sundsvall bland Biltema och allsköns butiker. Men Efter fem olika butiker där allt vi kan hitta är DW-kopior som inte tål vatten samt klockor över 2000kr för löpning så hittar vi till slut och köper en klocka som är ful och tveksamt vattentålig. Aldrig har 200kr på klocka gjort så ont som det gjorde när jag betalade den. I mitt huvud hade jag trott att butikerna skulle vara fyllda av billiga och stryktåliga Casio's för under 200kr. När jag, mer och mer frustrerad, körde mellan butikerna i Sundsvall så såg jag billiga digitalklockor i plast för min inte syn, men varje ny butik bjöd på en uppsjö av DW-kopior och stor besvikelse.
Klockan vi köpte fick min vän behålla då han inte ägde någon klocka, men det smärtade mig att veta att allt han skulle bära framöver var en dåligt gjord diver i svart och lila plast. Ljudet från bezeln när jag roterade den gjorde mig sorgsen inombords. :D

-Problemet-
Klockan skulle få göra, och gjorde, jobbet under fiskeveckan men behövde därefter bytas ut mot något bättre, man lämnar inte en vän ensam med en så vulgär och dålig klocka.

Samtidigt har jag en annan vän som är mycket intresserad av klockor, kan mycket om klockor men som har nära på ingen klocka. (En JLC är dock på väg in tack och lov). Till min väns försvar så har han gjort många tappra försök i vintage-träsket men har gått på många minor. Kort och gott så upplevde jag att det föll på min lott att muntra upp min klockintresserade vän.

-Klocksnack visar vägen-
Valet är ett direkt resultat fån en tråd här på KS. En riktigt intressant, rolig och lärorik tråd med glimten i ögat precis som när det är som bäst på KS. Självklart pratar jag om tråden om "Terrorist-klockan". https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/


-Lösningen-
Så för att ge min klocklösa vän något att ha på sig i ur och skur, min klockintresserade vän något att njuta av i dess enkelhet och mig en anledning att få den lilla rackaren jag varit sugen på ända sedan jag läste ovan nämnda tråd för första gången så gjorde jag en beställning på tre klockor. Och tre klockor blir därför en och samma klocköppning.

Mina damer och herrar (och eventuellt rejält uttråkade läsare), låt
mig Stolt presentera trippelöppningsklockan Casio F-91W aka "Terroristklockan".

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:

Sideshow Bob

Cartier
-Titel-
"Min Trippel-öppning"
eller
"Historien om hur kärleken till enkla klockor, uppskattade vänner och stimulans från KS kan resultera i köp av tre klockor"


-Bakgrund-
(Mycket text,skippa detta om du bara vill ha bildern längst ner)

Jag har alltid min Luminox när jag reser utomlands och vet att jag kommer vara på ställen jag lätt blir rånad. Vidare så har jag Alltid min Luminox när jag är ute i skogen eller gör min årliga flugfiskeresa till norr, bor i tält och där telefonen stannar avstängd i tältet. På fiskeresan, har det visat sig, förlitar sig min vän och fiskekamrat att jag står för tid och klocka.
Förra året tog batteriet slut precis runt avfärd till fisket. Så nästan halvvägs till destinationen, under 5 minuter på Biltema i Sundsvall, så köpte jag nytt batteri, lånade mejsel i butiken och bytte batteri. Enkla och robusta klockor fyller verkligen sin funktion och inte bara robusthet utan även enkelhet att serva och modifiera blir en viktig del.

