• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Mitt sug efter nytt och inplastat lindrades inte nämnvärt genom att köpa SKX:en längre bak i tråden...

Efter en lååååång veckas väntan, fick jag äntligen veta att jag hade ytterligare ett paket att hämta ut.

IMG_3165.JPG
IMG_3166.JPG
IMG_3168.JPG
IMG_3169.JPG
IMG_3170.JPG
IMG_3171.JPG
IMG_3174.JPG


Nu återstår bara ett besök hos Bergströms, så att den lilla rackaren får byta urtavla med min andra 116200 (som sedan får lämna).

Därefter kan jag luta mig tillbaka och känna att samlingen är komplett! :cigar: Eller...? :angel:
 
IMG_1216.JPG
IMG_1217.JPG
IMG_1218.JPG
IMG_1219.JPG
IMG_1220.JPG
IMG_1222.JPG

Äntligen!
Tyvärr är den lite tajt, så jag skulle behöva gå upp en länkbit i storlek. Vågar man sig på det på egen hand eller ska det vara locktite och grejer tro? Jag tror att jag har passande liten skruvmejsel hemma.
Snyggt klocka.
Är du försiktig fixar du det själv om du har rätt skruvmejsel. Köp en liten tub Loctite 222 och ta i en liten droppe med en tandpetare typ. Men är du osäker så låt någon som gjort det förr göra det.
 
IMG_1223.JPG
Här finns en mindre justeringsmöjlighet också. Men jag antar att man vill pressa ihop bandstiftet från båda sidor samtidigt eller?
 
IMG_1223.JPG
Här finns en mindre justeringsmöjlighet också. Men jag antar att man vill pressa ihop bandstiftet från båda sidor samtidigt eller?
Nej då, det räcker med att du lossar ena sidan av bandstiftet för att det ska gå att få ut. Du behöver dock ett lämpligt verktyg :)
 
Härligt med lite paket!
mvMseFU.jpg

Tyvärr ingen originalask eller liknande men skyddade iallafall klockan bra!
WkYZGvw.jpg

Här är den, en Tudor Prince Oysterdate från 1980!

ps6luW2.jpg

Rolexspänne
rdow6Tj.jpg

Baksidan
9fVJPoL.jpg

Obligatorisk WS
aH9A4Nh.jpg


Extremt nöjd med denna fina dressare, dock var den lite mindre än jag förväntade mig!
Fint skick förutom att man skulle behöva rengöra urtavlan lite, får se om jag lämnar in den för det eller inte. Härligt ur som drog igång direkt efter några drag. Ganska högljutt tickande och man hör även rotorn om man skakar lite på klockan, härligt med mekaniska ur!
 
Tidigare haft 5513, 14060m och kände att nu var det dags för en 114060. Känns som att cirkeln är sluten.

Måste ha gått åt en halv rulle tejp :)

...väl inpackad både med papper, bubbelplast och luftkuddar.


The moment of truth...


Ah, nästan NIB.



Var lite orolig att de feta luggarna skulle kännas asymmetriska men jag tycker inte att de är överväldigande. Boetten känns som en naturlig evolution av föregångaren.


Bekväm och skön.
Katterna tog genast beslag på kartong och packningsmaterial :-D
Grattis. Bra val !
 
Fick en födelsedagspresent i efterskott minsann.
IMG_9056.JPG

IMG_9057.JPG

En fotoram! Här kan jag ta kort på alla mina klockors urtavlor och byta motiv enligt ett rullande schema dokumenterat i @meijlinder s excelfil!
Ständig variation. Inte en tråkig dag.
Tack för fina presenten @jabla!
Det hade tom varit värre än mig. Ett "vilken bild av mina klockor har jag i ramen idag"-excelark.
Gillar't :D
 
Tillbaka
Topp