I år hade min Luminox fräscha batterier där den låg kvarglömd hemma på bänken. Min vän hade naturligtvis ingen klocka...för det hade jag....hemma. Så vi stannar åter igen utanför Sundsvall bland Biltema och allsköns butiker. Men Efter fem olika butiker där allt vi kan hitta är DW-kopior som inte tål vatten samt klockor över 2000kr för löpning så hittar vi till slut och köper en klocka som är ful och tveksamt vattentålig. Aldrig har 200kr på klocka gjort så ont som det gjorde när jag betalade den. I mitt huvud hade jag trott att butikerna skulle vara fyllda av billiga och stryktåliga Casio's för under 200kr. När jag, mer och mer frustrerad, körde mellan butikerna i Sundsvall så såg jag billiga digitalklockor i plast för min inte syn, men varje ny butik bjöd på en uppsjö av DW-kopior och stor besvikelse.
Klockan vi köpte fick min vän behålla då han inte ägde någon klocka, men det smärtade mig att veta att allt han skulle bära framöver var en dåligt gjord diver i svart och lila plast. Ljudet från bezeln när jag roterade den gjorde mig sorgsen inombords. :D

-Problemet-
Klockan skulle få göra, och gjorde, jobbet under fiskeveckan men behövde därefter bytas ut mot något bättre, man lämnar inte en vän ensam med en så vulgär och dålig klocka.

Samtidigt har jag en annan vän som är mycket intresserad av klockor, kan mycket om klockor men som har nära på ingen klocka. (En JLC är dock på väg in tack och lov). Till min väns försvar så har han gjort många tappra försök i vintage-träsket men har gått på många minor. Kort och gott så upplevde jag att det föll på min lott att muntra upp min klockintresserade vän.

-Klocksnack visar vägen-
Valet är ett direkt resultat fån en tråd här på KS. En riktigt intressant, rolig och lärorik tråd med glimten i ögat precis som när det är som bäst på KS. Självklart pratar jag om tråden om "Terrorist-klockan". https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/


-Lösningen-
Så för att ge min klocklösa vän något att ha på sig i ur och skur, min klockintresserade vän något att njuta av i dess enkelhet och mig en anledning att få den lilla rackaren jag varit sugen på ända sedan jag läste ovan nämnda tråd för första gången så gjorde jag en beställning på tre klockor. Och tre klockor blir därför en och samma klocköppning.

Mina damer och herrar (och eventuellt rejält uttråkade läsare), låt
mig Stolt presentera trippelöppningsklockan Casio F-91W aka "Terroristklockan".

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Mycker underhållande text, och grattis till klockorna, tror dina vänner blir väldigt glada ;)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Tänkte en stund vilken tråd som skulle få äran att få mitt ta del av mitt första inlägg, och efter mitt "planerade spontanköp" (dvs. hade bestämt mig för klockan men kanske inte att det köpa den igår då jag var på väg på annat) när jag passerade Rob Engström igår så blev denna tråd självklar.
Väldigt klassig bärpåse som erbjöds, så redan nu vet nog alla vad det är :)
20170812_123023.jpg
20170812_123251.jpg
20170812_123338.jpg
20170812_123353.jpg
20170812_124237.jpg
20170812_124612.jpg

20170812_125054.jpg
Min första mekaniska klocka fick bli någon som jag funderat på till och från under flera flera år, ikonen, .005
Och den är ju helt fantastisk, mitt största issue är att så snart den kom på armen så får tankarna iväg på vad nästa klocka blir...
Bra val av första "riktiga" klocka. Grattis och välkommen ned i träsket! :)
 

Chumba

Rolex
Efter en intensiv jakt under sommaren har jag äntligen fått tag på en Omega Speedmaster Pro racing aka Tintin. ref 311.30.42.30.01.004 Tavlan är så mysig
Hittade ingen i Sverige, så det fick bli att importera.
Klockan BNIB uttagen 1708.
Här kommer några bilder från paketöppningen. Håll till godo:)
IMG_8460.JPG
IMG_8462.JPG
IMG_8463.JPG
IMG_8464.JPG
IMG_8465.JPG
IMG_8466.JPG
Grattis. Riktigt fin.
 

jm123

Breitling
Efter att ha sett alla fina paketöppningar på underbara klockor vill jag gärna visa upp min första "riktiga" klocka!
Screen Shot 2017-08-14 at 21.31.28.png



Screen Shot 2017-08-14 at 21.31.51.png
Screen Shot 2017-08-14 at 21.32.11.png


Screen Shot 2017-08-14 at 21.32.24.png


Screen Shot 2017-08-14 at 21.32.33.png


Blev alltså en Nomos Club 38 Campus Nacht.
Bytte ut originalbandet mot ett Horween Shell Cordovan. Tänkte komplettera med något mörkt nato band samt ett brunt läderband, tar gärna emot några förslag på band.
Screen Shot 2017-08-14 at 21.32.40.png


Obligatorisk wristshot, här med delar av plasten kvar på klockan! =)
Screen Shot 2017-08-14 at 21.32.53.png
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Dagens dubbel!

Får nog "tacka" Postnord för att det blev en dubbel paketöppning idag. Brevbäraren lyste med sin frånvaro under gårdagen och länge såg det ut som en no-show även idag men efter en brandkårsutryckning till fotbollsskolan med skavsårsplåster så hade brevbäraren lämnat ett paket och en avi i lådan.

Det har inte varit så mycket rörelse i samlingen på senaste tiden och då jag inte bara är en hoarder utan även sommarstugerenoverande småbarnsförälder så det tar lite tid att arbeta upp klockkontot.

Det som fattats i lådan (förutom en PP, AP och en gammal 5513 ) har varit en ersättare till min svarta Omega SMP (2254.50) alltså en lite beateraktig dykare med svart, matt tavla. Jag har även saknat något lite större med vit tavla. På ganska kort tid dök två kandidater upp på Köp o Sälj och priserna var ändå på en nivå där det gick att flyga under radarn för befälhavaren över familjekassan.

Så... först ut en Vostok med gravering från -87. Enligt säljaren kan graveringen röra sig om första pris i en bet-plockningstävling men det ska undersökas närmare. Äggvit tavla och rustik på det där lite rassliga sovjetiska sättet.
IMG_4444.JPG


Efter det hämtades en Tissot T-12:a ut från lokala paketstället. Från slutet av 60-talet tror jag, ev en årsklocka till och med. Felfri tavla och härlig patina på sekundvisaren och skön närvaro på handleden. Snygg, grym lite ovanlig och en värdig ersättare till SMPn
IMG_4443.JPG


Här tillsammans med dagens tidigare klocka, blev en ganska trevlig plexitrippel. Jag är väldigt nöjd med dagens tillskott till samlingen.
IMG_4442.JPG

Tack @hook och @Krokodilen för snabba och smidiga affärer, jag ska skriva i era goodguytrådar också.

Mvh
Matts
 

Sideshow Bob

Cartier
Dagens dubbel!

Får nog "tacka" Postnord för att det blev en dubbel paketöppning idag. Brevbäraren lyste med sin frånvaro under gårdagen och länge såg det ut som en no-show även idag men efter en brandkårsutryckning till fotbollsskolan med skavsårsplåster så hade brevbäraren lämnat ett paket och en avi i lådan.

Det har inte varit så mycket rörelse i samlingen på senaste tiden och då jag inte bara är en hoarder utan även sommarstugerenoverande småbarnsförälder så det tar lite tid att arbeta upp klockkontot.

Det som fattats i lådan (förutom en PP, AP och en gammal 5513 ) har varit en ersättare till min svarta Omega SMP (2254.50) alltså en lite beateraktig dykare med svart, matt tavla. Jag har även saknat något lite större med vit tavla. På ganska kort tid dök två kandidater upp på Köp o Sälj och priserna var ändå på en nivå där det gick att flyga under radarn för befälhavaren över familjekassan.

Så... först ut en Vostok med gravering från -87. Enligt säljaren kan graveringen röra sig om första pris i en bet-plockningstävling men det ska undersökas närmare. Äggvit tavla och rustik på det där lite rassliga sovjetiska sättet.
IMG_4444.JPG


Efter det hämtades en Tissot T-12:a ut från lokala paketstället. Från slutet av 60-talet tror jag, ev en årsklocka till och med. Felfri tavla och härlig patina på sekundvisaren och skön närvaro på handleden. Snygg, grym lite ovanlig och en värdig ersättare till SMPn
IMG_4443.JPG


Här tillsammans med dagens tidigare klocka, blev en ganska trevlig plexitrippel. Jag är väldigt nöjd med dagens tillskott till samlingen.
IMG_4442.JPG

Tack @hook och @Krokodilen för snabba och smidiga affärer, jag ska skriva i era goodguytrådar också.

Mvh
Matts

Bet-plockningstävling... :D underbart, följ gärna upp med info, när du undersökt närmre. Grattis till klockorna!
 
Senast ändrad:

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag har varit dålig på att köra paketöppningar på sistone, det blir förvisso ingen nu heller (inte i ordets rätta bemärkelse), men redovisa nya klockor bör man. ANNARS DÖR MAN!

Bakgrund
Min samling har expanderat ganska betänkligt de sista två åren. Även om jag hade ett gäng Seikos, Casios, nån Certina och Tissot, så inser jag ju nu i efterhand att klockjäveln som satte igång det här klockknarkandet var Longines Hydroconquest. Efter den har det enbart gått utför.

Nåväl. Jag köpte en alldeles fantastisk sommarklocka av @McNulty i våras, en Oris Divers Sixty-five med blå tavla. Den har tjänstgjort alldeles förträffligt under sommaren, och varit den klocka som fått mest handledstid under sommaren. Så pass mycket att jag insåg att den kombo (Speedy Pro och vit Carrera Day-Date) jag mest frekvent roterat innan faktiskt var i behov av en tredje klocka. Och med tredje menar jag givetvis inte strandbeatern, trädgårdsbeatern, den nischade Casio-terroristen, pulsklockan, vintage dinkan, eller nån annan klocka i lådan. En fullvärdig rotationsklocka, helt enkelt!

Problemet
Problemet med Orisen var egentligen att den var en, enligt mig, hundra procent sommarklocka och rent användningsmässigt krockade den med min strandbeater Seiko Prospex SRPB11 Blå Lagunen. Gummiband, skojfrisk tavla, dykare.. Ja, ni fattar. Oris fick dessvärre lämna, då den knöt upp lite mer cash än Seikon. In skulle nåt nytt!

Kandidater
Ja jävlar. Klockor saknas ju inte. Klockan skulle vara med svart eller grå tavla, gärna lite toolig. Jag har länge varit inne på Breitling, övervägt Aerospace, Superocean II, Colt. Landade ändå i att en Bratte låg lite i överkant prismässigt, med tanke på hur jag tänkt använda klockan.

Det enda logiska blev då att köpa två klockor som året runt fyller tomrummet som Oris 65 lämnade efter sig maj-augusti.

Nåväl, den första är införskaffad. Köpt av @Maer här på forumet, en Squale 1521, kompletterade även med ett läderband tillverkat av honom.

Prismässigt är den klockren, den binder inte upp så mycket pengar. Storleksmässigt är den klockren. Många toolwatches går bort pga. mina fjantiga handleder. Den har egentligen allt jag var ute efter: Svart, klassisk tavla, toolig med allt det innebär ur användningssynpunkt, och jakten på nästa kan få fortsätta!

20170816_172155.jpg

20170816_172204.jpg

20170816_170243.jpg

20170816_170407.jpg


...och! Jag måste bara få flika in att jag är sjukt nöjd med läderbandet!
 

Jooiie

Omega
Jag har varit dålig på att köra paketöppningar på sistone, det blir förvisso ingen nu heller (inte i ordets rätta bemärkelse), men redovisa nya klockor bör man. ANNARS DÖR MAN!

Bakgrund
Min samling har expanderat ganska betänkligt de sista två åren. Även om jag hade ett gäng Seikos, Casios, nån Certina och Tissot, så inser jag ju nu i efterhand att klockjäveln som satte igång det här klockknarkandet var Longines Hydroconquest. Efter den har det enbart gått utför.

Nåväl. Jag köpte en alldeles fantastisk sommarklocka av @McNulty i våras, en Oris Divers Sixty-five med blå tavla. Den har tjänstgjort alldeles förträffligt under sommaren, och varit den klocka som fått mest handledstid under sommaren. Så pass mycket att jag insåg att den kombo (Speedy Pro och vit Carrera Day-Date) jag mest frekvent roterat innan faktiskt var i behov av en tredje klocka. Och med tredje menar jag givetvis inte strandbeatern, trädgårdsbeatern, den nischade Casio-terroristen, pulsklockan, vintage dinkan, eller nån annan klocka i lådan. En fullvärdig rotationsklocka, helt enkelt!

Problemet
Problemet med Orisen var egentligen att den var en, enligt mig, hundra procent sommarklocka och rent användningsmässigt krockade den med min strandbeater Seiko Prospex SRPB11 Blå Lagunen. Gummiband, skojfrisk tavla, dykare.. Ja, ni fattar. Oris fick dessvärre lämna, då den knöt upp lite mer cash än Seikon. In skulle nåt nytt!

Kandidater
Ja jävlar. Klockor saknas ju inte. Klockan skulle vara med svart eller grå tavla, gärna lite toolig. Jag har länge varit inne på Breitling, övervägt Aerospace, Superocean II, Colt. Landade ändå i att en Bratte låg lite i överkant prismässigt, med tanke på hur jag tänkt använda klockan.

Det enda logiska blev då att köpa två klockor som året runt fyller tomrummet som Oris 65 lämnade efter sig maj-augusti.

Nåväl, den första är införskaffad. Köpt av @Maer här på forumet, en Squale 1521, kompletterade även med ett läderband tillverkat av honom.

Prismässigt är den klockren, den binder inte upp så mycket pengar. Storleksmässigt är den klockren. Många toolwatches går bort pga. mina fjantiga handleder. Den har egentligen allt jag var ute efter: Svart, klassisk tavla, toolig med allt det innebär ur användningssynpunkt, och jakten på nästa kan få fortsätta!

20170816_172155.jpg

20170816_172204.jpg

20170816_170243.jpg

20170816_170407.jpg


...och! Jag måste bara få flika in att jag är sjukt nöjd med läderbandet!

Grattis till en riktigt bra klocka! Saknar min blåa 1521 riktigt mycket, speciellt nu under sommaren.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag har varit dålig på att köra paketöppningar på sistone, det blir förvisso ingen nu heller (inte i ordets rätta bemärkelse), men redovisa nya klockor bör man. ANNARS DÖR MAN!

Bakgrund
Min samling har expanderat ganska betänkligt de sista två åren. Även om jag hade ett gäng Seikos, Casios, nån Certina och Tissot, så inser jag ju nu i efterhand att klockjäveln som satte igång det här klockknarkandet var Longines Hydroconquest. Efter den har det enbart gått utför.

Nåväl. Jag köpte en alldeles fantastisk sommarklocka av @McNulty i våras, en Oris Divers Sixty-five med blå tavla. Den har tjänstgjort alldeles förträffligt under sommaren, och varit den klocka som fått mest handledstid under sommaren. Så pass mycket att jag insåg att den kombo (Speedy Pro och vit Carrera Day-Date) jag mest frekvent roterat innan faktiskt var i behov av en tredje klocka. Och med tredje menar jag givetvis inte strandbeatern, trädgårdsbeatern, den nischade Casio-terroristen, pulsklockan, vintage dinkan, eller nån annan klocka i lådan. En fullvärdig rotationsklocka, helt enkelt!

Problemet
Problemet med Orisen var egentligen att den var en, enligt mig, hundra procent sommarklocka och rent användningsmässigt krockade den med min strandbeater Seiko Prospex SRPB11 Blå Lagunen. Gummiband, skojfrisk tavla, dykare.. Ja, ni fattar. Oris fick dessvärre lämna, då den knöt upp lite mer cash än Seikon. In skulle nåt nytt!

Kandidater
Ja jävlar. Klockor saknas ju inte. Klockan skulle vara med svart eller grå tavla, gärna lite toolig. Jag har länge varit inne på Breitling, övervägt Aerospace, Superocean II, Colt. Landade ändå i att en Bratte låg lite i överkant prismässigt, med tanke på hur jag tänkt använda klockan.

Det enda logiska blev då att köpa två klockor som året runt fyller tomrummet som Oris 65 lämnade efter sig maj-augusti.

Nåväl, den första är införskaffad. Köpt av @Maer här på forumet, en Squale 1521, kompletterade även med ett läderband tillverkat av honom.

Prismässigt är den klockren, den binder inte upp så mycket pengar. Storleksmässigt är den klockren. Många toolwatches går bort pga. mina fjantiga handleder. Den har egentligen allt jag var ute efter: Svart, klassisk tavla, toolig med allt det innebär ur användningssynpunkt, och jakten på nästa kan få fortsätta!

20170816_172155.jpg

20170816_172204.jpg

20170816_170243.jpg

20170816_170407.jpg


...och! Jag måste bara få flika in att jag är sjukt nöjd med läderbandet!
Mycket bra val imho!
 

wearestraps.se

Breitling
Efter att suktat en tid efter en klocka i brons slog jag till slut till på en Oris Carl Brashear Limited Edition Bronze (det var antingen den eller en Tudor heritage black bay bronze).
Svart stilren ytterkartong.
20170724_163328.jpg


Svart och rött på insidan (me like)
20170724_163410.jpg


Fin finish på lådan
20170724_163433.jpg


Insidan
20170724_163444.jpg


Och här har vi den lilla rackaren (på ett perlon, ej originalarmbandet)
20170811_145529.jpg


Det ska bli intressant att se hur patineringen ändrar på klockans utseende över tid :)
 

Sideshow Bob

Cartier
Efter att suktat en tid efter en klocka i brons slog jag till slut till på en Oris Carl Brashear Limited Edition Bronze (det var antingen den eller en Tudor heritage black bay bronze).
Svart stilren ytterkartong.
20170724_163328.jpg


Svart och rött på insidan (me like)
20170724_163410.jpg


Fin finish på lådan
20170724_163433.jpg


Insidan
20170724_163444.jpg


Och här har vi den lilla rackaren (på ett perlon, ej originalarmbandet)
20170811_145529.jpg


Det ska bli intressant att se hur patineringen ändrar på klockans utseende över tid :)

Mycket snygg klocka, grattis!
Häftig med en Carl Brashear edition, "Men of Honor" var en riktigt bra film ;)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jag postade denna paketöppning i Orient-tråden, men den kanske platsa även här.

Det kom ett paket från utlandet i dag.
g9siNkOl.jpg

Vad döljer sig inuti, må'n tro?

Jo, en klocka!
4Ou0eILl.jpg

En Orient 3 Star, med svart urtavla.

76yH5mOl.jpg


GTviJfsl.jpg


Det får bli ett mindre häng tills vidare, annars har jag en "leksakslåda" med diverse verktyg på ingående:
3f6j0nul.jpg


Det skall bli kul att se hur mycket automat man får för drygt 400 svenska kronor. (Sedan tillkommer ju förstås frakt och tull/moms).

Man kan få flera stycken Orient 3 star till priset av en genomsnittlig Michael Kors eller Daniel Wellington, och då är ju Orienterna betydligt roligare :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gick till Luxury Watches på lunchen och köpte en Patek Philippe Nautilus 3800/1, eventuellt en årsklocka! Perfekt storlek för mina små handleder då 5711 hängde utanför handleden trots kortad länk... Klockan kommer från "the original owner" via Luxury Watches.

Firade med kebab på kvällen.

0C82EAF1-6336-410D-9E8E-3D0A9DD433CC.jpg
6D75334C-A2C2-4DCD-8410-C9E0E125F803.jpg
9AE81927-D6ED-4544-9BCD-DB512AA06691.jpg
00F211D2-A764-4987-BCE6-39965B523C8A.jpg
74C32C0E-98E9-4FB3-B593-D5153FC2FD86.jpg
1ABB34C4-4C43-4504-8469-891C5B16D3C7.jpg
IMG_1807.JPG
 
Senast ändrad:
Topp